Kinietiškos padangos ar brangios padangos – kuo jos skiriasi?

Pixabay.com nuotr.
Turbūt esate girdėję apie stipriai išaugusį naujų padangų iš Kinijos populiarumą. Galimai ir patys vairuojate automobilį su padangomis, kurios pagamintos Kinijoje. Šiuo atveju vairuotojų nuomonės skiriasi labai stipriai ir dažniausiai visiškai nepagrįstai. Žinoma, kokybiškos padangos visada brangesnės ir garantuoja aukščiausios klasės savybes, bet ar Kinijoje pagamintos naujos padangos gali būti lyginamos su, tarkime, „Goodyear“ arba „Michelin“ produkcija? Kadangi tai labai aktuali tema šiandien, palyginkime padangų savybes, vairuotojų poreikius ir galimybes.

Žinomų gamintojų padangos

„Michelin“, „Toyo“, „Goodyear“ ir daug kitų garsių gamintojų jau dešimtis metų pasauliui pristato įvairiausias inovacijas ir kuria vis tobulesnes ir modernesnes padangas. Per dešimtis metų populiariausi gamintojai išmoko ne tik gaminti padangas didesnių matmenų ratlankiams, bet ir naudoti atsparesnes medžiagas, kurios gali atlaikyti didesnį karštį ir mažiau tampytis važiuojant didesniu greičiu.

Nors ir žinoma, kad žieminės padangos turi būti kiek minkštesnės, o vasarinės kietesnės ir atsparesnės karščiui, naujų padangų mišiniai yra nuolat tobulinami. Taigi, gamintojai investuoja daug laiko ir pinigų į „aukso viduriuko“ radimą kaskart augant klientų poreikiams.

Padangos iš Kinijos

Taigi, laikas pakalbėti apie taip lietuvių pamėgtas kinietiškas padangas. Pagrindinė priežastis, dėl kurios šios padangos tokios populiarios, yra geras kainos ir protektoriaus likučio santykis. Vis dėlto, laikui bėgant vairuotojams pasidarė įdomu, ar tikrai verta pirkti „Michelin“ padangas po 80 eurų, kai galima įsigyti taip pat atrodančias ir kone tokias pat savybes suteikiančias padangas po 50 eurų.

Pats pirmas dalykas, dėl kurio dažniausiai yra kiek neramu, tai gamintojo patirtis. Šiandien Kinijoje yra begalė skirtingų padangų gamintojų – vieni iš jų yra tikri savo srities specialistai, o kiti tik ieško būdo lengvai užsidirbti pinigų pardavinėjant visiškai nekokybiškas padangas. Kinijos įmonių pavadinimai labai įvairūs ir klaidinantys, o informacijos apie juos internete ne visada galima rasti. Tačiau tai yra geras blogo gamintojo indikatorius – jeigu internete nėra jokios informacijos apie jį, tada savo saugumo kelyje tikrai jam patikėti negalite.

Internete galima rasti ne vieną pastebėjimą, kad kokybės lentelių įvertinimai ant padangų ne visada atitinka realią padangų kokybę – t. y. padangos triukšmo lygis, ekonomija, sukibimas su šlapia kelio danga ir pan. „Bet gi už kokybės patikrą atsakingi ne patys gamintojai?“ – turbūt pagalvojote apie tai. Būtent tam atvejui turime paruošę jums puikų pavyzdį.

Vienoje Youtube paskyroje buvo įkeltas vaizdo įrašas, kuriame „Tesla“ elektromobilio savininkas atliko įvairius bandymus naudodamas apie 150 eurų už vnt. kainuojančias „Michelin“ ir ganėtinai pigias „Winrun“ padangas. To įrašo tikslas buvo parodyti, kad pigios, Kinijoje pagamintos, padangos yra geresnės už „Michelin“. Jis atliko stabdymo, įsibėgėjimo, ekonomijos, triukšmo testus ir rezultatai iš tiesų buvo kone identiški. Ir būtent čia prasideda „suktoji“ dalis. Kai kurie padangų pardavėjai iš savo klientų gauna pastabų, jog Kinijoje pagamintų padangų savybės labai stipriai pasikeitė įveikus keletą tūkstančių kilometrų, ko niekada neteko girdėti apie padangas iš patikimų gamintojų. Taigi, pastebėta, jog kai kurie Kinijos padangų gamintojai (tik kai kurie) naudoja sluoksnius, todėl nauja padanga suteikia puikias savybes, tačiau po kiek laiko nusidėvi „kokybiškas sluoksnis“ ir staiga žymiai padidėja padangos keliamas triukšmas, suprastėja ekonomija ir, žinoma, sukibimas su kelio danga. Taigi, ar verta rizikuoti – spręsti jums.

