Variklio aušinimo sistema

Autorių nuotr.
Jūsų automobilio variklis geriausiai veikia esant aukštai temperatūrai. Kai variklis šaltas, komponentai lengvai susidėvi, išskiria daugiau teršalų, variklis tampa mažiau efektyvus. Taigi dar vienas svarbus aušinimo sistemos uždavinys – leisti varikliui kuo greičiau įkaisti, o vėliau palaikyti pastovią variklio temperatūrą.

Variklio aušinimo sistema: kaip ji veikia ir pagrindiniai komponentai

Jūsų automobilio variklis geriausiai veikia esant aukštai temperatūrai. Kai variklis šaltas, komponentai lengvai susidėvi, išskiria daugiau teršalų, variklis tampa mažiau efektyvus. Taigi dar vienas svarbus aušinimo sistemos uždavinys – leisti varikliui kuo greičiau įkaisti, o vėliau palaikyti pastovią variklio temperatūrą. Pagrindinė aušinimo sistemos funkcija yra užtikrinti, kad variklis veiktų optimalioje darbinėje temperatūroje. Jei aušinimo sistema ar kuri nors jos dalis sugenda, variklis perkais, o tai gali sukelti daug rimtų problemų. Ar kada nors įsivaizdavote, kas nutiktų, jei jūsų variklio aušinimo sistema neveiktų tinkamai? Perkaitus gali sprogti cilindro galvutės tarpinės ir net įtrūkti variklio blokai, jei problema pakankamai rimta. Ir su visa šita problema reikia kovoti. Jei šilumos negalima pašalinti iš variklio, stūmokliai tiesiogine prasme suvirinami į cilindrų vidų. Tada jūs tiesiog turite išmesti variklį ir nusipirkti naują. Taigi, turėtumėte pasirūpinti savo variklio aušinimo sistema ir sužinoti, kaip ji veikia.

Aušinimo sistemos komponentai. Radiatorius.

Radiatorius veikia kaip variklio šilumokaitis. Paprastai jis pagamintas iš aliuminio ir turi daug mažo skersmens vamzdžių su prie jų pritvirtintais pelekais. Be to, jis keičia iš variklio gaunamo karšto vandens šilumą su aplinkos oru. Jame taip pat yra drenažo kamštis, įleidimo anga, sandarus dangtelis ir išleidimo anga.

Vandens siurblys

Kai aušinimo skystis atvėsta po to, kai jis yra radiatoriuje, vandens siurblys siunčia skystį atgal į cilindrų bloką, šildytuvo šerdį ir cilindro galvutę. Galiausiai skystis vėl patenka į radiatorių, kur vėl atvėsta.

Termostatas

Tai termostatas, kuris veikia kaip aušinimo skysčio vožtuvas ir leidžia jam praeiti pro radiatorių tik tada, kai viršijama tam tikra temperatūra. Termostate yra parafino vaško, kuris tam tikroje temperatūroje plečiasi ir atsidaro esant tokiai temperatūrai. Aušinimo sistema termostatu reguliuoja normalią vidaus degimo variklio darbo temperatūrą. Kai variklis pasiekia standartinę darbinę temperatūrą, įsijungia termostatas. Tada aušinimo skystis gali patekti į radiatorių. Automobilių dalys – termostatai galite įsigyti tiek internetu tiek atvykę į fizinę parduotuvę, tad jeigu jums kyla klausimų, galite pasikonsultuoti su dirbančiais specialistais.