Naujausios
Metus baigė su šiokiu tokiu pelnu
2018 metais Joniškio autobusų parkas uždirbo 1084 eurus pelno, o dar 2016-aisiais jie turėjo 87,5 tūkstančio eurų nuostolio. 2017-aisiais pelnas buvo didesnis – 4333 eurai, tačiau prastesnius pokyčius lėmė per metus vidutiniškai 22 procentais išaugusios kuro kainos už dyzeliną, daugiau kaip aštuoniais procentais padidėjęs darbo užmokestis. Bendrovės direktoriaus A. Lataičio teigimu, norint kokybiškai savo jėgomis remontuoti autobusus reikia kvalifikuotų specialistų, o jie nedirba už minimalų atlygį. Darbo užmokesčio sąnaudas stengiamasi sumažinti kitais būdais: dirbtuvėse įrengta vaizdo stebėjimo sistema, įsigyta nauja kompiuterinė transporto–apskaitos programa, pastatyta automatinė kuro kolonėlė, perskirstytos darbuotojų funkcijos.
Bendrovės vadovo rajono savivaldybei teikiamoje įmonės veiklos metų ataskaitoje minimos ir padidėjusios atsarginių dalių kainos, be to, buvo įsigyti keturi autobusai, kainavę daugiau kaip 339 tūkstančius eurų (be PVM).
Apie savo ir geležinkelininkų pelnus
„Tūkstančio eurų liežuvis net neapsiverčia vadinti pelnu, sakyčiau, kad balansuojame ties nuliu. Tačiau ir didžiosios vežėjų įmonės labiau gyvena iš dotacijų nei užsidirbdamos. Specialiai peržiūrėjau taip giriamos dėl pasiekto 7 milijonų pelno bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ ataskaitą, kurioje aiškiai parašyta, kad jie gavo daugiau kaip dvidešimt milijonų eurų valstybės dotaciją, – „Šiaulių kraštui“ sakė autobusų parko vadovas Algirdas Lataitis. – Vienintelę galimybę dar optimizuoti autobusų parką matau tik labiau sureguliuojant kai kuriuos mūsų ir mokyklinių autobusų maršrutus, nes dabar dar yra vietovių, kur mokyklų autobusiukai atvyksta paimti vaikų, o visai netrukus ar kiek anksčiau pravažiuoja ir maršrutinis autobusų parko autobusas.“
Tiesa, direktorius pripažįsta, kad finansinės situacijos tai ryškiai nepakeistų, nes mokinių mažėja, kaip mažėja ir vyresnio amžiaus žmonių, kurie automobilius jau palieka garažuose ir persėda į autobusus arba išvis neturi savo transporto. Bet palikti be paslaugos, nepaisant kiek žmonių likę, negalima.
Daugiausia vežė mokinių
Praėjusiais metais moksleivių pavėžėjimo paslaugos Joniškio autobusų parkui davė 215,7 tūkstančių eurų iš visų bendrųjų 582,2 tūkstančio eurų pajamų. Lyginant su 2017 metais jos išaugo 1,17 procento.
Iš viso vietinio susisiekimo maršrutais per 2018 metus rajono autobusai pravažiavo 608,4 tūkstančio kilometrų ir pervežė 377,08 tūkstančio keleivių, iš kurių mokiniai sudarė didžiąją dalį – 204,3 tūkstančius. Apskritai keleivių praėjusiais metais padaugėjo, lyginant su 2017-aisiais, nes Šiaulių rajono savivaldybei maršrutą Šiauliai–Žagarė–Šiauliai sutrumpinus iki Joniškio, panašiu laiku buvo paleistas joniškiečių autobusas.
Tačiau iš patvirtintų 25 vietinio reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutų pelningi buvo tik penki, vykstantys į Rudiškius, Skilvionis, Pošupes, Pašvitinį ir važiuojantys per Kriukus, Lazdyniškius, Blauzdžiūnus, Bučiūnus.
„Mūsų transporto ūkis nusidėvėjęs, nuolat reikia investicijų. Kai prieš trejus metus atėjau dirbti į autobusų parką, mūsų autobusų amžiaus vidurkis buvo 32-eji metia, dabar – 22-eji, tad „pajaunėjo“ dešimčia metų,“ – sakė A. Lataitis.
Nenaudingos sutarties negali nutraukti
Bene labiausiai Joniškio autobusų parką slegia skola kuro tiekėjui IĮ „Stiksas“, kuri 2018 metų gruodį siekė 223,6 tūkstančio eurų.
„Su šia įmone turime ilgalaikę sutartį, kurią „paveldėjau“ jau atėjęs dirbti, vien delspinigių kiekvienais metais sumokame po dešimt tūkstančių eurų. Skola siekia 180 tūkstančių. Norėdami sutartį nutraukti, turėtume iškart visą skolą sumokėti, o tai reiškia, kad liktume be lėšų, nebūtų toliau iš ko išgyventi. Savivaldybėje šis klausimas buvo keltas, galbūt ir dabar nauja valdžia sugrįš prie galimo sprendimo varianto. jeigu savivaldybė susitartų ir per kokius tris ketverius metus skolą padengtų, galėtume tiekėjo atsisakyti, skelbti konkursą ir galbūt kurą tada pirktume mažesne kaina, kas lemtų ir mažesnes mūsų sąnaudas,“ – aiškino direktorius A. Lataitis.