Ar atkeliaus į geležinkelininkų sostinę pertvarkų dalgis?

Ar atkeliaus į geležinkelininkų sostinę pertvarkų dalgis?

Ar at­ke­liaus į ge­le­žin­ke­li­nin­kų sos­ti­nę per­tvar­kų dal­gis?

Į Rad­vi­liš­kį at­vy­kę AB „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liai“ va­do­vai ra­jo­no ge­le­žin­ke­li­nin­kams pa­sa­ko­jo apie po­ky­čius, ku­riems ren­gia­si bend­ro­vė.

Rad­vi­liš­kie­čiams rū­pė­jo, kiek ašt­rus bus cent­ra­li­za­vi­mo dal­gis re­gio­nuo­se, ta­čiau aiš­kaus at­sa­ky­mo į sa­vo ne­ri­mą jie ne­su­lau­kė.

Lai­ma AGA­NAUS­KIE­NĖ

alaima@skrastas.lt

Ge­le­žin­ke­li­nin­kų sos­ti­nė­je – pir­mą kar­tą

Į Rad­vi­liš­kio lo­ko­mo­ty­vų de­pe vy­ku­sį su­si­ti­ki­mą su ra­jo­no ge­le­žin­ke­li­nin­kais at­vy­ko aukš­čiau­sia AB „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liai“ val­džia – nau­ja­sis ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius Man­tas Bar­tuš­ka, jo pa­va­duo­to­jas Ge­ri­man­tas Ba­ka­nas ir per­so­na­lo de­par­ta­men­to di­rek­to­rė Ire­na Bal­kū­nė.

Šio su­si­ti­ki­mo rad­vi­liš­kie­čiai lau­kė, nes ge­le­žin­ke­li­nin­kus jau ku­ris lai­kas ne­ra­mi­na nu­ma­to­mos per­tvar­kos bend­ro­vė­je ir dėl to ga­li­ma grės­mė da­liai dar­buo­to­jų re­gio­nuo­se lik­ti be dar­bo.

Ne­se­niai bend­ro­vei va­do­vau­jan­tis 33 me­tų M. Bar­tuš­ka pri­si­pa­ži­no, jog Rad­vi­liš­ky­je, dar va­di­na­ma­me ge­le­žin­ke­li­nin­kų sos­ti­ne, ap­si­lan­kęs pir­mą kar­tą.

„Pir­mas įspū­dis nu­ste­bi­no. Pa­ma­čiau, kad čia la­bai di­de­lis in­ži­ne­ri­nis po­ten­cia­las, stip­rūs de­pai, dir­ba žmo­nės su mo­ty­va­ci­ja“, – apie pa­žin­tį su ra­jo­no ge­le­žin­ke­lių įmo­nė­mis sa­kė M. Bar­tuš­ka.

Va­do­vy­bės am­bi­ci­jos: iš nuo­sto­lių – į pel­ną

Nors praė­ju­sius me­tus „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liai“ bai­gė su 2 mi­li­jo­nų eu­rų nuo­sto­liu, M. Bar­tuš­ka iš­sa­kė drą­sias am­bi­ci­jas ir no­rus tap­ti efek­ty­via, pel­nin­ga, di­vi­den­dus mo­kan­čia bend­ro­ve, tu­rin­čia pa­čią ge­riau­sią ko­man­dą, ku­ri, anot M. Bar­tuš­kos, ir yra di­džiau­sias įmo­nės tur­tas.

Tarp bend­ro­vės prio­ri­te­tų – kro­vi­nių ve­ži­mo sri­tis ir jos ge­ri­ni­mas, sie­kiant iš uži­ma­mos vie­tos Eu­ro­po­je įei­ti į pa­grin­di­nių Eu­ro­pos kom­pa­ni­jų pen­ke­tu­ką. Už­si­min­ta ir apie Rail Bal­tica pro­jek­tą, pa­dė­sian­tį pa­di­din­ti ke­lei­vių ve­ži­mo grei­tį iki 240 ki­lo­met­rų per va­lan­dą.

Pas­lau­gos at­li­ki­mo grei­čiu, anot M. Bar­tuš­kos, iš­si­skirs ir „Pa­jū­rio eksp­re­sas“, iš Vil­niaus be su­sto­ji­mų ve­šian­tis ke­lei­vius į pa­jū­rį.

Ne kar­tą pa­brė­žęs bend­ro­vės sie­kį – dar­bo efek­ty­vi­ni­mą, ge­le­žin­ke­lių va­do­vas su­pa­žin­di­no su 8 žings­nių pro­gra­ma jam di­din­ti.

„Pui­kiai ži­no­me, kas yra ne taip – daug biu­rok­ra­ti­jos ad­mi­nist­ra­ci­nia­me apa­ra­te, per daug vi­du­ri­nio­sios gran­dies vir­ši­nin­kų, pa­se­nu­si dar­bo už­mo­kes­čio ap­skai­tos sis­te­ma, nee­fek­ty­vus va­do­va­vi­mas, per že­mas dar­buo­to­jų ug­dy­mas. To­dėl no­ri­me per­žiū­rė­ti sis­te­mas, kur­ti nau­ją per­so­na­lo struk­tū­rą“, – kal­bė­jo va­do­vas.

