
Naujausios
Pagrindiniai variklio alyvos klasifikavimo standartai
SAE klampumo klasifikacija - kas tai ir kodėl tai svarbu?
SAE (angl. Society of Automotive Engineers) sistema klasifikuoja alyvą pagal jų klampumą - gebėjimą tekėti skirtingose temperatūrose. Klampumas yra esminis tepalo parametras, nusakantis jos „tirštumą" ir pasipriešinimą tekėjimui. Kuo didesnis klampumas, tuo skystis „tirštesnis“ ir lėčiau teka. Šis rodiklis ypač aktualus šaltuoju metų laiku, kai alyva natūraliai tampa tirštesnė.
SAE klasifikacija naudoja du skaičius, atskirtus raide „W“ (nuo angl. „Winter“ - žiema). Pavyzdžiui, 5W30 žymėjimas nurodo, kad alyva atitinka tam tikrus klampumo reikalavimus tiek žemoje, tiek aukštoje temperatūroje.
● Pirmasis skaičius (prieš „W“): nurodo alyvos charakteristikas šaltame ore. Kuo šis skaičius mažesnis, tuo alyva skystesnė šaltyje ir tuo lengviau bus užvesti variklį žiemą. Pavyzdžiui, 0W yra skystesnė šaltyje nei 5W ar 10W.
● Antrasis skaičius (po „W“): Nurodo alyvos klampumą aukštoje temperatūroje, esant darbinei temperatūrai. Šis skaičius parodo, kaip gerai alyva išlaiko savo savybes karštomis sąlygomis ir užtikrina tinkamą tepimą. Kuo šis skaičius didesnis, tuo alyva „tirštesnė“ karštyje.
API ir ACEA kokybės klasifikacijos
API (angl. American Petroleum Institute) ir ACEA (angl. European Automobile Manufacturers' Association) standartai nustato variklio tepalo kokybės reikalavimus. API klasifikacija skirsto alyvas benzininiams (S) ir dyzeliniams (C) varikliams. Pavyzdžiui, CJ-4 yra, skirta dyzeliniams varikliams su išmetamųjų teršalų neutralizavimo sistemomis.
ACEA klasifikacija taip pat skirsto alyvas pagal paskirtį (A - benzininiams, B - dyzeliniams, E - sunkiajam transportui) ir kokybės lygį (pvz., A3/B3 - aukštos kokybės alyva benzininiams ir dyzeliniams varikliams). Tokie žymėjimai kaip SL/CF nurodo, kad variklio alyva tinka tiek benzininiams, tiek dyzeliniams varikliams.
Kiti svarbūs žymenys - alyvos tipai
Sintetiniai, pusiau sintetiniai ir mineraliniai tepalai: Ši klasifikacija nurodo alyvos gamybos būdą. Sintetiniai tepalai yra sukurti laboratorijose ir pasižymi geresnėmis savybėmis esant ekstremalioms temperatūroms, geresne apsauga nuo oksidacijos ir ilgesniu tarnavimo laiku. Pusiau sintetiniai tepalai yra mineralinių ir sintetinių tepalų mišinys, o mineraliniai tepalai yra gaunami tiesiogiai iš naftos. Šie variklio tepalo tipai skiriasi savo savybėmis ir kaina.
Tinkamos variklio alyvos pasirinkimas
Renkantis variklio alyvą, svarbiausia vadovautis automobilio gamintojo rekomendacijomis, kurias rasite vartotojo vadove. Atkreipkite dėmesį į specifinius reikalavimus, susijusius su variklio tipu, eksploatacijos sąlygomis ir keitimo intervalais. Tinkamas variklio tepalo pasirinkimas ne tik užtikrins optimalų variklio veikimą, bet ir prailgins jo tarnavimo laiką bei sumažins degalų sąnaudas.