
Naujausios
Autobusai laukia keleivių, keleiviai – autobusų
Iš Kelmės po visus rajono pakraščius nusitiesęs 21 UAB Kelmės autobusų parko maršrutas. Pasak bendrovės vadovo Arūno Butkaus, kas metai keleivių vis mažėja, tačiau žmonės pageidauja, kad autobusai važiuotų dažniau. Į kai kuriuos atokius kaimus autobusai atvyksta vos du kartus per savaitę, kai kur – tik kartą.
Dalia KARPAVIČIENĖ
daliak@skrastas.lt
Visi maršrutai pritaikyti vežti moksleivius
21 Kelmės autobusų parko maršrutas pritaikytas vežti ir moksleivius, ir kitus keleivius.
Autobusai iš Kelmės išrieda į visus rajono pakraščius: Vidsodį, Vašilėnus, Žalpius, Kiaunorius, nekalbant apie Tytuvėnus ar Užventį. Kiek kartų per savaitę į kaimus atvyksta autobusai, pasak Kelmės autobusų parko direktoriaus Arūno Butkaus, jau kitas klausimas.
„Sulaukiame žmonių skambučių dažniau autobusus atsiųsti. Iš Kolainių, atsižvelgus į prašymus, ketvirtadieniais pradėjo važiuoti autobusas į Užventį. Mat ketvirtadieniais Užventyje vyksta turgūs. Tuo pačiu atvažiavimu žmogus gali ir vaistų ar kitų reikalingų dalykų nusipirkti“, – sakė direktorius. Kadangi UAB Kelmės autobusų parkas yra Savivaldybės įmonė, ji ir vykdo Savivaldybės užsakymus. Savivaldybės taryba nustato maršrutus, patvirtina kilometro važiavimo įkainius.
Ketverius metus, pasak direktoriaus, bilietų kainos nesikeičia, keleiviai moka po 9 euro centus už kilometrą.
1972 metų autobusiukas dar veža keleivius
Kas metai Kelmės autobusų parkas įsigyja po du tris autobusus, kartais ir daugiau. Kadangi nauji autobusai labai brangūs, jų kaina siekia ir 150 tūkstančių eurų, perkamos senesnės transporto priemonės. Bet ir maždaug dešimties metų autobusai kainuoja apie 40 tūkstančių eurų.
Kelmės autobusų parke šiuo metu – 22 autobusai, tiek, kiek ir autobusų vairuotojų. Seniausias autobusiukas pagamintas 1972 metais, naujausias – 2006-aisiais. Didžiausias autobusas vienu metu gali vežti daugiau kaip 50 keleivių.
Labiausiai autobusus gadina, pasak direktoriaus, tragiškos būklės žvyrkeliai. Į kai kuriuos kaimus gali ir be ratų, ir be langų nuvažiuoti. Nors maršrutiniams autobusams techninė apžiūra galioja pusmetį, didesnio ar mažesnio remonto prireikia beveik kiekvieną dieną. Bendrovė turi savo šaltkalvių-suvirintojų.
A. Butkus džiaugėsi Autobusų parke dirbančiais patyrusiais vairuotojais ir nedidele rotacija. Naujas vairuotojas pirmiausia dvi savaites mokomas fiksuoti kiekvieną maršruto stotelę, stebėti laiką, dirbti kasos aparatu.
„Su visa pagarba – ne kiekvienas „furistas“ gali būti autobuso vairuotojas. Mes dirbame su žmonėmis, ne vien su technika, – sakė Arūnas Butkus. – Autobusų vairuotojams keliami dideli reikalavimai. Ypač vežiojantiems moksleivius".
Kelmės autobusų parke autobusus vairuoja žmonės iš Kelmės, aplinkinių vietovių (nuo Maironių, Maneikių, Kukečių), nuo Užvenčio. Direktorius džiaugėsi, jog vairuotojams iki šiol pavyko išvengti skaudžių avarijų. Pernai netoli Bulavėnų į maršrutinį autobusą įvažiavo lengvasis automobilis. Niekas nenukentėjo.
„Žmonių mažėja – ir keleivių mažėja“
A. Butkaus nuomone, gali prikurti daug naujų maršrutų, dažniau į reisus leisti autobusus, tačiau dėl to keleivių nepadaugės.
„Žmonių mažėja – ir keleivių mažėja. Vien mokinių kas metai pervežame maždaug šimtu mažiau. Šiemet už bilietus surenkame per mėnesį visu tūkstančiu eurų mažiau negu pernai“, – sakė.
Bendrovė, tiesa, dirba pelningai. Gelbsti degalinė, kurioje Kelmės autobusų parkas prekiauja benzinu, dyzelinu ir dujomis.
Autorės nuotr.
AUTOBUSAS: Didžiausias Kelmės autobusų parko autobusas gali pervežti daugiau kaip 50 keleivių.
VADOVAS: Kelmės autobusų parko direktorius Arūnas Butkus sakė, jog didžiausia jo, kaip vadovo, svajonė – gausesnis keleivių būrys. Dabar kas metai važiuojančiųjų autobusais tik mažėja.
DEGALINĖ: Kelmės autobusų parkas dirba pelningai, nors beveik visi maršrutai – nuostolingi. Bendrovę gelbsti degalinė.