Šiaulių dailės galerijoje – trijų kartų menininkių ir kūrėjo iš Lenkijos parodos

Artūro STAPONKAUS nuotr.
Paroda „3 moterys“ Šiaulių dailės galerijoje veiks iki gegužės 14 dienos. Ant sienos – Emilijos Liobytės-Vilutienės kūryba.

Penktadienį Šiaulių dailės galerijoje atidarytos dvi parodos: Emilijos Liobytės-Vilutienės (1916–1955), Nijolės Vilutienės (g. 1949) ir Emilijos Vilutytės-Balas (g. 1977) paroda „3 moterys“ bei Lenkijos menininko Amadeušo Popeko kūrybos paroda „Grafiniai žaidimai“.

„3 moterys“ – trijų kartų Vilučių šeimos moterys dailininkės: Emilija Liobytė-Vilutienė, jos marti Nijolė Ingelevičiūtė-Vilutienė ir Emilijos Liobytės anūkė, Nijolės ir Mikalojaus Vilučių dukra, Emilija Vilutytė-Balas.

Parodos atidaryme Šiaulių dailės galerijoje dalyvavo Nijolė Ingelevičiūtė-Vilutienė.

Pasak dailėtyrininkės dr. Giedrės Jankevičiūtės, Vilučiai – viena iš Lietuvos menininkų dinastijų, palikusių pėdsaką teatre, literatūroje, televizijoje, kine, o daugiausia – dailės srityje. Žinomiausias šios šeimos dailininkas – Mikalojus Povilas Vilutis.

„Talentinga skulptorė, vaikų knygų iliustruotoja Emilija Liobytė-Vilutienė, nugyvenusi trumpą, bet ryškų gyvenimą, paliko iki šiol matomą pėdsaką pokario Vilniaus meno gyvenime, jos artistiška prigimtis nepaliovė žavėti amžininkų, o dabartiniai jos kūrinių žiūrovai gėrisi stebinančiu gebėjimu pagauti natūrą, išreikštą tiek skulptūrose, tiek piešiniuose, kurie kaip tik ir sudaro didžiumą parodoje pristatomos kolekcijos“, – parodos anotacijoje rašo dr. G. Jankevičiūtė.

Grafikė Nijolė Ingelevičiūtė-Vilutienė, pasak G. Jankevičiūtės, – puiki ofortistė, pastaruoju metu vis dažniau pasirodo ir kaip piešėja. Romantiniu polėkiu kūrėja artima abiem Emilijoms.

Emilija Vilutytė-Balas baigė grafiką Vilniaus dailės akademijoje. Studijuodama išsiskyrė neeiliniais plakato dailininkės gebėjimais.

G. Jankevičiūtės vertinimu, plakatistės talentą ir romantinį polėkį Emilija Vilutytė-Balas sulydė ir įtaigiai reiškia mistiškos nuotaikos ryškių spalvų, aktyvių formų figūrinės tapybos kompozicijose, kurių pagrindinė veikėja dažniausiai yra jos pačios alter ego – kaskart vis naują pavidalą įgyjanti moteris, visada miestietė, visada draskoma egzistencinių problemų, kurių neturi vilties įveikti, kaip dauguma šiuolaikinių žmonių.

Paroda „3 moterys“ Šiaulių dailės galerijoje veiks iki gegužės 14 dienos.

Antroji galerijoje atidaryta paroda – Lenkijos menininko Amadeušo Popeko kūrybos paroda „Grafiniai žaidimai“. Pristatyti parodą į Šiaulius atvyko pats dailininkas.

Parodoje eksponuojami didelio formato grafikos darbai, sukurti pasitelkiant plokščiosios spaudos technologiją, šilkografiją. Pagrindinė parodos tema – lyrinė abstrakcija, ją sudaro skirtingi kūrinių ciklai žaidimų (labirinto, kinų biliardo ir kt.), siurrealistinių peizažų ir metaforiškų objektų (megztinio, ramentų, karkasų ir kt.) temomis. Parodoje dominuoja juodai balta grafika, į ją įsiterpia spalvingi menininko darbai iš naujausių kuriamų ciklų.

Menų mokslų daktaras Amadeušas Popekas dirba Marijos Kiuri-Sklodovskos universiteto Menų fakultete.

Meninėje kūryboje daugiausia taiko piešimo, šilkografijos, oforto ir akvatintos technikas. Menininko kūrinių yra įsigiję privatūs kolekcininkai ir galerijos.

Kūrėjas yra surengęs 37 individualias parodas, iš jų – 7 parodas užsienyje. Dalyvavęs 32 grupinėse nacionalinėse ir tarptautinėse parodose.

Amadeušas Popekas yra Lenkijos menininkų ir dizainerių asociacijos narys, Lenkijos menininkų ir dizainerių asociacijos Varšuvos skyriaus narys. Kūrėjas skaito paskaitas apie šilkografijos techniką, jos istoriją ir taikymo galimybes, organizuoja šilkografijos dirbtuves. Menininkas savo misija laiko šilkografijos technikos populiarinimą plačiajai auditorijai.

Paroda „Grafiniai žaidimai“ Šiaulių dailės galerijoje veiks iki gegužės 13 dienos.