„Baltik vairas“ pradės elektrinių dviračių gamybą

„Baltik vairas“ pradės elektrinių dviračių gamybą

„Baltik vairas“ pradės elektrinių dviračių gamybą

Vakar po vasaros atostogų pradėjusi dirbti Šiaulių dviračių gamykla „Baltik vairas“ ruošiasi minėti įmonės 60-metį. Šiandien rytą pagamintas 5000000-asis nuo įmonės privatizavimo 1993-iaisiais metais “auksinis“ dviratis. O po Naujųjų metų įmonė pradeda elektrinių dviračių gamybą.

Nijolė KOSKIENĖ

nikos@skrastas.lt

Kryptis į kokybę

Savo veiklą kaip vinių fabrikas pradėjęs 1948 metais, o 1951-aisiais išleidęs pirmuosius dviračius, šiuo metu UAB „Baltik vairas“ yra didžiausia dviračių gamintoja Šiaurės Europoje.

Pasak „Baltik vairo“ vadovo Dirko Cviko, naujasis dviračių gamybos sezonas įmonei bus ypatingas. Per vasaros atostogas investuota į polakinių lipdukų gamybos technologiją. To, anot įmonės vadovo, reikalauja brangesniais, aukščiausio lygio dviračiais prekiaujantys prekybos centrai.

„Gamykla persiorientuoja iš kiekybės į vertingesnius ir brangesnius dviračius. Nors dviračių parduodama mažiau, tačiau apyvarta didėja“, — sakė D. Cvikas.

Per šiuos finansinius metus ketinama parduoti 324 tūkstančius dviračių (apie16000 mažiau, negu pernai) ir tikimasi 161,4 milijonų litų apyvartos (penkiais milijonais daugiau, nei pernai).

Gamins ateities transporto priemonę

Po Naujųjų metų įmonė planuoja pradėti elektrinių „pedelec“ tipo dviračių gamybą. Pasak D. Cviko, šie dviračiai ypatingi tuo, kad pagalba gaunama tik minant, o specialiais jutikliais matuojama, kiek kuriuo metu reikia pagalbos mynėjui.

Tokiu dviračiu vienu generatoriaus įkrovimu galima numinti iki 50— 70 kilometrų.

Anot D. Cviko, daugelis Europos miestų elektrinius dviračius įvardija, kaip visateisę transporto priemonę, ateities atsakymą į miesto mobilumą, juos į savo planus įtraukia automobilių gamintojai.

Jei anksčiau elektriniai dviračiai, važiuojantys standartiniu iki 25 kilometrų per valandą greičiu, buvo numatyti labiau senjorų, arba „60+“ grupei, tai dabar, teigė įmonės vadovas, kuriami dviračiai specialiai jaunimui, išvystantys iki 60 ar net 80 kilometrų per valandą greitį.

Dar viena populiarėjanti tendencija — specialiai miesto centrui skirti dviračiai, kurių supaprastinama techninė pusė (pavyzdžiui, paliekamas vienas bėgis), bet daugiau orientuojamasi į dizainą.

ĮVERTINIMAS: „Jūs nepatikėsite, tas dviratis yra stebuklas, grynas malonumas“, — apie elektrinį “pedelec“ tipo dviratį kalba “Baltik vairo“ vadovas Dirkas Cvikas.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.