Lėktuvai tūpė Akmenėje

Lėktuvai tūpė Akmenėje

Lėktuvai tūpė Akmenėje

Akmenės aeroklubas tapo tarpine nusileidimo stotele tradicinio Lietuvos aviakonstruktorių federacijos rengiamo skrydžio aplink Lietuvą dalyviams. Vieni pilotuoja savadarbius lėktuvus, kiti — licencijuotus lengvuosius lėktuvus.

Vytautas RUŠKYS

Skrydis su dvidešimčia nusileidimų

Visam trijų parų skrydžiui aplink Lietuvą ryžosi keturių lėktuvų lakūnai, tačiau padangėje jų būdavo dvigubai ar trigubai gausiau. Nes bent dienai prisijungdavo lakūnai ir tų vietovių, pro kur ėjo maršrutas. Tad Akmenės aerodrome tūpė, o po valandėlės poilsio vėl pakilo dešimt lėktuvų.

Iš viso juos priėmė daugiau kaip dvidešimt šalies aerodromų. Į Akmenę atskridę iš Šeduvos, lakūnai pasuko Mažeikių kryptimi — iki Tirkšlių, o nakvoti ruošėsi Kartenos aerodrome. Kitą dieną laukė pusdienis Klaipėdoje, o paskui kelionė virš Nidos, Raseinių iki Kauno.

Be nusileidimo buvo skrendama nuo vos kelių dešimties kilometrų iki arti šimto kilometrų.

Tokį žygį Lietuvos aviakonstruktorių federacija surengė aštuonioliktą vasarą. Pasak lakūnų, jam labiausiai sutrukdo jei pasitaiko prasti orai. Nes nesaugu kilti į padangę, tad tenka trumpinti keliones.

Itin svarbu tokiuose skrydžiuose — nepriartėti arčiau kaip 15 kilometrų prie Lietuvos pasienio. Nes tai draudžia šalies kariškiai.

Susidomėjo ne tik lakūnai

Beveik visose lėktuvų kabinose buvo ne vien pilotai — su jais skrido vienų žmonos, kitų — vaikai, giminaičiai ar draugai. Tokie keliautojai džiaugėsi galėdami pasigrožėti savo kraštu iš padangių. O lakūnams buvo svarbiau mėgautis skraidymo įgūdžiais, juos tobulinti.

„Mes turime skraidymo virusą, nuo kurio nėra vaistų„ , — juokaudamas sakė Lietuvos aviakonstruktorių federacijos viceprezidentas Algirdas Lukoševičius, ne pirmą kartą keliaujantis su žmona.

Įrodinėjimas

Lietuvos aviakonstruktorių federacijos prezidento Gintauto Gailiūno teigimu, skrydžiai aplink Lietuvą sumanyti buvusio Lietuvos karo aviacijos vado, aviakonstruktoriaus Antano Gustaičio atminimui.

Federacijos atstovai, džiaugiasi, jei skrydyje yra kuo daugiau savadarbių lėktuvų. Norima įrodyti, kad jie niekuo nenusileidžia ir net pralenkia firminius lėktuvus. Aviakonstruktoriai, naudodami, pavyzdžiui, varžtus ar kitas detales sparnams, duoda didesnę perkrovų atsargą, todėl toks savadarbis lėktuvas laikomas saugesnis už gamyklinį.

„Todėl mes galime drąsiai skraidyti viršum upelių ar griovelių, aplink kokias daržines“, — teigė G. Gailiūnas.

Jis pabrėžė, kad konstruojant savadarbį lėktuvą nėra jokių ribojimų, nereikia jo papildomai licencijuoti. Todėl aviakontruktoriai, kurdami savo skraidymo aparatus, turi daugiau laisvės.

„Vardan tiesos dera atsakyti, kodėl vis atsiranda savadarbių lėktuvų, — sakė G. Gailiūnas. — Nes ne visi turime tiek pinigų, kad nusipirktume brangų lengvąjį lėktuvą. Ir imame darytis patys. O už savo darbą juk nereikia mokėti litų.

Autoriaus nuotr.

 

LĖKTUVAI: Akmenėje buvo maždaug valandai nusileidę lėktuvai, skrendantys aplink Lietuvą.

PASIRINKIMAS: „Akmenę pasirinkome aplankyti iš tradicijos, nes ir ankstesniuose žygiuose čia tūpdavome“, — sakė Lietuvos aviakonstruktorių federacijos viceprezidentas Algirdas Lukoševičius.

 

PREZIDENTAS: Lietuvos aviakonstruktorių federacijos prezidentas Gintautas Gailiūnas iš Kėdainių skraido savadarbiu lėktuvu.