Jis pa­si­sa­kė ir apie ga­li­my­bę re­mon­tuo­ti ne tik sa­vo, bet ir ki­tų lo­ko­mo­ty­vus. Apie tai esą jau kal­ba­ma su len­kais, es­tais, suo­miais.

„Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liai“ tu­ri apie 8 tūks­tan­čius va­go­nų, ku­rie ne­bu­vo efek­tin­gai pa­nau­do­ja­mi. Anot M. Bar­tuš­kos, juos rei­kia su­re­mon­tuo­ti prieš iš­lei­džiant į rin­ką.

Pa­sak M. Bar­tuš­kos, rei­kia pa­gal­vo­ti ir apie tai, ar ne­rei­kė­tų at­si­sa­ky­ti per­tek­li­nių te­ri­to­ri­jų, san­dė­lių, gal ir kai ku­rio au­toū­kio.

„Gal rei­kė­tų at­si­sa­ky­ti bran­gių vie­tų, pa­vyz­džiui prie Vil­niaus ge­le­žin­ke­lio sto­ties, iš­nuo­mo­ti lais­vą plo­tą ofi­sams, par­duo­tu­vėms ir taip at­pi­gin­ti ke­lei­vių bi­lie­tus? Rei­kia at­si­sa­ky­ti nee­fek­ty­vių funk­ci­jų ir iš­gry­nin­ti sa­vo veik­lą“, – ga­li­mus ke­lius var­di­jo ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius.

Kol kas per­tvar­kų pro­ce­sai dar ne­pra­si­dė­ję. Anot M. Bar­tuš­kos, pro­gra­mos įgy­ven­di­ni­mas ga­li už­truk­ti ir 2-3 me­tus.

Kri­ti­kos strė­lės – iš pro­fsą­jun­gų

Rad­vi­liš­kio lo­ko­mo­ty­vų de­po pro­fe­si­nės są­jun­gos pir­mi­nin­kui Ri­man­tui Ged­vi­lui, kaip ir ki­tiems į su­si­ti­ki­mą atė­ju­siems ge­le­žin­ke­li­nin­kams, be bend­ro­vės per­spek­ty­vų, la­biau­siai rū­pė­jo jų de­po li­ki­mas.

Dar­buo­to­jų var­du kal­bė­jęs pro­fsą­jun­gų atstovas iš­sa­kė bend­rą rad­vi­liš­kie­čių ne­ri­mą:

„Iš pra­kti­kos ži­no­me: kai ei­na­ma cent­ra­li­za­ci­jos ke­liu, vi­sa­da nu­ken­čia šak­ne­lės, o vir­šū­nės tik au­ga. Ar mes to iš­veng­si­me? Pa­sa­ky­kit vie­ną kar­tą, kiek ma­žės biu­rok­ra­ti­nio apa­ra­to? Lau­kiam vil­tin­gų ir tei­sin­gų spren­di­mų re­gio­nų at­žvil­giu, nes pa­tys ma­tėt – mes po­ten­cia­lo tu­rim“.

R. Ged­vi­las „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­lių“ val­džiai iš­sa­kė ir kri­ti­kos dėl cent­ra­li­zuo­tų pir­ki­mų, vai­kų va­sa­ros poil­sio bei at­ly­gi­ni­mų, ku­rie esą jau se­no­kai yra ne­bep­res­ti­ži­niai, ko­kie bū­da­vo.

„Taip, pas mus nė­ra vo­ke­lių, iš­lai­ko­mos so­cia­li­nės ga­ran­ti­jos, ta­čiau 630 eu­rų vi­dur­kis jau ta­po ne­bea­dek­va­tus šian­die­ni­nei si­tua­ci­jai, įdė­tam in­dė­liui bei tu­ri­mai kva­li­fi­ka­ci­jai.

Ne­ri­mau­ja­me, kad cent­ra­li­za­vi­mas ne­praei­tų bul­do­ze­riu. Mū­sų po­ten­cia­las – tech­ni­nis, in­ži­ne­ri­nis – yra di­de­lis. Tai tu­rė­tų iš­lik­ti. Ža­da­ma, jog mū­sų, ga­my­bi­nin­kų, ma­ži­ni­mai at­seit ne­pa­lies, bet mes tu­ri­me ir inf­rast­ruk­tū­ros pa­da­li­nį, ki­tus – juk tai dau­gia­ša­kė sis­te­ma“, – po su­si­ti­ki­mo re­dak­ci­jai sa­kė pro­fsą­jun­gų pir­mi­nin­kas.

Nuo pro­fsą­jun­gų kliu­vo ir bend­ro­vės lei­džia­mam laik­raš­tė­liui, ku­ria­me esą yra per daug val­džios sa­vi­rek­la­mos.

