„Iljičiaus lemputė“ Šiauliams

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.

Į Šiaulius atėjo vienos žalio dizaino Vilniaus įmonės elektriniai paspirtukai. Šis faktas Šiauliuose prilygo „Iljičiaus lemputės“ nušvitimui gūdžiame XX amžiaus pradžios sovietmečio kaime. Tai buvo taip svarbu ketvirtam Lietuvos didmiesčiui, kad šio fakto viešinimo ėmėsi ne tik Šiaulių miesto savivaldybė, bet ir pats meras Artūras Visockas. Socialiniuose tinkluose paskelbęs „gerąją naujieną“, meras ją iliustravo savo ir „Šiaulių“ krepšinio klubo vadovo Mindaugo Žukausko žmonų, įsitaisiusių ant privačios įmonės elektrinio paspirtuko, nuotrauka.

„Įmonė davė pažadą dalį lėšų skirti želdynų priežiūrai. Į tai dėmesį atkreipė ir mainų veiksmą atliko dvi miesto gyventojos“, – prie nuotraukos skelbė meras.

Kaip nusiaubtus miesto želdinius gelbės Vilniaus įmonė? Meras tiksliai nežino. Matyt, skirs dalį pajamų.

Nežino ir vicemeras Domas Griškevičius. Paspirtukų savininkai buvo užsukę į Savivaldybę dar prieš karantiną. Nors galėjo ir neužsukti! Ir dar pasirašė kartu su miesto valdžia geros valios susitarimą.

Tačiau apie kokį tai konkretumą kalbėti, anot vicemero, sunku, nes viskas aplink keičiasi. Va, pritrūks kokio želdinuko Savivaldybė, tada ir konkrečiau su, anot mero, Šiaulių ambasadoriais Vilniuje pakalbės.

Šiaulių miesto savivaldybė taip nuoširdžiai reklamuoja Vilniaus verslą, kad skelbia ne tik labai konkrečias nuomos vietas, bet ir paslaugų kainas.

Jei merą domintų ir Šiaulių smulkusis verslas, jis žinotų, kad elektriniai paspirtukai Šiauliuose – anokia naujiena. Ir kad žaliųjų paspirtukų valandos nuoma beveik prilygsta šiaulietiškųjų paros nuomos kainai. O ir nuvažiuoti su jais Šiauliuose galima ne visur, tik apribotoje miesto teritorijoje.

Bet merą šiaulietiškas smulkus verslas kartais net erzina. Štai remontuojamoje bulvaro dalyje įsikūrusios vienos kavinės savininkas socialiniuose tinkluose ėmė reikšti Savivaldybei pretenzijas, kad vos kvėptelėję gryno oro po karantino buvo priversti ir vėl nedirbti, nes po lietaus per vandens balas tiesiog negalėjo pakviesti klientų į savo kavinę. Meras nepuolė gelbėti miesto verslo. Jis socialiniuose tinkluose parašė, kad kartą ten pietavo, o koks tai virtuvės šefas į jo patiekalus druskos nepagailėjo. Buvo negardu. Todėl šiaulietiškas verslas tegul gelbėjasi pats. Ir „nepolitikuoja“.

Meras, ko gero, yra Vilniaus paslaugų verslo fanas. Jis dirba didelį darbą ir dėl to, kad į Šiaulius atkeliautų ir daugiau svarbių paslaugų. Pavyzdžiui, automobilių nuomos su garsiu „miesto bičių“ pavadinimu. Socialiniuose tinkluose net gyventojų apklausą meras paskelbė, ar reikia jiems tokio gėrio.

„Iš tikrųjų – tai tikslas yra prisikviesti ir daugiau dalyvių. Svarbu, nes tai rodo, kad miestas „biški“ tampa miestu. Pavyzdžiui, Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje yra, o pas mus nėra. O kodėl yra? Todėl, kad paklausa tam tikra yra. Čia yra tarptautinės organizacijos, siejasi su Kryžių kalnu, su Palanga. Tai ženklai jaunimui, kad tame mieste yra gyvybė. Nes dažniausiai tokiais dalykais naudojasi turistai. Na, tarkim, japonai tikrai važiuotų į Kryžių kalną arba jaunimas“, – aiškino meras, kokios svarbios Šiauliams populiarių brandų paslaugos.

O Savivaldybės internetinėje svetainėje viešins visą verslą Šiauliuose? Ar tik tą, labai svarbų, kur miestą daro miestu.

Meras tinkino, kad nuo 2015 metų Savivaldybės tinklalapyje yra daug verslo. Jis nori parodyti, kad į verslą, kuris yra socialiai atsakingas, kuris stengiasi, kuris duoda pridėtinę vertę miestui, būtinai bus atkreiptas dėmesys.

Savivaldybėje niekas negalėjo pasakyti, kokiais kriterijais remiantis pagrindinėje viešoje ir oficialioje miesto svetainėje nemokamai reklamuojamas klestinčios įmonės paslaugos. Tai gal ir ta merą suerzinusi bulvaro kavinė gali tikėtis reklamos www.siauliai.lt?