SEO365 patarimai kaip išvengti dažniausių SEO klaidų

seopatarimai
SEO arba optimizavimas paieškos sistemoms – tai svetainės matomumo didinimas paieškos sistemos rezultatų puslapiuose (SERP), gerinant pozicijas ir didinant organinį tikslinių lankytojų srautą. SEO reikalavimai kasmet sparčiai didėja, tačiau kartu auga ir SEO siūlomos galimybės. Šiandien SEO iš pavienės praktikos tapo labai svarbiu pajamų generavimo kanalu, kuris įtraukiamas į bendras skaitmeninės rinkodaros strategijas.

Skaitykite toliau ir rasite SEO365.lt patarimus kaip išvengti dažniausių SEO klaidų.

Kadangi rinkodaros sąlygos sparčiai keičiasi, nuolatos matomi sistemingi paieškos sistemų pokyčiai ir besikeičiantys vartotojų prioritetai bei poreikiai, svarbu sekti visus pokyčius ir naujausias tendencijas. Dėl visų šių priežasčių bėgant laikui turi būti taikomi ir skirtingi SEO metodai. Nors internete yra daugybė SEO šaltinių, neatsilikti nuo sėkmingiausių ir veiksmingiausių svetainių optimizavimo metodikų nėra paprasta ir dėl to padaroma nemažai įvairių SEO klaidų.

Taigi, norint pagal tikslinius raktažodžius pasiekti aukščiausias svetainės pozicijas internetinėje paieškoje, būtina pasitelkti tinkamas ir veiksmingas SEO metodikas, kartu išvengiant dažnai pasitaikančių SEO klaidų. Jei norite sulaukti geriausių rezultatų ir išvengti didelių finansinių nuostolių, naudinga susipažinti keliomis dažniausiai pasitaikančiomis SEO klaidomis.

Nepakankamas dėmesys svetainės spartai

Viena iš dažniausių SEO klaidų yra svetainės spartos nuvertinimas, manant, kad tai neturi įtakos SEO procesui. Tačiau tiesa ta, kad lėtai veikianti svetainė ne tik atbaido vartotojus, nes jiems sunkiau pasiekti juos dominantį turinį, bet ir sulaukia neigiamo paieškos sistemos požiūrio, kadangi jau ne vienerius metus „Google“ didžiulį dėmesį skiria svetainių spartai. Ir net jei taikant kitus SEO sprendimus pavyktų pasiekti aukštesnes pozicijas internetinės paieškos rezultatuose, pritraukiamas organinis lankytojų srautas netenka prasmės, jei puslapis veriasi per ilgai, nes reikšmingai padidėja atmetimo rodiklis.

Todėl labai svarbu įvertinti savo svetainės spartą. Tam galima pasitelkti ir nemokamą „Google“ įrankį „PageSpeed Insights“, kuris padės sužinoti, koks yra jūsų svetainės našumas ir greitis. Didelės įtakos mažesnei puslapio spartai turi tokie veiksniai kaip neoptimizuoti paveikslėliai, daug peradresavimų, podėliavimo (kešavimo) nenaudojimas, didelis HTTP užklausų skaičius, daug nebūtino kodo ir „Flash“ pagrindu sukurto turinio, mažas serverio našumas ir kt. Pašalinus svetainės spartą mažinančias kliūtis galima pagerinti ne tik vartotojo patirtį, bet ir svetainės pozicijas.

Nežinojimas, kas yra jūsų auditorija

Atliekant svetainės optimizaciją labai svarbu suprasti savo tikslinę auditoriją, o tam visų pirma reikia žinoti, kas ji yra. Deja, bet iki šiol didelė dalis rinkodaros specialistų nesureikšmina tikslinės auditorijos ir jos nustatymui neskiria pakankamo dėmesio. Taigi, vykdant svetainės SEO, labai svarbu gerai susipažinti su savo auditorija, išsiaiškinant ne tik tai, ko ji ieško, bet ir tai, kaip elgiasi ir kas skatina ją pasirinkti vieną ar kitą rezultatą.

Stenkitės suprasti rinką, kurioje dalyvauja jūsų tikslinei auditorijai priskiriami vartotojai. Pasitelkite realaus laiko ir praeities duomenis, kad būtų lengviau suprasti, kaip keičiasi vartotojų elgsena ir poreikiai. Žinodami tikruosius vartotojų ketinimus galėsite lengviau pasirinkti ir tikslingiausius raktažodžius bei suformuoti SEO strategiją. Geresnis savo tikslinės auditorijos pažinimas padės lengviau pritaikyti kuriamą turinį, kad jis atitiktų konkrečius vartotojų lūkesčius. Tai padės pagerinti svetainės pozicijas, lankytojai praleis daugiau laiko jūsų tinklalapyje, o taip pat pagerės konversijos rodikliai.