Į ši­lum­ve­žį – su mai­še­liais?

Prie­kaiš­tų dėl dar­bo ir lais­va­lai­kio tu­rė­jo ir ki­ti ge­le­žin­ke­li­nin­kai. Anot jų, lo­ko­mo­ty­vų ma­ši­nis­tai ne­ga­li sau leis­ti pa­bū­ti su šei­ma, nes tu­ri dirb­ti, kai vi­si il­si­si. Dar­bų pa­si­skirs­ty­mas esą nė­ra to­ly­gus.

Ra­jo­no ge­le­žin­ke­li­nin­kai abe­jo­jo ir „Pa­jū­rio eksp­re­so“ marš­ru­to efek­ty­vu­mu. Anot jų, pir­miau­sia jam pa­rink­tas nee­fek­ty­vus lai­kas, nes iš Vil­niaus iš­va­žiuo­ja­ma 11 va­lan­dą.

„Ką veik­ti pa­jū­ry­je at­va­žia­vus 15-16 va­lan­dą? Ar pa­kaks va­žiuo­jan­čių­jų, jei eksp­re­sas nie­kur ne­sto­ja ir ve­ža tik vil­nie­čius?“, – nau­jo­vės efek­ty­vu­mu abe­jo­jo ge­le­žin­ke­li­nin­kai.

Nors tą iš­sa­kė tik re­dak­ci­jai, ge­le­žin­ke­li­nin­kai pik­ti­no­si ir ke­le­rius me­tus eg­zis­tuo­jan­čia tvar­ka, kai ši­lum­ve­žį tu­ri ves­ti ma­ši­nis­tas be pa­dė­jė­jo.

Vy­rai kal­bė­jo apie nuo­var­gį, va­žiuo­jant be su­sto­ji­mų ir po 10 va­lan­dų. Už­si­min­ta ir apie fi­zio­lo­gi­nes pro­ble­mas: vie­nas dirb­da­mas, ma­ši­nis­tas ne­tu­ri ga­li­my­bės nuei­ti net į tua­le­tą, nes kas mi­nutę tu­ri spau­dy­ti va­žia­vi­mo bud­ru­mo myg­tu­ką.

„Jei mes pra­šy­si­me su­sto­ji­mo, su­stab­dy­si­me vi­so maz­go veik­lą, juk už ta­vęs va­žiuo­ja ki­ti są­sta­tai. Ne­pa­ti­kė­sit, bet gam­ti­niams rei­ka­lams at­lik­ti ve­žio­ja­mės bu­te­lius ir mai­še­lius“, – pik­ti­no­si vy­rai.

Jie bu­vo įsi­ti­ki­nę – va­do­vy­bė ei­na link to, kad Rad­vi­liš­kio de­pas liks tar­pi­niu de­pu tarp Vil­niaus ir Klai­pė­dos ir to­dėl dar­buo­to­jų ja­me liks ma­žiau. Esą jau da­bar ant per­si­ren­gi­mo spin­te­lių iš­ka­bin­ti siū­ly­mai pe­rei­ti dirb­ti į Vil­niaus ir Klai­pė­dos de­pus.

„Pe­rei­sim mes, tu­rė­sim kar­tu pa­siim­ti ir šei­mas, ku­rioms ten teks tvir­tin­tis iš nau­jo. O kas ta­da liks Rad­vi­liš­ky­je?“, – dėl atei­ties ne­ri­ma­vo ge­le­žin­ke­li­nin­kai.

Ir nors bend­ro­vės ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius pa­mi­nė­jo, jog pir­miau­sia bus ma­ži­na­ma iš­pūs­ta ad­mi­nist­ra­ci­ja, o ne dar­bi­nin­kų eta­tai, re­gis, rad­vi­liš­kie­čių šie pa­ža­dai ne­nu­ra­mi­no. Juo­lab, kad konk­re­čių skai­čių ir fak­tų jiems pa­teik­ta ne­bu­vo.

Au­to­rės nuo­tr.

Rad­vi­liš­kio lo­ko­mo­ty­vų de­po pro­fsą­jun­gų pir­mi­nin­kas Ri­man­tas Ged­vi­las (sto­vi) ge­le­žin­ke­lių va­do­vy­bei pa­žė­rė ir klau­si­mų, ir prie­kaiš­tų.

Su rad­vi­liš­kie­čiais su­si­ti­kęs AB „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liai“ ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius Man­tas Bar­tuš­ka (kai­rė­je), jo pa­va­duo­to­jas Ge­ri­man­tas Ba­ka­nas ge­le­žin­ke­li­nin­kams pa­sa­ko­jo apie bend­ro­vės prio­ri­te­tus ir vi­zi­jas, bet konk­re­čių pla­nų ne­pa­tei­kė.

Ge­le­žin­ke­li­nin­kų sos­ti­ne va­di­na­mo Rad­vi­liš­kio de­pai ir jų dar­buo­to­jai su ne­ri­mu lau­kia per­tvar­kų „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­lių“ bend­ro­vė­je.