Automobilio padangų keitimas 2022-ais metais

Autorių nuotr.
Lietuvoje vairuotojai dažniausiai padangas keičia atsižvelgdami į orus bei jų prognozes. Specialistų teigimu, kadangi šiemet šaltukas panašu kad artėja sparčiau, vairuotojai padangas keičia anksčiau.

Kelių pastarųjų metų tendencijos rodo, kad žiemines padangas vairuotojai stengiasi sumontuoti nelaukiant paskutinės dienos – ne paslaptis, kad artėjant lapkričio 10 d. autoservisuose nusidriekia klientų eilės, kurių galima išvengti pasikeitus automobilio padangas keliomis savaitėmis anksčiau.

Pagal padangų gamintojų rekomendacijas, 7 laipsnių ir žemesnėje temperatūroje jau turi būti naudojamos žieminės padangos, kurios užtikrina tinkamą sukibimą ir saugumą esant tokiai temperatūrai. Lyginant su vasarinėmis, žieminės padangos esant tokiai temperatūrai yra gerokai saugesnės. Rudenį sulaukiame daug lietaus, kelio danga šlapia, keliuose yra nukritusių lapų, o vakare ir ankstų rytą temperatūra dažnai jau būna žemesnė nei 7°C. Tokiomis sąlygomis žieminės padangos yra gerokai saugesnės nei vasarinės. Ypač jeigu netikėtai tektų susidurti su plikledžiu, šlapdriba ar sniegu.

Vairuotojai neretai vilkina padangų keitimą iš vasarinių į žiemines siekdami tausoti žiemines padangas, kad jos nenusidėvėtų. Tačiau, keli šimtai ar tūkstančiai kilometrų nepadarys labai didelės įtakos. Padangos gerokai greičiau dėvisi dėl netinkamo padangų slėgio ar dėl techniškai netvarkingo automobilio. Bet kokiu atveju, vasarinių padangų eksploatavimas žemoje temperatūroje kelia žymiai didesnę riziką.

Blogos padangos yra viena dažniausių avarijų priežasčių

Nors dažniausiai eismo įvykiai kyla dėl netvarkingos stabdžių sistemos bei vairo mechanizmo gedimų, nuo jų nedaug atsilieka ir važiuoklės gedimai bei blogos padangos. Padangos yra vienintelė automobilio dalis, jungiantį jį su kelio danga.Tiek mechaniniai padangos pažeidimai, tiek stiprus nusidėvėjimas arba netinkamas tipas gali gerokai apsunkinti automobilio valdymą. 

Lietuvos KET yra nurodyta, kad minimalus leistinas padangų protektoriaus gylis žieminėms padangoms yra 3 mm, tačiau padangų gamintojai rekomenduoja padangas keisti protektoriaus gyliui sumažėjus iki 4 mm. Lyginant su naujomis arba apynaujėmis žieminėmis padangomis, stabdymo kelias ant šlapios asfalto dangos su 3-4 mm protektoriumi jau yra gerokai ilgesnis nei su naujomis padangomis.

Pavyzdžiui, jeigu važiuojate automobiliu 50 km/val greičiu su padangomis, kurių protektoriaus gylis siekia tik 4 mm, tai stabdymo metu jūs sustosite net 14 metrų toliau nei su padangomis, kurių protektoriaus gylis yra 8 mm. O jeigu protektorius nusidėvi net iki 1,6 mm, tai stabdymo kelias pailgėja iki 26 m.

Galiausiai, prieš keisdami padangas atkreipkite dėmesį ne tik į jų protektoriaus gylį, bet ir jų amžių. Laikui bėgant padangos gumos mišinys kietėja, todėl prastėja sukibimas su sniegu bei ledu ir mažėja atsparumas įvairiems pažeidimams. 10 metų senumo padangas jau reikėtų keisti naujomis.

„Melga” autoservisuose dirbantys specialistai visada rūpinasi klientų automobiliais, todėl padangų keitimas Šiauliuose, Panevėžyje, Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Utenoje bei Alytuje visada atliekamas kokybiškai bei operatyviai, kad pavojingas eismo sąlygas sutiktumėte pasiruošę.