
Naujausios
Varganos Joniškio autobusų stoties laukia permainos
Prieš 31-erius metus pastatytas Joniškio autobusų stoties pastatas turi būti rekonstruotas, o šalia jo išdygs prekybos centras. Tokiai koncepcijai pritarė vasarį į posėdį susirinkusi Joniškio rajono taryba. Dabar teks ieškoti norinčių planus įgyvendinti investuotojų, kuriems už tai bus suteiktas sklypas.
Loreta RIPSKYTĖ
loretar@skrastas.lt
Galimybe verslininkai jau domėjosi
Skirtinguose Lietuvos rajonuose sukaupta patirtis rekonstruoti arba statyti naują autobusų stoties pastatą kartu su prekybos centrais, pasitelkiant privačius investuotojus. Tad tą nusprendė daryti ir Joniškio autobusų parkas – Savivaldybės valdoma bendrovė. Jos vadovas Algirdas Lataitis rajono Tarybos posėdyje sakė, kad potencialiems investuotojams siūlomas žemės sklypas labai patogioje vietoje prie pagrindinio kelio Ryga–Kaliningradas. Jo teigimu, jau anksčiau keletas verslininkų tokia galimybe domėjosi.
Šiuo metu Joniškio autobusų parko turimi autobusai yra 9–39 metų senumo, naudoja daug dyzelinių degalų šimtui kilometrų, yra neekonomiški. Esant didelėms kuro sąnaudoms ir mažam keleivių srautui išauga autobusų eksploatacijos savikaina, keleivių vežimo priemiestiniais maršrutais nuostolingumas, o tai mažina įmonės galimybes konkuruoti su kitais vežėjais.
Dėl sudėtingos bendrovės finansinės padėties 1985 metais pastatyta stotis daug metų buvo neremontuojama ir šiuo metu neatitinka tokiam pastatui keliamų reikalavimų.
Sumažinus maršrutų skaičių ir sumažėjus keleivių srautui, 330 kvadratinių metrų ploto pastatas tapo per didelis: jį neekonomiška šildyti, 93 kvadratinių metrų ploto keleivių laukiamoji salė pagal paskirtį visa neišnaudojama.
Rekonstruos pastatą ir pasidalins sklypą
Rajono Taryba pritarė siūlomai autobusų parko pastato ir teritorijos pertvarkymo koncepcijai. Dabar bus rengiamas viešasis konkursas dėl potencialaus investuotojo parinkimo ir pasirašoma jungtinės veiklos sutartis.
Autobusų parko iš valstybės nuomojamas 0,8472 hektaro plotas, parengus detalųjį planą, bus padalintas į du sklypus ir nustatytas jų naudojimo būdas: inžinerinės infrastruktūros teritorijos (iki 0,30 hektaro) ir komercinės paskirties objektų teritorijos (iki 0,5472 hektaro).
Atnaujintame autobusų stoties pastate planuojama triskart mažesnė, iki 30 kvadratinių metrų, keleivių laukiamoji salė, dispečerinė kartu su siuntų skyriumi, inkasacijos kambarys, virtuvėlė bei poilsio kambarys vairuotojams, mokamas tualetas su įranga keleiviams, 6 kabinetai darbuotojams, archyvas ir tualetas darbuotojams. Rekonstruota autobusų stotis būtų trečdaliu mažesnė.
Prie pastato bus suprojektuotos 4 autobusų išvykimo aikštelių vietos, 1 aikštelės vieta su stoginėmis keleiviams išlaipinti, 4 vietų autobusų stovėjimo aikštelė, taksi stovėjimo vieta, aptarnaujančio personalo transporto priemonių stovėjimo aikštelė, lauko metaliniai suolai ir informacinės lentos.
Investuotojo įsipareigojimai
Investuotojas turės parengti ir suderinti autobusų stoties pastato atnaujinimo ir naujo prekybos centro pastato statybos techninį projektą ir sąmatą, atnaujinti stotį ir pastatyti prekybos centrą pagal pateiktą techninę užduotį ir projektinius pasiūlymus.
Investuotojas taip pat privalės apmokėti paruošiamuosius darbus, teritorijų planavimo, tyrinėjimo, projektavimo, rekonstrukcijos ir statybos, teritorijos infrastruktūros sutvarkymo bei kitas išlaidas.
Įvykdžius visus įsipareigojimus atnaujintas stoties pastatas ir toliau liktų bendrovės nuosavybe, o naujai pastatytas prekybos centras taptų investuotojo nuosavybe. Taip pat autobusų aikštelės ir stoties pastato užimamo žemės ploto nuoma (iki 0,30 ha) priklausys bendrovei, kita dalis bus subnuomota investuotojui arba prekybos centro savininkui.
Autorės nuotr.
SIŪLYMAS: Joniškio autobusų parko stotis, tapusi per didele, siūloma potencialiems investuotojams, kurie šalia galėtų pastatyti prekybos centrą.