3 patarimai, kaip išsaugoti verslą pandemijos metu

patarimai
Dabartiniame pandemijos kontekste svarbiausia suprasti, kad į normalius laikus artimiausiu laiku greičiausiai negrįšime. Būtent todėl kiekvienam verslui būtina prisitaikyti prie naujos situacijos bei pakitusių klientų apsipirkimo įpročių.
Štai keli svarbūs patarimai, kad jūsų verslas išgyventų COVID-19 pandemiją.

1 patarimas: nebijokite pokyčių

Karantinas, socialinė distancija ir kontaktų ribojimas parodė, kad daugybė kasdienių problemų, kylančių verslininkams, atsiranda dėl lankstumo ir prisitaikymo prie pasikeitusios situacijos trūkumo. Pandemijos metu suklestėjo tie verslai, kurie greitai atidarė patogias internetines parduotuves ar ėmė siūlyti klientams nemokamą siuntimą į namus, o kai kuriems kitiems teko duris uždaryti visam laikui.

Viena nesėkmės priežastis gali būti ta, kad nemaža dalis verslininkų turi nepakankamai informacijos apie įrankius, kurių jiems reikia norint išsilaikyti rinkoje. Gera žinia ta, kad šiais darbo nuotoliniu būdu laikais internete siūloma kaip niekad daug nemokamų seminarų ir paskaitų apie verslo administravimą ar jo išsaugojimą.

Būtinai atkreipkite dėmesį ir į populiarias tinklalaides ar tinklaraščius, kuriuose patyrę verslininkai dalijasi įgytomis žiniomis su kitais specialistais.

2 patarimas: integruokite į verslą internetinius įrankius

Blogiausias dalykas, kurį galite padaryti savo verslui – tai nekreipti dėmesio į naujas technologijas ar verslo automatizavimo įrankius. Nemanykite, kad jie skirti tik didžiulėms įmonėms – net ir savarankiškai dirbantis verslininkas ras technologijose naudos.

Pandemija sukūrė puikią galimybę daugeliui kompanijų išeiti iš komforto zonos ir pradėti naudoti daugiau programų ar internetinių priemonių. Pradedant „Zoom“ ir „Microsoft Teams“ programėlėmis virtualiems susitikimams, baigiant „Google Docs“ ar „Microsoft Office“ – tokie įrankiai šiandien kaip niekad populiarūs ir patogūs dirbant iš namų.

Kitos internetu prieinamos priemonės taip pat pagelbės jūsų verslui. Pavyzdžiui, sumažinti dokumentacijos kiekį įmonėje leis dokumentų šablonai. Jums nebereikės patiems kurti kiekvieno atskiro dokumento – dažniausiai versle naudojamų dokumentų šablonai internete prieinami kiekvienam vartotojui nemokamai. Nuo darbo sutarčių ir įsakymo priimti į darbą iki įsakymo dėl priedų skyrimo ar tarpininkavimo sutarties – šie dokumentų šablonai yra naudingi kiekvienam verslo profesionalui.

3 patarimas: kreipkitės pagalbos į institucijas

Karantino metu Lietuvoje veikiantiems ir nuo pandemijos nukentėjusiems verslams taikomos įvairios pagalbos priemonės, įskaitant subsidijas, tiesiogines paskolas, turgavietės mokesčio kompensacijas, pagalbos verslui fondus ir kita.

Nuo 500 eurų iki 800 tūkst. eurų siekiančias vienkartines subsidijas gali gauti įmonės, kurių vidutinė mėnesio apyvarta sumažėjo 30 proc. ar daugiau, skaičiuojant laikotarpiu nuo 2020 m. lapkričio 1 d. iki 2021 m. sausio 31 d., lyginant su 2019–2020 m. laikotarpiu. Įmonės, 2019 metais sumokėjusios daugiau kaip 2 tūkst. eurų gyventojų pajamų mokesčio, nuo tos sumos gali gauti 25 proc. dydžio subsidiją. Sumokėjusioms mažiau nei 2 tūkst. eurų įmonėms skiriama 500 eurų subsidija.

Taip pat skiriamos fiksuotos išmokos savarankiškai dirbantiems asmenims. Nuo šių metų sausio 1 d. savarankiškai dirbantys asmenys gali pretenduoti į 260 eurų dydžio išmoką už pilną mėnesį. Dėl jos skyrimo reikia kreiptis į Užimtumo tarnybą.

Pilną informaciją apie pagalbą verslui rasite Ekonomikos ir inovacijų ministerijos interneto svetainėje.

Užs. Nr. 477564