Verslo valdymo sistema: ką pravartu žinoti ją renkantis?

verslas

Verslo valdymo sistema – apimanti ir sujungianti visus įmonės verslo procesus, naudojama siekiant palengvinti apskaitos vedimą, efektyviai išnaudoti visus resursus, valdyti informaciją apie klientus ir atlikti kitas funkcijas – programinė įranga, kuri užtikrina sklandžią ir darnią įmonės veiklą. Verslo valdymo sistemos pasirinkimas – atsakinga užduotis. Svarbu ne tik tinkamai pasirinkti patikimą ir kompetentingą diegėją, kuris ateityje, iškilus sunkumams, galėtų suteikti profesionalią konsultaciją bei pagalbą, tačiau taip pat atrasti labiausiai įmonės lūkesčius atitinkantį sprendimą. UAB „Softera Baltic“ specialistai pataria, į ką dar svarbu atkreipti dėmesį renkantis verslo valdymo sistemą.

Verslo procesų valdymo sprendimai ir jų rūšys

Verslo procesų valdymo sprendimai padeda tinkamai kontroliuoti įmonės veiklą, stebėti vykdomus procesus bei efektyviai juos valdyti. Verslo procesų valdymo sprendimų pasirinkimas priklauso nuo daugelio dalykų: kiek ir kokie procesai bus valdomi naudojantis verslo valdymo sistema, kokia įmonės veiklos specifika, kokios investicijų galimybės ir kt. Tinkamai pasirinktos verslo valdymo sistemos padeda priimti patikimus, teisingus bei duomenimis pagrįstus sprendimus.

Šiuolaikinio verslo kasdienybė sunkiai įsivaizduojama be procesų valdymo informacinėse sistemose. Tikslus ir efektyvus verslo valdymo sistemų veikimas užtikrina laiku pagamintą produkciją, atliktus užsakymus, suteiktas paslaugas, realius duomenis apie turimas žaliavas ir sandėliuojamas prekes. Tai tik dalis gamybos, prekybos ar paslaugų įmonėms svarbių rodiklių, kurie tiesiogiai lemia įmonės sėkmę ir rezultatus,“ – sistemų privalumus vardija „Softera Baltic“ verslo vystymo vadovas Giedrius Norkevičius.

UAB „Softera Baltic“ pateikia kelis svarbiausius verslo procesų valdymo sprendimus ir jų funkcijas, kurios gali būti pritaikomos individualiai kiekvienai įmonei pagal jos vystomą veiklą (gamyba, prekyba, paslaugos).

* Gamybos valdymas – padeda vykdyti užsakymus laiku bei optimaliai panaudojant išteklius.

* Sandėlio valdymasužtikrinamas efektyvus sandėlio operacijų vykdymas ir pilnas sandėlio ciklų automatizavimas nuo prekių priėmimo į sandėlį iki pristatymo klientui.

* Atsargų valdymas – suteikiama galimybė išlaisvinti finansines investicijas iš „užsistovėjusių“ atsargų, sumažinti atsargų valdymo ir logistikos kaštus bei padidinti pardavimus.

* Finansų valdymastiksli finansinė informacija lengvai pasiekiama realiu laiku ir vienoje vietoje.

* Darbo užmokesčio ir personalo valdymas – automatizuojamas apskaitos procesas bei užtikrinama našesnė buhalterijos bei personalo skyriaus veikla.

* Verslo analitikasuteikiama galimybė stebėti savo įmonės rezultatus patogiu grafiniu formatu, juos analizuoti ir daryti duomenimis paremtus sprendimus.

Darbo užmokesčio ir personalo valdymas palengvina buhalterijos darbą

Darbo užmokesčio ir personalo valdymas – viena aktualiausių verslo sričių, kuri gali būti efektyviai valdoma tiek didelėse kompanijose, tiek mažose įmonėse, pasitelkus specialiai tam pritaikytą sprendimą. Be kita ko, šis sprendimas gerokai palengvina buhalterio darbą.

Ne paslaptis, kad ant buhalterio pečių gula daug darbų: atlyginimų skaičiavimai, pranešimų „Sodrai“ formavimas ir kt. Darbo užmokesčio ir personalo valdymas šiuolaikiškoje, patikimoje sistemoje padeda užtikrinti, kad šie ir susiję darbai bus atlikti patogiai ir greitai.

Minėtą sistemą dažniausiai sudaro atskiri, tačiau tarpusavyje sąveikaujantys moduliai, kurie sukurti padėti atlikti tam tikras užduotis. Pavyzdžiui, atlyginimo skaičiavimo modulis suteikia galimybę apskaičiuoti išmokėtinas sumas darbuotojams, darbo laiko apskaitos – skirtas kaupti darbo grafikų ir tabelių duomenis, personalo valdymo – kaupti ir analizuoti su darbuotojų duomenimis susijusią informaciją, o deklaracijų ir ataskaitų formavimo – greitai ir lengvai pateikti apskaitos duomenis reikiamu formatu.

Su verslo valdymo sistema – šiuolaikiškas ir patogus įmonės finansų valdymas

Finansų valdymas – verslo valdymo sistemų dalis, aktuali tiek gamybos, tiek prekybos, tiek paslaugų įmonėms.

Be gana dažnai rinkoje naudojamų finansams valdyti skirtų apskaitos programų, siūloma rinktis ir daugiau verslo procesų apimantį, šiuolaikišką sprendimą – verslo valdymo sistemą, pvz., Microsoft Dynamics 365 Business Central. Mažos ir vidutinės įmonės, pasirinkusios šį sprendimą, gali naudotis itin plačiomis Microsoft sukurtos ekosistemos („Dynamics 365“, „Office 365“, „Azure service“, „Power Platform“) galimybėmis, užtikrinančiomis visišką verslo poreikių tenkinimą. Negana to, galite rinktis sistemą naudoti nuomos principu, t. y. mokant nedidelį fiksuotą mėnesinį mokestį – taip be didelių investicijų naudositės pasaulinio lygio sprendimu ir galėsite pamiršti visus rūpesčius, susijusius su IT infrastruktūros priežiūra. Toks sprendimas gali padėti užtikrinti įmonės augimą net ir tokiu nenuspėjamu laikotarpiu kaip šie metai.

Užklupus krizei, nereikia galvoti, ką daryti kitaip. Tokia strategija primena loteriją, kai dėl rezultato negali būti tikras. Verslui reikėtų galvoti apie tokius sprendimus, kurie sumažina rizikos tikimybę. Viena tokių priemonių – nuomos modelis, kuris leidžia įmonėms siekti didesnės automatizacijos ir veiklos efektyvumo net ir tuomet, kai inovacijoms skirtų milžiniškų biudžetų nėra“, – apibendrina „Softera Baltic“ verslo vystymo vadovas Giedrius Norkevičius.

Taigi, prieš pasirenkant verslo valdymo sistemą, rekomenduojama kruopščiai apsvarstyti ne vieną rinkoje siūlomą variantą ir rinktis patikimą, žinomą sistemos diegėją. Prieš rinkdamiesi taip pat nuspręskite, kokius procesus norėsite automatizuoti ir kokių rezultatų tikitės ilgalaikėje perspektyvoje.

Užs. Nr. 467460