Skrydis Šeduva-Maljorka – įgyvendinta šiauliečio svajonėSkrydis iš Šeduvos į Maljorką...

Skrydis Šeduva-Maljorka – įgyvendinta šiauliečio svajonėSkrydis iš Šeduvos į Maljorką...

Skrydis iš Šeduvos į Maljorką

Gegužės pabaigoje šiaulietis lakūnas Algirdas Ponelis su šturmanu, Šiaulių oro uosto dispečeriu Aleksandru Kapcovu nuosavu dviviečiu turistiniu lėktuvu pakilo iš Šeduvos sportinio aerodromo, į kurį grįžo tik po savaitės, lėktuvu nuskridęs iki išsvajotos Maljorkos.

Marina OSTAPENKO

marina@skrastas.lt

Šengeno erdvės privalumai ir... trūkumai

„Dabar drąsiai galiu vadintis lakūnu, nes oru įveikėme 5200 kilometrų, ore praleidome per 30 valandų, gerokai nutolę už Lietuvos ribų: į Ispaniją skridome per Lenkiją, Vokietiją ir Prancūziją. Įgyvendinau savo svajonę — nupilotuoti lėktuvą iki Maljorkos“, — džiaugsmo neslepia Algirdas.

Skrydį gerokai palengvino faktas, kad nuo pernai metų gruodžio 21 dienos Lietuva oficialiai prisijungė prie Šengeno erdvės (oro erdvė tapo atvira tik šiemet kovą).

Kaip Šengeno sutartis palengvino privataus lėktuvo pilotų skrydį? „Iki Lietuvos prisijungimo prie Šengeno erdvės, skrendant privačiu lėktuvu į kaimynines valstybes ten buvo galima leistis tik tarptautiniuose oro uostose, reikėdavo prisistatyti tenykščiams muitininkams. Dabar mažiausiai 30 minučių prieš skrydį pateikę šalies, į kurią planuojame skristi, oro erdvę kontroliuojančiam dispečeriui skrydžio planą, galime kilti. Leistis galime bet kuriame Šengeno erdvei priklausančios valstybės oro uoste, net privačiame. Dokumentų specialiai nereikalauja, pavyzdžiui, šio skrydžio metu juos muitininkams rodėme tik kartą Maljorkoje “, — aiškino lakūnas.

Penkios valstybės „įveiktos“ per 14 valandų

Smulkiau nupasakodamas skrydžio maršrutą, Algirdas vardino nusileidimo vietas. Per keturias valandas nuo Šeduvos iki Lenkijos-Vokietijos pasienio nuskridę šiauliečiai leidosi Zieliona gora miesto oro uoste. Pasipildę degalų atsargas, dar per 6 valandas per Štutgartą (Vokietija) nuskrido iki netoli Liono (Prancūzija) esančio klubinio oro uosto. Čia apsistojo nakvynei, maloniai sutikti prancūzų, tarp kurių buvo ir pats oro uosto savininkas.

Kitą dieną planavę per 5 valandas 20 minučių pasiekti Viduržemio jūros pakrantėje Ispanijoje įsikūrusį Castellon de la Plana miestą, į jį keliautojai atvyko valanda anksčiau. „Oras ir vėjas buvo mums palankūs. Taigi per penkias valstybes, įskaičiuojant Lietuvą, “įveikėme“ per 14 valandų 20 minučių“, — paprastai konstatavo Algirdas. Jis buvo pakerėtas privataus Castellon de la Plana oro uosto, kurį tąkart pasirinko nusileisti: nuo jo iki jūros — vos keli šimtai metrų.

Porą dienų pasimėgavęs Castellon de la Plana grožiu, net kartą išsiruošęs į pusantros valandos apžvalginį skrydį po Ispaniją, Algirdas galiausiai leidosi savo kelionės tikslo — Maljorkos link. Po valandos jau skridęs virš Ibicos salos, dar už 40 minučių jis su Aleksandru leidosi Maljorkos sostinės, Palma de Maljorkos tarptautiniame oro uoste.

„Skrydis virš Viduržemio jūros Balearų salų link buvo nepakartojamas. Galva maloniai svaigo nuo mėlynos spalvos, orientavomės tik pagal prietaisus, nes dangus ir jūra susiliejo į vientisą vaizdą“, — įspūdžiais dalijosi pilotas.

Kelionės kaina — 1000 eurų

„Dviese šiai kelionei išleidome 1000 eurų, tai yra šiek tiek mažiau nei 3500 litų, apie 1750 litų kiekvienas. Panašiai kainuotų savaitė atostogų Turkijoje. Manau, kad tai normali suma, atsižvelgiant į tai, kad į ją įeina nakvynių mokesčiai, kurui skirtos išlaidos, maistas“, — sakė lakūnas.

Algirdas akcentavo lėktuvo nusileidimo ir stovėjimo mokesčius, kuriuos lygino su lietuviškais. Lietuvoje už privataus lėktuvo (iki 2 tonų) nusileidimą oro uoste, numatomas 120 litų mokestis, panašiai ar net kiek daugiau šiaulietis planavo mokėti ir užsienyje, tačiau tenykštėmis kainomis liko maloniai nustebintas. Brangiausiai per visą kelionę jam kainavo nusileidimas Palma de Maljorka oro uoste — 4,5 euro (apie 15,5 litų), dar apie 1-2 eurus kainuoja lėktuvo stovėjimas oro uoste dienai.

Castellon de la Plana už nusileidimą lakūnas temokėjo 3 eurus. „Beje, ten ir nakvynė viešbutyje nekainavo brangiau, nei pas mus Palangoje — 40 eurų (apie 135 litus)“, — prasitarė keliautojas.

IŠNAŠA: „Dviese šiai kelionei išleidome 1000 eurų, tai yra šiek tiek mažiau nei 3500 litų, apie 1750 litų kiekvienas. Panašiai kainuotų savaitė atostogų Turkijoje“.

MAJORKA: Šiauliečio Algirdo Ponelio svajonė išsipildė — jis nupilotavo lėktuvą iki pat Palma de Maljorkos. Nusileidęs tenykščiame oro uoste jis pirštais rodo „M“ raidę.

LAKŪNAS: Dabar Algirdas drąsiai save vadina lakūnu, mat kelionės nuo Lietuvos iki Ispanijos ir atgal metu oru įveikė 5200 kilometrų ir į piloto skrydžių knygelę virš 30 ore praleistų valandų.

DEBESYS: Skristi teko ir virš debesų.

KALNAI: Prancūzijoje besidrėkiančių Pirėnų kalnų viršukalnės pakerėjo keliautojus.

KURORTAS: Castellon de la Plana — poilsiautojų mėgstamas kurortas, o vienas iš jo oro uostų įsikūręs vos už kelių šimtų metrų nuo Viduržemio jūros paplūdimio.

IBICA: Taip Ibicos sala atrodo iš paukščio skrydžio.

 

Algirdo Ponelio albumo nuotr.