Prekiaujame internete: kaip užtikrinti naujo butiko sėkmę?

butikas
Pastaraisiais metais į internetą persikėlė kone visi iki šiol elektroninės prekybos kiek vengę verslininkai. Ko gero, ne vien pandemija įkvepia persikelti į skaitmeninę erdvę. Toks sprendimas sumažina fizinių parduotuvių išlaikymo kaštus, keičia logistikos poreikius. Suprantama, keičiasi ir pačių pirkėjų įpročiai – vertinamas komfortas neišeinant iš namų įsigyti norimų prekių. Vintažinių, išskirtinių drabužių butikai taip pat ne išimtis – vis drąsiau prekiaujama internetu, elektroninėse parduotuvėse bei socialiniuose tinkluose, o taip pat naudojantis įvairiomis programėlėmis. Siekiant, kad naujas butikas sėkmingai startuotų ir būtų populiarus, reikės skirti pakankamai laiko ir dėmesio svarbiausioms detalėms.

Aprašyme – ne tik medžiaga ir kilmės šalis

Pirmasis žingsnis, stipriai lemiantis pirkėjo patirtį, yra prekių aprašymai. Jais verta pasirūpinti dar prieš sukeliant prekes į elektroninę ar socialinio tinklo parduotuvę, tačiau paskubėjusiems nusiminti tikrai nereikėtų. Net vėliau papildytas aprašymas pagyvins prekę ir leis pirkėjui susikurti išsamesnį pirkinio vaizdą.

Pati svarbiausia informaciją, kurią privalote pateikti savo auditorijai – drabužio sudėtis, dydis ir kilmės šalis. Ypač svarbu tiksliai nurodyti įvairius drabužio išmatavimus – rankovių ar kojų ilgį, krūtinės, liemens, klubų apimtis. Jei naudojate nuotraukas, kuriose aprašomus drabužius vilki žmonės, būtinai nurodykite ir modelių ūgį – tokiu būdu pirkėjas galės įsivaizduoti, kaip rūbas nuguls ant jo. O štai internetiniame puslapyje pateiktos drabužio priežiūros instrukcijos leis išsaugoti unikalias vienetinių drabužių spalvas bei geriausias medžiagos savybes. Kiek vėliau savo elektroniniame butike galite pridėti ir pačių audinių aprašymus – išskirkite pluoštų privalumus, nurodykite, iš ko jie gaminami ir dėl kokių priežasčių verta juos rinktis.

Įkeldami naują drabužį į elektroninę parduotuvę nepatingėkite nurodyti ir prekės ženklo. Atsakingas pirkėjas visuomet pasidomi gamintoju ir jo požiūriu į tvarią madą, gamtai draugiškesnius sprendimus bei sintetinių medžiagų naudojimo ypatumus. Pardavimus padidinsite greta aprašyto drabužio pirkėjui pasiūlant ir kitų derančių aprangos detalių.

Tikslumas ir kokybė – išvien su sėkme

Dar vienas sėkmės formulės ingredientas – tikslus, neiškreiptas ir kokybiškas vaizdinis turinys. Pradedantieji verslininkai dažnai kartoja vieną drabužių fotografavimo klaidą – pasirenka netinkamą apšvietimą, aplinką arba modelio pozą. Nuotraukos fonas turėtų būti kontrastas drabužio spalvai, t. y., parduodami juodą palaidinę verčiau rinkitės baltą foną, o štai dailų smėlinio švarkelio modelį geriausiai išryškins sodri žalia ar mėlyna. Jei neturite galimybės įsirengti mažytės fotostudijos bent jau buitinėmis sąlygomis, būtinai išbandykite profesionalias prekių fotografavimo paslaugas. Patyrę fotografai išsyk patars, kokia modelio poza geriausiai atskleistų rūbų originalumą, o kokybiškai apdorotos nuotraukos neabejotinai patrauks ir pirkėjų dėmesį. Kreipkitės čia ir užsisakykite fotosesiją, kuri užtikrins sėkmę net pradedančiajam verslininkui.

Reklamos ir socialinių tinklų galimybės

Be abejonės, sėkmę internetinėje prekyboje lemia ne tik prekės įvaizdis. Jei jūsų butikas „atveria duris“ socialiniuose tinkluose, būtinai pasinaudokite auditorijos nustatymo funkcijomis bei mokamos reklamos pasiūlymais. Savaime suprantama, pradedančiam verslininkui svarbus kiekvienas euras, tačiau netruksite pastebėti, kaip iškeltos reklamos prikvies daugiau žmonių apsilankyti jūsų paskyroje, o pardavimai pastebimai ims augti. Žinoma, prekiaujant socialiniuose tinkluose labai svarbu ir pati komunikacija. Ieškokite jūsų auditorijai patraukliausio varianto – kurkite apklausas, užduokite klausimus, leiskite paspėlioti, kokios įdomybės laukią, pavyzdžiui, ateinančią savaitę, dalinkitės asmenine patirtimi, patarimais, ugdykite jų smalsumą. Tokiu būdu pritrauksite ir išlaikysite publikos dėmesį, o susidomėję pirkėjai, pastebima, ir prekių dažnai įsigyja už kur kas solidesnes sumas.

Savo ruožtu prekyba elektroninėje parduotuvėje taip pat turi daugybę reklamos galimybių, kurių laiko stokojantys verslininkai dažnai neišnaudoja. Čia taip pat puikiai pasitarnaus socialiniai tinklai – dalinkitės naujienomis, būsimų prekių aprašymais praneškite apie naujas kolekcijas ar užsakymų datas. Taip pat pasižvalgykite ir išorinės reklamos variantų – galbūt verta patalpinti savo reklaminę juostą (vadinamąjį banerį) naujienų portale ar jūsų auditorijai aktualiame puslapyje? Be abejonės, tokių ėjimų rezultatus geriausiai gali įvertinti tik patyrę reklamos specialistai, tačiau išbandyti – tikrai verta.

Nepamirškite, kad šaunų naujo butiko startą dažnai lemią ir paties savininko nusiteikimas bei motyvacija. Didžiulis ryžtas ir noras siekti užsibrėžtų tikslų neabejotinai atves į tikrų tikriausią sėkmę.

Užs. Nr. 508761