
Naujausios
Suvokę savo verslo išskirtinumą – „žengsime ekstra mylią“
Vasario 24 d. Šiaulių verslo atstovai ir marketingo specialistai rinksis į didžiausią marketingo konferenciją Šiaulių regione – Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) kasmetinį „LiMA DAY Šiauliai 2017“ renginį, kuris šiemet kvies kartu „žengti ekstra mylią“. Jau 7 kartą organizuojamoje konferencijoje su keliais šimtais dalyvių patirtimis ir įžvalgomis dalysis geriausi savo sričių profesionalai. O jei iki šiol verslo atstovams buvo neaišku, kur surasti savo klientą, kaip pagauti ir išlaikyti jo dėmesį bei nušluostyti nosį konkurentams, – viskas pasikeis jau vasario 24 d.
Šių metų konferencijos pavadinimas „Žengti ekstra mylią“ – tarsi slaptas kodas, generuojantis vartotojo meilę produktui ar paslaugai. Šešių valandų rinkodaros renginys susidarys iš 4 temų – kaip ATRASTI, SUPRASTI, PARDUOTI klientui bei jį IŠLAIKYTI. Gerųjų pavyzdžių – apstu socialiniuose tinkluose, kur kaip virusas paplinta įmonių sėkmingos pastangos duoti šiek tiek daugiau, nei priklauso. Rodos, kiekvieno verslininko svajonė, tiesa? Kyla tik vienas reikšmingas klausimas – kur ir kaip ieškoti pirkėjų, dėl kurių verta pasistengti daugiau?
„LiMA DAY Šiauliai 2017“ apie savotišką vartotojų žemėlapį pasakosiantis „Be&Do brand management“ agentūros strategas Andrius Grigorjevas iš anksto dalijasi keliomis savo pranešimo „Paskui vartotoją su žemėlapiu“ įžvalgomis ir pažada – dar daugiau vartotojų paslapčių suprantant savo klientą bus atskleista vasario 24-ąją.
Anot „LiMA DAY Šiauliai 2017“ marketingo konferencijos pagrindinio pranešėjo Andriaus Grigorjevo, pagrindinė ir didžiausia įmonių klaida – aklas produkto ar paslaugos pateikimo principų kopijavimas, nesuvokiant konkrečios naudos vartotojui.
– Andriau, konferencijoje kalbėsite apie žemėlapius. Negi iš tiesų viskas taip paprasta – yra universalių taisyklių, leidžiančių visiems nukeliauti tiesiai pas klientą, nepriklausomai nuo produkto ar paslaugos pobūdžio?
– Žvelgiant iš verslo pusės, viskas gali atrodyti unikalu ir net nepalyginama, tačiau situaciją vertinant iš vartotojo perspektyvos, viskas atrodo kiek kitaip. Jei mes sutinkame su viena esmine prielaida, kad vartotojas renkasi produktą ar paslaugą norėdamas išspręsti problemą arba patenkinti savo poreikį, tai reiškia, kad visi kliento kelionės etapai, pvz., produkto paieška, įsitikinimas tinkamumu, pasirinkimas ir net tai, kas įvyksta pasinaudojus produktu, tampa dalimi verslo kuriamos vertės. Parduodamas produktas ar paslauga virsta ne konkrečiu įsigyjamu objektu, bet bendra patirtimi. Pasitenkinimas patirtimi – tai tikrasis verslo parduodamas objektas.
Perpratus esmines vartotojo patirties formavimo taisykles, galima jas pritaikyti bet kokiai kelionei. Galutinis tokio taikymo tikslas – atskleisti kiekvienos kelionės unikalumą bei suvokus klientų poreikius, juos išspręsti geriau nei kiti rinkos žaidėjai.
– Kodėl tuomet vis dar kyla sunkumų surasti savo produkto ar paslaugos vartotojus? Kokios daromos pagrindinės klaidos?
– Esant tokiai didžiulei pasiūlai, vartotojui darosi sunku atskirti vieną pasirinkimo variantą nuo kito ir dar sunkiau prie kažkurio prisirišti. Verslui tai reiškia tiesioginę kliento pritraukimo, išlaikymo ir galiausiai – reputacijos problemą.
Pagrindinė ir dažniausia klaida – aklas produkto ar paslaugos pateikimo principų kopijavimas, nesuvokiant konkrečios naudos, kurią turėtų suteikti vartotojui. Įvairūs „pasiskolinti“ principai ir praktikos, kurie yra taikomi tos pačios vartotojų kelionės metu, nesukuria bendros vertės ir nepadeda klientui suvokti, ką išskirtinio jis gauna, kodėl jam reikėtų rinktis tą pačią paslaugą ar prekę dar kartą.
