Sportinė "Audi" pusė: nuo legendinio "Quattro" iki naujos kartos "R8"

unsplash.com nuotr.
"Audi" automobiliai yra žinomi ne tik Europoje, tačiau taip pat ir visame pasaulyje. Praktiškai kiekvienas naujas šios markės automobilis kaskart įrodo šio vokiečių gamintojo kompetenciją bei artimą jo santykį su moderniomis technologijomis, kurios šiomis dienomis yra laikomos neatsiejama automobilių pramonės dalimi. Vis dėlto technologijos, kuriomis galime džiaugtis šiandien, praeityje tebuvo laikomos ateities vizija.

Sportinių automobilių eros pradžia

Sportinių automobilių industrijoje technologijos taip pat lemia daug ir "Audi" gamintojas tą puikiai suprato nuo pat savo veiklos pradžios. Visų pirma, inovatyvūs inžineriniai sprendimai padeda pagerinti automobilių manevringumo galimybes, padidinti variklio galią ir net vairavimo komfortą. Supratęs milžinišką technologijų reikšmę, "Audi" pradėjo itin didelį dėmesį skirti ne tik automobilių dizainui, tačiau ir jų technologinėms savybėms, kurias padėjo sukurti ir kokybiškos dalys bei automobilio konstrukcinės savybės. Audi dalys visuomet pasižymėjo aukšta kokybe ir puikiu patvarumu, kuris yra būtinas siekiant užtikrinti puikų šios markės automobilių našumą. Dėl šios priežasties jau pirmieji "Audi" sportiniai modeliai žavėjo savo funkcionalumu ir daugelį konkurentų lenkiančiu našumu. Puikus to pavyzdys - legendinis "Audi Quattro" modelis, pradėtas gaminti 1980 metais.

Nors "Audi" gamintojas sportinius automobilius kūrė ir anksčiau, tačiau būtent "Audi Quattro" yra laikomas vienu iš pagrindinių bei esminių modelių, plačiai atvėrusiu gamintojui vartus į sportinių automobilių gamybos erą. Kaip jau leidžia suprasti šio modelio pavadinimas, "Audi Quattro" buvo varomas visais keturiais ratais, kuriems 150 kW galią padėdavo perduoti įspūdingą garsą skleidžiantis penkių cilindrų variklis. Tomis dienomis tokia galia buvo laikoma reikšmingu parametru, padėjusiu "Audi Quattro" automobiliams tapti nepralenkiamu ralio bei kitose sportinių automobilių varžybose.

Tolimesni žingsniai, vedantys tobulybės link

Laikui bėgant "Audi" gamintojas automobilių sportines savybes pradėjo integruoti ir į labiau kasdienes transporto priemones primenančius automobilius, tokius kaip "Audi RS4", "S4" bei "RS2". Tai padėjo ženkliai išplėsti sportinių automobilių asortimentą bei suformuoti vis labiau modernėjančiai visuomenei būtiną pasiūlą.

Kaip jau buvo minėta anksčiau, "Audi S" ir "RS" modeliai buvo iš pirmo žvilgsnio panašūs į kasdienius bei paprastus automobilius. Juos nuo paprastų "A" serijos "Audi" automobilių dažniausiai skirdavo vos keli vizualūs automobilio eksterjero pakeitimai ar papildomos detalės salone. Vis dėlto daugiau pokyčių buvo galima aptikti atidarius variklio dangtį ar nuodugniau išanalizavus važiuoklę ar dujų išmetimo sistemą.

Išpildyta svajonė, pažyminti naują pradžią

Išplėsta "Audi" sportinių automobilių gama džiugina vairuotojus dar ir šiandien, tačiau bene ryškiausias ir išskirtiniausias modelis, kuris "Audi" gamintojui leido žengti dar vieną žingsnį pirmyn - 2006 metais pasirodęs "Audi R8" modelis. Daugeliui sportinės "Audi R8" savybės yra laikomos tikrų tikriausia svajone ne tik dėl aštraus ir piktą automobilio įvaizdį kuriančio dizaino, tačiau ir dėl milžiniškos dešimties cilindrų variklio galios, siekiančios net 419 kW. Sunku patikėti, tačiau tokia galia leidžia pasiekti 100 km/h greitį vos per 3.1 sekundės.

Žinoma, milžiniška variklio galia ir prašmatnus dizainas reikalauja ne tik kokybiškų salono dalių ar sportinę išvaizdą suteikiančių išorės apdailos detalių, tačiau ir be galo patvarių variklio, važiuoklės ar kitų dalių, galinčių atlaikyti dideles jėgos ir išorės veiksnių sukurtas apkrovas. Pavyzdžiui, dalis geresnės komplektacijos "R8" automobilių turi sumontuotus keramikinius stabdžius, kurie yra atsparesni intensyvesniam stabdymui ir jo metu besiformuojančiai aukštai temperatūrai. Tai leidžia efektyviau stabdyti bei užtikrinti saugumą net ir važiuojant lenktynių trasoje.

Daugiau informacijos apie automobilių dalis, galite rasti https://www.avkparts.lt

Užs. Nr. 529116

unsplash.com nuotr.