Netinkamų raktažodžių pasirinkimas

Dar viena dažna SEO klaida yra netinkamų raktažodžių pasirinkimas arba nepakankama raktažodžių analizė. Norint užimti aukštesnes pozicijas paieškos sistemoje, labai svarbu pasirūpinti, kad kiekvienas svetainės puslapis būtų pritaikytas tinkamiems raktažodžiams.

Labai dažnai pastebima, kad svetainių savininkai būna linkę orientuotis tik į bendrinius raktažodžius, kurie yra sudaryti iš vieno ar dviejų žodžių. Tačiau nepaisant to, kad tokie raktažodžiai sulaukia daug užklausų, ne visada prasminga juos pasirinkti – ypač, jei verslas yra visiškai naujas. Norint pasiekti geresnius rezultatus, verta pasirinkti konkretesnius ir ilgesnius raktažodžius, sudarytus iš 3-4 ar daugiau žodžių. Priešingu atveju teks konkuruoti su labai dideliais rinkos dalyviais, kurių svetainės optimizuojamos ne vienus metus ir užima aukštas pozicijas.

Būtina suprasti, kad kuo ilgesnis ir konkretesnis raktažodis, tuo didesnė tikimybė, kad pavyks užimti aukštesnę poziciją. Ir nors tokio raktažodžio paieškos apimtis greičiausiai bus gerokai mažesnė, jis bus daug tikslingesnis ir gali geriau konvertuotis. Tuo tarpu, jei daug skirtingų svetainės puslapių bus optimizuoti ilgesniems raktažodžiams, su daugeliu iš jų ar net su jais visais užėmus aukščiausias pozicijas galite sulaukti didesnio tikslinio srauto nei reitinguodamiesi aukštoje pozicijoje tik su vienu bendriniu raktažodžiu. Taigi, prieš pradėdami įgyvendinti SEO kampaniją, būtinai atlikite išsamų raktažodžių tyrimą, kuris turės tiesioginės įtakos tolimesnei SEO strategijai.

Neoriginalaus (arba dublikuoto) turinio naudojimas

Neoriginalus arba dublikuotas turinys – tai turinys, kuris yra identiškas arba panašus į kitoje svetainėje publikuojamą turinį. Nors kai kurių svetainių savininkai mano, kad dublikuoto turinio pagalba galės sutaupyti daugiau laiko, dažniausiai pasiekiamas priešingas rezultatas, nes dėl to blogėja tinklalapio pozicijos. Turinio kopijavimas ir plagijavimas niekada nerekomenduojamas.

Norėdami sulaukti ne tik geresnio paieškos sistemų algoritmų vertinimo, bet ir palankesnio vartotojų požiūrio į jūsų svetainę, turėtumėte pasirūpinti originaliu ir niekur kitur iki tol neskelbtu informatyviu turiniu.

Pasenęs svetainės turinys ir informacija

Pasenęs svetainės turinys ir svetainėje skelbiama nūdienos aktualijų neatitinkanti informacija gali sumažinti svetainės autoritetą paieškos sistemų ir vartotojų akyse. Jei paieškos sistemos nustatys, kad turinys nebeaktualus ir yra pasenęs, gali suprastėti svetainės pozicijos, o tai sumažins tikslinių lankytojų srautą ir pardavimus, nes atmetimo rodiklis padidės, o konversijos – sumažės.

Taisant šią dažnai pasitaikančią SEO klaidą būtina užtikrinti, kad turinys aiškiai atsakytų į vartotojams iškylančius klausimus, būtų kokybiškas ir sudarytas iš svarbios bei aktualios informacijos. Taip pat reikėtų sugalvoti stiprias antraštes, kurios atitiktų skelbiamo turinio temą ir neklaidintų vartotojų. Stenkitės kurti įtraukiantį ir įdomų turinį, kuriuo vartotojai mielai dalytųsi. Nepamirškite turinyje pateikti ir paveikslėlių bei vaizdo įrašų, kad jis būtų dar patrauklesnis svetainės lankytojams. Kurdami kokybišką ir informatyvų turinį parodysite savo kompetenciją, žinias ir stiprinsite savo kaip rinkos eksperto autoritetą, sulaukdami teigiamo vartotojų ir paieškos sistemų vertinimo.

