3 klaidos, kurias padaro kas antras verslas internete

Autorių nuotr.
Skaitmeniniame amžiuje įmonei neegzistuoti internete – tai kone tas pats, kas verslo nevykdyti apskritai. Taip, galbūt atrodytų, kad susikurti internetinę svetainę, ją papildyti skiltimi „Apie mus“ ir keletu nuotraukų – jau daugiau nei užtektinai. Visgi šiandien itin svarbu ne tik turėti skaitmeninį įvaizdį, bet ir nuolat jį tobulinti: kurti unikalų, autentišką prekės ženklą, kurį vartotojai myli ir atpažįsta akimirksniu.

Deja, tačiau dalies įmonių strategija internete neatneša naudos nei nepriekaištingo įvaizdžio kūrimui, nei vartotojų patirties gerinimui. Šiame straipsnyje atskleisime, kokios skaitmeninėje erdvėje verslų daromos klaidos pastebimos dažniausiai.

Klaida nr. 1: neteisinga interneto svetainės struktūra

Funkcionalumu nepasižymintį, o kartais iš tiesų klaidinantį svetainės išdėstymą atpažinti nesudėtinga. Užėjus į netvarkingą tinklapį, vartotoją apima lengva panika: kaip naviguoti tarp chaotiškai išsidėsčiusių mygtukų? Kur atrasti aktualią informaciją apie verslo teikiamas paslaugas ar parduodamus produktus? Kas nutinka tuomet, kai verslas neužtikrina geriausios vartotojo patirties, nuspėti nesunku: klientas informacijos ieško jau kitur – konkurento puslapyje.

Kaip išspręsti šią klaidą, o vartotoją paskatinti tinklapyje pasilikti kiek ilgiau? Išeitis paprasta: kuriant interneto svetainės dizainą, svarbu atidžiai įvertinti klientų poreikius ir numatyti jų informacijos paieškos kelią. Atsižvelgiant į šiuo aspektus privalu skirtingus elementus išdėstyti taip, kad jau per pirmąsias sekundes potencialiam klientui būtų aišku, kaip naudotis tinklapiu. Lengvesnei svetainės kūrimo patirčiai pagelbės tinklapių šablonai, esantys pasirinktoje turinio valdymo sistemoje. Juos papildžius prekės ženklo atributika, pasieksime rezultatą, džiuginantį tiek estetika, tiek funkcionalumu.

Tai, kaip atrodys interneto svetainės struktūra, lemia ne tik dizaino sprendimai, bet ir SEO paslaugos, būtinos aukščiausiam pozicionavimui paieškos sistemose. Tinkamai pasirinkti raktažodžiai padės lengviau suplanuoti svetainės medį, o skirtingas svetainės kategorijas parengti nuosekliai ir užtikrinant patogumą kiekvienam vartotojui.

Klaida nr. 2: klaidingai parinkti prekių ir paslaugų pavadinimai

Klaidingi produktų pavadinimai – tai didžiulį svorį turinti klaida, dėl kurios verslo prekės ar paslaugos klientas gali nerasti. Kaip suformuoti tinkamą pavadinimą, kuris ne tik apibūdintų produkto paskirtį, bet ir iškeltų jį į „Google“ rezultatų aukštumas? Visuomet veiksminga išeitis yra SEO paslaugos. Jas teikiantys profesionalai padeda atrasti aktualiausius, vartotojų dažniausiai ieškomus raktažodžius. Raktiniai žodžiai, susiję su jūsų verslo sfera – tai naudingos gairės, sufleruojančios, kaip turėtų atrodyti produkto ar paslaugos pavadinimas.

Itin svarbu atrinktus raktažodžius naudoti jų neiškraipant, nekeičiant linksnių ir neįterpiant papildomų žodžių frazės viduryje. Pagrindinis raktažodis dominuoja prekės pavadinime, o tolimesnėje eigoje atsiranda ir lydintieji raktažodžiai, papildantys kategorijų tekstus bei produktų aprašymus.

Klaida nr. 3: daug vaizdų, mažai tekstų

Viena dažniausių klaidų, neretai matomų internetinėje erdvėje – tai estetiškas, vizualiai patrauklus tinklapis, kuriame gausu iliustracijų, tačiau stinga tekstinės informacijos. Nors aukštos raiškos nuotraukos produktą atskleidžia gražiausiomis spalvomis, toks sprendimas nepatraukia nei paieškos sistemų dėmesio, nei gausaus vartotojų srauto. Informatyvūs, išsamūs ir vertingi tekstai, saikingai papildyti SEO raktažodžiais – itin svarbus kiekvienos internetinės svetainės elementas.

Kaip pateikti tekstinį turinį, kad jis būtų patrauklus tiek algoritmams, tiek skaitytojams, riboja tik rašytojo kūrybiškumo galimybės. Įprastai, laikydamiesi susikurto komunikacijos tono, verslai pasirenka pristatyti savo veiklą, teikiamas prekes ir paslaugas bei jų formuojamas vertes. Visgi kiekvienas atvejis yra individualus, tad interneto puslapis gali būti papildomas ir kitais naudingais elementais: gidais ir instrukcijomis, užsakymo eigos aprašymu, tinklaraščių straipsniais.

Egzistavimas internete tapo neatsiejama modernaus verslo dalimi, kuri, įgyvendinant veiksmingus SEO metodus ir nepamirštant vartotojo komforto, leidžia susikurti tvirtą poziciją skaitmeninėje erdvėje, didinti prekės ženklo žinomumą, o galiausiai – ir užtikrinti gausesnius pardavimus bei pelną. Besimokydama iš savo ar konkurentų daromų klaidų, šiuos ambicingus tikslus gali pasiekti kiekviena įmonė, kuri veikia konkurencingai, kryptingai ir atsakingai.