Dar vienas esminis ir dažnai užmirštamas vartotojų patirties elementas – atmintis. Tai reiškia, kad užmirštame apmąstyti, kaip mes padėsime klientui atsiminti pozityvias patirtis, kurias jis patyrė rinkdamasis mūsų produktus ar paslaugas.
– Tačiau ar įmanoma įmonei atsiriboti nuo savo interesų ir objektyviai stoti į klientų pusę bei taip įvertinti produktą ar paslaugą?
– Daugelis su vartotojų patirtimi susijusių įžvalgų gali būti labai akivaizdžios ir kartais net savaime suprantamos. Ir nors dažnai joms suformuluoti ir jomis patikėti gali prireikti išsamių tyrimų ir duomenų analitikos, adekvatų rezultatą galima gauti tiesiog pabandžius patiems nueiti tą patį kelią, kurį nueina vartotojai, arba pabandyti įsijausti į pasirinkimą atliekančio kliento vaidmenį. Verslą problemos ištinka ne dėl to, kad esame neempatiški ir negalime įsijausti į savo kliento perspektyvą, o dėl to, kad tokia praktika beveik neegzistuoja ir nėra taikoma.
– Tai kur vis dėlto reikėtų ieškoti savo produkto ar paslaugos vartotojo? Ar šiais laikais užtektų apsiriboti internetine erdve?
– Dirbant su nišiniais vartotojų segmentais, internetinių kanalų gali užtekti, bet plečiant prekės ženklo auditoriją, neišvengiamai reikės derinti klasikinius ir skaitmeninius prekybos ar paslaugų teikimo kanalus. Skaitmeniniai kanalai suteikia greitį, patogumą ir funkcionalumą, o fiziniai, pvz., aptarnavimo ar prekybos vieta perteikia patikimumą ir leidžia vartotojui susipažinti su produktu ar paslauga, išvengiant didesnės rizikos priimti netinkamą sprendimą. Naudojant tik kažkurią kanalų rūšį, dalis vartotojų bus neišvengiamai prarasta.
– Dėkojame Andriui Grigorjevui už pokalbį ir kviečiame visus vasario 24 dieną susitikti Šiaulių arenoje!
„LiMA DAY Šiauliai 2017“ praktinėmis įžvalgomis ir patarimais dalysis skaitmeninės rinkodaros agentūros „Chocolate Agency“ vadovas Tomas Nemūra, kuris papasakos, kaip šiandien atrasti savo klientą internete, kai didžioji dalis ten sutinkamų potencialių klientų ieško tik lengvai vartojamo turinio, o sprendimus priima „offline“ režime. Paslaptis, kaip iš lūpų į lūpas marketingas mažas kompanijas paverčia didelėmis, išduos Tadas Deksnys, kompanijos „Unboxed“ vadovas. Apie dar neatrastas socialinių tinklų galimybes pasakos „Socialaus marketingo“ projektų vadovė Simona Vilkaitė, kuri siūlys žvelgti kiek plačiau, mat verslui kuriant strategijas, planuojant reklamą ir mąstant apie ateities planus, 99 proc. dėmesio vis dar atitenka „Facebook“, nors tai ne visada geriausias sprendimas.
Didžiausios tyrimų bendrovės AC Nielsen atstovai pateiks naujausius duomenis apie šiandienos vartotojus Lietuvoje. Donata Varnelienė, „TMD partners“ aktyvaus asmeninio pardavimo ekspertė, išsamiau paaiškins apie „ekstra mylią“ pardavimuose – kaip sukurti pridėtinę vertę, neapsunkinant įmonės ir kliento, o apie lojalumo programų misiją ir jų naudą verslui pasakos Andrius Charanovskis, lojalumo rinkodaros agentūros „Mores boni“ įkūrėjas ir MAXIMA LT Pirkėjų lojalumo valdymo skyriaus vadovas. Konferenciją užbaigs vienos sėkmingiausiai veikiančių įmonių Šiauliuose ROL grupės valdomų prekių ženklų vadovas Darius Urlakis su įmonės sėkmės istorija apie tai, „kaip įstoti į klubą ir dominuoti jame“.
Į laukiamiausią marketingo bendruomenės metų renginį registruotis bei rasti išsamią renginio programą kviečiame www.limaday.lt .