Optimalus parduotuvės darbo laikas – kokios svarbiausios taisyklės privalu laikytis?

Autorių nuotr.
Kaip manote, kas svarbu sėkmingam mažmeninės prekybos verslui? Geras konceptas, patogi lokacija, išskirtinis aptarnavimas, o gal viską lemia socialiniai tinklai? Nėra jokios abejonės, kad visi išvardyti dalykai yra esminiai parduotuvės ar salono įsitvirtinimui rinkoje.

Galime lažintis, kad visa tai jau apgalvojote. Tačiau, ilgainiui, pardavimų skaičiai vis tiek rodo, kad kažkas vyksta ne taip? Galbūt nustebsite, tačiau kaltas gali būti jūsų... darbo laikas. Taip, darbo laikas, kuris turi daug daugiau įtakos fizinės parduotuvės sėkmei, nei galėtų pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.

Pagrindinis efektyvaus darbo laiko kriterijus

Darbo laikas parodo kaip jūs pažįstate savo auditoriją ir atliepiate jos poreikius. Jei pasirinkote tokias darbo valandas, kurios yra patogios jūsų klientams ir sutampa su jų apsipirkinėjimo įpročiais, sveikiname – esate gerame kelyje ir tikrai pajusite šio sprendimo naudą. Tačiau tai tėra pirmas žingsnis. Jūsų klientui svarbu ne tik atrasti jus tinkamu, bet ir pastoviu laiku.

Įsivaizduokite, kad kas vakarą po darbo, praeinate pro tą pačią krautuvėlę įsigyti ko nors skanaus vakarienei. Tai tapo jūsų ritualu, kuris kelia malonias asociacijas su ta dienos dalimi, kai pagaliau bus galima atsipalaiduoti. Tačiau vieną vakarą jūsų planai susijaukia – krautuvėlė jau uždaryta. Nesmagu, ar ne? Dar blogiau jei tai atsitinka dar ne kartą. Deja, bet tokie nusivylimai gali aptemdyti net geriausias patirtis praeityje. Tuomet klientas neišvengiamai pradės dairytis kitos vietos, kuri jam pasiūlys taip trūkstamo stabilumo.

Pastovus darbo laikas – į ką atsižvelgti planuojant

Laikytis pastovaus darbo laiko gali būti nelengva užduotis. Juk atsiradus galimybei sutaupyti, visada norisi jos imtis, todėl pagunda nuolat koreguoti grafiką ypatingai didelė pirmaisiais metais. Dažnai taip atsitinka, nes vertiname tik trumpalaikį rezultatą ir pamirštame įvertinti platesnį vaizdą. Štai keli patarimai, kurie padės susidaryti perspektyvą sprendžiant darbo laiko klausimus.

1. Turėkite omeny sezoninius skirtumus

Tai reiškia, kad jūsų orientyru neturėtų būti lapkričio ar gruodžio mėnesiai, kai vyksta didžiausi metų išpardavimai ir šventiniai maratonai. Lygiai taip pat, neverta susikoncentruoti į vasarišką štilį, kai pirkėjai atostogauja ir daugiau laiko leidžia gamtoje. Pasirinkite vidurkį ir laikykitės šios krypties ištisus metus.

2. Apsibrėžkite galimus pokyčius

Gali būti, su laiku pamatysite, jog verta įvesti tam tikrų darbo laiko variacijų. Viskas gerai, tačiau tokiu atveju, pasistenkite palaikyti nedidelį ir pastovų pakeitimų grafiką, pavyzdžiui: darbo dienų ir savaitgalių, arba vasaros-žiemos laikas. Svarbu nekaitalioti laiko dažnai ir daryti kuo mažiau paskutinės minutės sprendimų. Taip užkirsite kelią klientų nusivylimui.

3. Nebijokite „tuščių“ valandų

Atsispausdinę ataskaitą ir vėl matote, kad kelios valandos prieš uždarymą yra tuštokos? Neskubėkite trumpinti laiko! Jis gali būti naudingai išnaudotas sanitariniams darbams, optimizavimo bei kūrybinių idėjų generavimui. Našiai išnaudoję šias valandas galite tikėtis visokeriopos naudos savo verslui, tarp jų ir didesnio klientų srauto ateityje.

4. Tiksliai apskaičiuokite savo išlaidas

Taip, tuščios valandos yra neišvengiamos, tačiau jūs turite žinoti jų kainą. Skaičiuodami valandinius veiklos kaštus, turėkite omenyje ne tik darbuotojo atlyginimą, bet ir komunalinių išlaidų, jei tokių yra, bei sunaudojamų žaliavų sumas. Be to, nepamirškite svarbiausio resurso – jūsų investuotas darbo laikas, kuris gali būti tikslingiau panaudotas kitiems verslo procesams gerinti.