Svarbiausia savybė – sukibimas su šlapia kelio danga

Į padangos vidų neįlįsite ir jos sudėties neišsiaiškinsite, todėl, kad ir kaip bebūtų, pirkdami padangas iš Kinijos rizikuojate. Vis dėlto, gerą padangos kokybę nusako tai, kaip ji „elgiasi“ važiuojant šlapiu asfaltu.

padanga
Pixabay.com nuotr.

Pats sunkiausias dalykas padangų gamintojams yra sukurti tokį mišinį ir protektorių, kad prarasti kontrolę važiuojant šlapiu keliu būtų kuo sudėtingiau. Kiekvienas padangos modelis turi atitikti tam tikrus reikalavimus, pagal kuriuos yra nustatoma ir jos kokybė.

Padangos savybes ant šlapio asfalto galite sužinoti iš dviejų indikatorių. Pirmasis yra etiketė, kurią pamatysite ant visų naujų padangų. Ant etiketės yra pateikta įvairi informacija, tarp kurių ir sukibimo su šlapia kelio danga įvertinimas (nuo A iki G). Pažiūrėję į etiketę sužinosite ir padangos triukšmo bei ekonomijos lygį. Tačiau labiausiai reikėtų susirūpinti sukibimo įvertinimu – A, B arba bent jau C įvertinimas yra būtinybė šiandien.

Sekantis dalykas yra kokybės žymėjimas ant pačios padangos. Jį rasite ant krašto – turi būti parašyta „TEMPERATURE TRACTION TREADWEAR“. Kiekvienas iš jų yra atitinkamai įvertinamas – norint sužinoti sukibimo su šlapia kelio danga savybes reikia atsižvelgti į „TRACTION“. Šalia šio užrašo bus parašyta C, B, A arba AA. Pastarasis įvertinimas yra aukščiausias, o pirmasis – prasčiausias.

Įvertinkite kokybę patys

Kai kuriais atvejais sakoma, kad niekuo negalima pasitikėti. Šis posakis labai tinka perkant automobilį arba, žinoma, padangas. Pardavėjai retai sako, kurios jų prekės prastos ir nevertos jūsų dėmesio, todėl pats stipriausias ginklas gali būti jūsų pačių žinios, todėl pravartu mokėti įvertinti padangų būklę ir kokybę savarankiškai.

Pirmiausia, jeigu turite galimybę, patikrinkite padangas kas liečiant. Jeigu renkatės žiemines padangas, tada jos turi būti pakankamai minkštos, protektorius turi atitikti jūsų vairavimo poreikius (grubus jeigu važiuojate žvyrkeliais, lygus jeigu dažniausiai važiuojate asfaltu), o ant padangos būtinai turi būti žymėjimai, apie kuriuos rašėme anksčiau.

Jeigu radote patinkantį padangos modelį, tada būtinai pasidomėkite juo internete. Ieškokite kitų pirkėjų įvertinimų, atsiliepimų bei nuomonių forumuose. Jeigu pasiseks, galite rasti netgi parašytą straipsnį apie konkrečias padangas, tačiau turėkite omeny, kad straipsnius rašantys asmenys dažnai už reklamą gauna užmokestį, todėl jie galimai apie tas padangas žino labai mažai ir jas tik giria. Tuo tarpu, atsiliepimų skiltyse pirkėjai mėgsta „išsilieti“ – tai ir yra geriausias atvirų nuomonių šaltinis.

Padangos iš Kinijos – geriau nei restauruotos

Kiek anksčiau restauruotos padangos buvo labai populiarios – jos atrodo lyg naujos, o kaina yra kone perpus mažesnė. Šiandien tokios padangos nebėra tokios populiarios dėl rinkoje išplitusių naujų padangų iš Kinijos, kurių kaina labai panaši. Vis dėlto, kai kurie pirkėjai klaidina ne tik kitus, bet ir save lygindami restauruotas padangas su naujomis.

Naujos padangos yra „tiesiai iš gamyklos“ ir turi visas savybes, kurias sukūrė gamintojas. Jos yra tvirtos, kokybiškos ir patikimos. Tuo tarpu, restauruotos padangos neturi jokių savybių, kurias sukūrė gamintojas, kadangi originalaus protektoriaus visiškai nebėra ir vietoje jo užklijuotas visai kitas protektorius.

padanga
Shutterstock.com nuotr.

Kur įsigyti naujas padangas?

Jeigu esate vienas iš tų pirkėjų, kurie padangas privalo pamatyti ir paliesti prieš perkant, tada geriausias pasirinkimas jums yra artimiausia automobilių dalių parduotuvė. Padangas dabar galite rasti ir įvairiose statybinių medžiagų parduotuvėse – naujos padangos iš Kinijos siūlomos visur. Na, o jeigu pirkimas internetu jums nėra naujiena, tai galite sutaupyti apsilankę internetinėje parduotuvėje Padangos1.lt – didelis padangų pasirinkimas, geros kainos ir nemokamas pristatymas. Saugių jums kelionių!

Užs. Nr. 441514

Komentuoti

Paprastas tekstas

  • HTML žymės neleidžiamos.