SAMDOS KOKYBĖS ANALIZĖ: strateginis požiūris į talentų vadybą

Pexels nuotr.
Itin dinamiškoje verslo aplinkoje samdymo kokybė tampa vienu esminių rodiklių įmonėms, siekiančioms išlaikyti savo konkurencinį pranašumą. Svarbu, kad tai apima ne tik pradinį įdarbinimo procesą, tačiau ir ilgalaikį darbuotojo indėlį į bendrus įmonės bei asmeninius jo darbo rezultatus. Analizuodamos savo samdos kokybę įmonės gali gerinti samdos praktiką, didinti darbuotojų produktyvumą bei užtikrinti, kad samdoma darbo jėga atitiktų strateginius tikslus.

Kas yra samdos kokybė?

Samdos kokybė - tai matas, kuris nurodo, kiek nauji kandidatai atitinka veiklos lūkesčius bei integruojasi į įmonės kultūrą. Jis leidžia įvertinti, kokią naudą naujas darbuotojas sukuria verslui ilgalaikėje perspektyvoje ir įprastai apima tokius veiksnius kaip darbo rezultatai, kultūrinė atitiktis, išlaikymas ir bendras indėlis į verslo tikslų įgyvendinimą. 

Pagrindinės samdos kokybės vertinimo metrikos

Samdos kokybę verta vertinti remiantis šešiomis pagrindinėmis metrikomis: 

1. Našumas: 

* Skaičiuojami produktyvumo, tikslų įgyvendinimo rodikliai. 

Svarbu: rodikliai tiesiogiai koreliuoja su pasamdyto asmens įtaka organizacijos sėkmei. 

2. Išlaikymas:

* Skaičiuojamas likusių darbuotojų procentas po bandomojo laikotarpio, pusmečio, metų ar dviejų.

Svarbu: rodiklis parodo, kiek tikslingai buvo atrinktas kandidatas ir kiek jie yra patenkinti bei tinkami užimamoms pareigoms. Kuo rodiklis aukštesnis, tuo tikslingesnės buvo atrankos, kartu mažėja su galima rotacija susijusios išlaidos, auga organizacijos stabilumas. 

3. Adaptacijos laikas: 

* Skaičiuojamas adaptacijos laikas, per kurį darbuotojas pasiekia pilną produktyvumo lygį. 

Svarbu: trumpesnis adaptacijos laikas rodo efektyvius ir veiksmingus darbuotojo priėmimo ir įvedimo procesus, darbuotojo tinkamumą pozicijai bei atitiktį įmonės kultūrai. 

4. Darbuotojo įsitraukimas ir pasitenkinimas:

* Pasitelkus apklausas bei grįžtamojo ryšio mechanizmus vertinamas darbuotojo įsitraukimo bei pasitenkinimo lygis.

Svarbu: aukštesnis įsitraukimo ir pasitenkinimo lygis indikuoja teigiamą darbo aplinką bei leidžia prognozuoti geresnius darbuotojo išlaikymo rezultatus.

5. Samdančio vadovo pasitenkinimas: 

* Vertinamas naują darbuotoją priėmusio vadovo pasitenkinimas to darbuotojo darbo kokybei bei pasiektais rezultatais.

Svarbu: vertinimas atspindi įdarbinimo proceso efektyvumą tenkinant verslo poreikius bei atliepiant tiesioginio vadovo lūkesčius kandidatui. 

Samdymo kokybės analizės metodai

Samdymo kokybę analizuoti galima įvairiai: 

* Veiklos apžvalgos. Norint apžvelgti naujo darbuotojo veiklos rezultatus verta reguliariai atlikti jo veiklos vertinimus pagal iš anksto apibrėžtus kokybinius ir kiekybinius parametrus.  

* Apklausos ir grįžtamasis ryšys. Darbuotojų įsitraukimo apklausos, pokalbiai su išeinančiais darbuotojais, kolegų ir vadovų atsiliepimai padeda vertinti tiek naujo darbuotojo patirtį įmonėje, tiek jo tinkamumą užimamai pozicijai. 

* Duomenų analizė. Pasinaudojant įvairiais žmogiškųjų išteklių analizės įrankiai galite stebėti bei analizuoti įvairias samdos kokybės metrikas automatizuotai.

* Lyginamoji analizė. Lyginkite gaunamus savo organizacijos samdos kokybės rezultatus su bendriniais jūsų sektoriaus ar veiklos srities rezultatais tam, kad aiškiai suvoktumėte turimų rezultatų svorį bei galėtumėte nustatyti tobulintinas sritis.

Samdymo kokybės analizė - esminė strateginio talentų valdymo sudedamoji dalis: tik sistemingai vertindamos ir tobulindamos samdymo kokybės rezultatus organizacijos gali užtikrinti, kad jos ne tik pritrauktų, tačiau ir išlaikytų geriausius darbuotojus. Jei visgi susiduriate su sunkumais pritraukdami darbuotojus, užsukite į headex.eu: čia rasite ir savo poreikiams tinkamus personalo valdymo sprendimus (personalo atrankos, personalo nuoma, ranga, darbo santykių administravimas), ir visada padėti nusiteikusią profesionalų komandą.

Užs. Nr. 557584