Svetainės nepritaikymas mobiliesiems įrenginiams

Mobiliesiems įrenginiams pritaikyta svetainė yra labai svarbi pačiam SEO procesui ir vartotojų patirčiai. Vis daugiau vartotojų internetu naudojasi mobiliuosiuose įrenginiuose, todėl ypač svarbu užtikrinti, kad svetainė visuose įrenginiuose būtų patogi ir sparčiai veiktų. Deja, iki šiol į svetainės pritaikymą mobiliesiems įrenginiams vis dar nepakankamai atsižvelgiama. Tačiau nuo 2018 m. „Google“ pradėjo kreipti didelį dėmesį į svetainių pritaikomumą mobiliesiems įrenginiams, atitinkamai koreguodama ir svetainių pozicijas. Jei svetainė pritaikyta tik staliniams kompiuteriams, pamirštant mobiliuosius įrenginius, tai neigiamai atsispindės SEO rezultatuose.

Svetainės pritaikymas mobiliesiems įrenginiams ne tik padės pelnyti palankesnį paieškos sistemų požiūrį ir aukštesnes pozicijas, tačiau taip pat pagerins ir vartotojų patirtį, nes jie galės lengviau ir greičiau naršyti svetainėje naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais bei paprasčiau pasiekti juos dominančią informaciją, o tai savo ruožtu gali padidinti ir konversijos rodiklius bei pardavimus.

Nekokybiškos nuorodos ir atgalinių nuorodų pirkimas

Išorinis SEO procesas yra neįsivaizduojamas be atgalinių nuorodų tinklo kūrimo, tačiau klaidinga manyti, kad svarbiausia yra išorinių nuorodų kiekybė, visiškai pamirštant apie jų kokybę. Formuojant išorinių nuorodų tinklą ypač svarbu gauti kokybiškas ir iš autoritetingų svetainių atkeliaujančias nuorodas, nes tokiu atveju paieškos sistemos palankiau vertina svetainę ir kartu stiprėja prekės ženklo žinomumas bei patikimumas tarp vartotojų.

Kuriant išorinių nuorodų tinklą dažnai susiduriama ir su dar viena SEO klaida, t.y. netinkamų aktyvių raktažodžių (anchor tekstų) naudojimu. Būtent aktyvus raktažodis paieškos sistemoms nurodo, apie ką yra nuoroda ir kuo ji gali būti naudinga vartotojams. Todėl svarbu strategiškai apgalvoti išorinių nuorodų planą, kartu atsižvelgiant į tikslinius raktažodžius.

Taigi, atgalinių nuorodų kūrimo praktika turėtų būti paremta kokybiškais ir etiškais sprendimais, neleidžiant sau manipuliuoti paieškos sistemų algoritmais ir pirkti atgalines nuorodas, nes „Google“ paieškos sistema tai griežtai draudžia. Reikia nuolat kurti kokybišką ir vertingą turinį, kuris natūraliai pritrauktų daugiau atgalinių nuorodų, stengtis bendradarbiauti ir ieškoti naujų pažinčių su kitais rinkos dalyviais, tokiu būdu gaunant vertingų nuorodų. Kadangi tai yra sudėtingas ir daug pastangų reikalaujantis procesas, rekomenduojama samdyti SEO specialistus, kurie aukščiausios kokybės atgalines nuorodas gautų nepažeisdami „Google“ taisyklių.

Bandymas pranokti pagrindinius konkurentus

Ne vienas verslas mano, kad geriausių rezultatų galima pasiekti tik tada, kai bus įveikti pagrindiniai rinkoje įsitvirtinę konkurentai, tačiau tai yra didelė SEO klaida, kuri gali pareikalauti didelių laiko sąnaudų ir milžiniškų finansinių išteklių.

Ilgametę patirtį ir didelį autoritetą rinkoje turinčios įmonės paprastai turi daug didesnį rinkodaros biudžetą ir laiko patikrintą reklamos strategiją, jau nekalbant apie aukštas ir daug metų stabiliai besilaikančias pozicijas internetinėje paieškoje. Todėl iš pat pradžių ėmus konkuruoti su pagrindiniais konkurentais rezultatai dažniausiai nuvilia. Vietoje to patariama susitelkti į mažiau konkurencingus tikslingesnius raktažodžius, pagal kuriuos būtų lengviau užimti aukštas pozicijas ir pritraukti nors ir mažesnį, bet ypatingai tikslinį lankytojų srautą, pasižymintį didesnėmis konversijomis.

Verta mokytis iš klaidų, kurias daro kiti

Iš savo klaidų reikia mokytis visada, o įgyvendinant svetainės SEO gerokai pigiau mokytis iš kitų jau padarytų klaidų. Kadangi tai nėra vienintelės SEO klaidos, kurios daromos optimizuojant tinklalapius, labai svarbu sekti naujausias SEO tendencijas, tinkamai suformuluoti savo SEO kampanijos tikslus, parengti veiksmingą strategiją ir pasirūpinti jos sistemingu įgyvendinimu.

Užs. Nr. 519913