5 nedovanotinos klaidos, kurias iki šiol daro kai kurie SEO specialistai

seo statistika
Ar SEO specialistai gali klysti? Taip, gali, juk jie paprasti žmonės, kad ir kokioje sudėtingoje rinkoje dirbtų. Kartais nutinka taip, kad SEO agentūros tiesiog nusistato savo darbo procesus ir jų tiksliai laikosi. Jei kažkur įsivelia klaida, ji kartojasi visuose jų procesuose. Todėl nereiktų labai išpūsti šio reikalo – klaidų darome visi. Svarbu, kad laiku jos būtų pastebėtos ir ištaisytos. Dažnai SEO specialistams tenka kitų kolegų klaidas, bet gali tekti ir pripažinti savas.

1. Turinio kūrimas dėl... turinio. Taip jau susiklosto situacija, kad SEO specialistai nebesupranta, kokiu tikslu kuriamas vienas ar kitas turinys. SEO specialistai sako: „jums reikia įmonės tinklaraščio, kuriame būtų straipsniai apie jūsų darbą su tam tikrais raktiniais žodžiais...“ Bet kartais net nesusimąstoma, kas tame tinklaraštyje bus rašoma po metų ar trijų. Ypač, kai įmonės paslaugų spektras nedidelis. Kurti turinį iš reikalo – pinigų švaistymas. Jei jūsų SEO specialistai apie tai kalba, paklauskite, koks tiksliai yra turinio tikslas? Kaip turinys turi atsipirkti? Kokios naudos jis duos po keleto metų. Neatnaujintas įmonės tinklaraštis yra blogai. Tai jums patvirtins bet kuris rinkodaros specialistas. O kai turinys kuriamas vien dėl turinio, greitai tinklaraštis bus pamirštas...

2. Žemo lygio turinio kūrimas. Kai SEO specialistai planuoja turinį reikalingą tiek vidiniam, tiek išoriniam SEO, į turinio kokybę atsižvelgia ne visada. Dažnai numojama ranka „ai, parašom 50 SEO straipsnių ir bus gerai...“ Deja, nebus. Turinio kokybė turėtų būti atitinkama. SEO straipsniai gal didelių pastangų ir nereikalauja, tačiau reprezentacinis turinys turi būti aukščiausios kokybės.

3. Neinvestuojama į turinį, kuris pritrauktų lankytojus. SEO tikslas - pakelti organines pozicijas paieškoje. Bet ar tada į puslapį suplūs marios lankytojų, kurie išpirks visas Jūsų prekes ar užsisakys paslaugas? Deja, į tai atsižvelgiama ne visada. SEO specialistai kartais nelinkę galvoti apie turinį, kuris būtų gerai randamas paieškoje ir pritrauktų lankytojų (labai motyvuotų pirkti). Vietoj to dirbama su daug nekokybiško turinio, kurį vėliau tenka peržiūrėti, valyti ir net atsisakyti atėjus eiliniam Google algoritmų atnaujinimui.

4. Vangiai stebimi Google Analytics duomenys. Google Analytics yra labai galingas įrankis, skirtas stebėti lankytojų veiklai puslapyje. Jis turi daugybę funkcijų, kurios reikalingos gal tik kartą metuose, tačiau pagrindinės funkcijos padeda gana tiksliai įvertinti, ką lankytojas ateina ir ką veikia puslapyje, kur susidūrė su tam tikrais iššūkiais. SEO specialistai šią užduotį dažnai linkę „persiųsti“ rinkodaros komandai, dirbančiai su reklama ir pardavimais. Tai didelė klaida, nes tada nebeaišku, kokie yra puslapio tikslai ir kaip lankytojas gali juos įgyvendinti. Google Analytics leidžia susiformuoti ataskaitas pagal save, todėl vieną kartą nusistačius reikalingiausius parametrus, kitą kartą viskas bus rodoma labai aiškiai ir paprastai. 2-5 minutės ir viskas aišku, ką lankytojai veikė, kuriame puslapyje dažniausiai lankėsi ir su kokiais raktiniais žodžiais atėjo į puslapį. Tai svarbu kuriant tolimesnę efektyvią SEO strategiją.

5. Vis pamirštama lokalios vietos SEO optimizacija. Keista, bet kai kurie SEO specialistai vis dar nieko nedaro su paieškos lokalizacija. Tai yra, kai jūsų puslapis rodomas atsižvelgiant į jūsų įmonės fizinę lokaciją. Tokia situacija nutinka, kai kažkas ieško naudodamas išmaniuoju įrenginiu tam tikroje vietoje. Pavyzdžiui, ieškant per mobilųjį telefoną „picerijos“, pirmiausiai rodomi rezultatai iš aplinkinių picerijų, manant, kad žmogus dabar ieško vietos pavalgyti, o ne domisi picos kepimo receptais. Tokia lokali SEO optimizacija yra daroma labai nesudėtingai naudojantis Google My Business paskyra. Tik gaila, kad kai kurie SEO specialistai tai vis dar pamiršta padaryti, arba neteikia tam tinkamos reikšmės. O veltui..

    Jūsų SEO specialistai to taip pat nedaro? Manote laikas juos keisti? Nebūtinai. Tiesiog priminkite jiems apie šias problemas ir galimai daugelis jų bus išspręsta. O jeigu šios ir kitos SEO problemos, jau tapo chroniškomis (pvz. stagnuojančios ar krentančios SEO pozicijos), tuomet jau tikrai verta pasiteirauti alternatyvios nuomonės.

    Visais šiais ir kitais svarbiais SEO klausimais nemokamą konsultaciją Jums suteiks SEO generolai.

    Užs. Nr. 494589