Naujausios
Kokie iššūkiai laukia tvarkant MB buhalterinę apskaitą?
Reikalavimo įdarbint buhalterį ar pirkti paslaugą iš apskaitos įmonės nebuvimas sudaro įspūdį, kad MB buhalterinė apskaita yra tvarkoma labai paprastai. Deja, tai klaidingas pirmasis įspūdis, nes iš esmės ji labai panaši į UAB ar kitų formų juridinių asmenų apskaitą. O tai reiškia, kad reikia ne tik išrašyti ir kaupti sąskaitas, bet ir jas tinkamai registruoti, apskaičiuoti mokesčius, pateikti deklaracijas.
Daug žinių reikalauja ir darbo užmokesčio buhalterinė apskaita – čia gali susiklostyti įvairiausių situacijų, o patirties neturinčiam darbuotojui mokesčių rebusus išspręsti bus sudėtinga. Pagalbos galima kreiptis į valdžios institucijas, ieškoti atsakymų internete, tačiau tai reikalauja labai daug laiko.
Bene daugiausiai problemų kelia metinės finansinės ataskaitos. MB turi teikti pelno ir nuostolių ataskaitą, balansą ir kitus dokumentus. Juose atsispindi įmonės apyvarta ir turto pokyčiais per visą metų laikotarpį. Taip pat svarbu nepamiršti ir to, kad teks rūpintis dokumentų archyvavimu – tai reikia daryti tvarkingai ir teisingai, nes nežinia, kada gali įvykti patikrinimas.
Kodėl verta pirkti apskaitos įmonės paslaugas?
MB buhalterine apskaita pasirūpinti bus daug paprasčiau, jei patikėsite ją į profesionalų rankas. Vienas paprasčiausių būdų tai padaryti – apskaitos įmonės paslaugos. Profesionalūs buhalteriai pasirūpins visais dokumentais ir paruoš reikalingas ataskaitas, tad jums nereikės sukti galvos. O tai reiškia, kad turėsite daugiau laiko, kurį galėsite skirti savo verslo plėtrai.
Nereikia bijoti kreiptis į apskaitos įmonę net ir verslo pradžioje. Tiesą sakant, baimė, kad buhalterinės apskaitos paslaugos kainuos labai brangiai yra didelė klaida. Tik pradėjus verslą didelės apyvartos paprastai nepasiekiama, tad ir dokumentų yra mažiau, o tai reiškia, kad pigiau kainuoja ir apskaita. Antra vertus, patikėję buhalterinę apskaitą profesionalams turėsite laiko, kurio išties reikia, kad verslas pradėtų suktis.
Tiek mažoms, tiek vidutinėms įmonėms apskaitos paslaugų pirkimas yra vienas geriausių sprendimų. Tai leidžia optimizuoti veiklos sąnaudas ir prireikus greitai gauti specialistų pagalbą. Mažiau problemų kils ir ateityje, nes profesionaliai tvarkoma buhalterinė apskaita užtikrina skaidrumą, galimybę prireikus gauti visus reikalingus dokumentus.
Kad ieškoti buhalterio?
MB apskaita gali rūpintis ir įmonėje įdarbintas buhalteris. Tai gana patogus sprendimas, tačiau nepamirškite, kad darbo vietos kaina gali siekti net keletą tūkstančių. Antra vertus, jei įmonė maža, reikėtų atsakingai įvertinti, kiek buhalteris turės darbo. Žinoma, galima rasti ir tokių specialistų, kurie sutinka dirbti tik daliniu etatu, tačiau reikėtų turėti galvoje, kad jie neskirs viso savo laiko ir tuomet, kai įmonei bus reikalinga, pavyzdžiui, vykstant patikrinimui ar restruktūrizacijai. Įmonėje turint vieną buhalterį sunkumų gali kelti ir specialisto atostogų laikotarpis.