
Naujausios
Parodoje – grafikos ir akvarelės duetas
Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešosios bibliotekos III aukšto galerijoje iki birželio 6 dienos eksponuojama šiauliečių dailininkų Rasos Prišmontienės ir Eimio Prišmonto kūrybos paroda „Subjektyviai“.
R. Prišmontienė pristato mažąją grafiką ir ekslibrisus, E. Prišmontas – akvareles.
Dailininkės kūryba apima ketvirtį amžiaus, devynios E. Prišmonto akvarelės sukurtos per pastaruosius metus.
Dailininkų šeima P. Višinskio viešojoje bibliotekoje parodą surengė pirmą kartą.
Pasak bibliotekos Knygos grafikos centro dailininkės-edukatorės Lolitos Putramentienės-Brazos, R. Prišmontienė yra Gerardo Bagdonavičiaus ekslibrisų fondo narė, tad jubiliejaus proga buvo paskatinta atidaryti parodą ir kartu kurti šio fondo tradicijas. Kūrėja – labai kuklus žmogus, bet pavyko įkalbėti. Talentinga grafikė pasikvietė ir vyrą akvarelininką.
„Paroda jaunatviška, stipri energetiškai. Labai graži tarpusavio dermė, nors akvarelė su grafika – skirtingos technikos, parodoje eksponuojami skirtingų žanrų kūriniai. Akvarelės labiau orientuotos į urbanistinį peizažą. Rasos grafikoje daug gamtos motyvų. Ekslibrisas, knygos ženklas, visada orientuotas į žmogų, dailininkė ieško asociacijų, išeities taškų, kas tą žmogų geriausiai apibūdina“, – sako L. Putramentienė-Braza.
Parodoje eksponuojami skirtingu laiku sukurti ekslibrisai, tarp jų – knygos ženklai, skirti skulptoriui Juozui Zikarui, rašytojui Ričardui Gaveliui, dailininkams Gerardui Bagdonavičiui, Vitai Žabarauskaitei, Žibuntui Mikšiui.
R. Prišmontienė visuomet pabrėžia, kad ją į grafiką atvedė Ž. Mikšys ir yra jam labai dėkinga.
R. Prišmontienė dirba „Saulėtekio“ gimnazijoje, skatina ir vaikus kurti mažosios grafikos kūrinius. Birželį Šiaulių apskrities Povilo Višinskio bibliotekoje jau ne pirmą kartą bus eksponuojami Šiaulių miesto abiturientų dailės egzaminų darbai.
Patys autoriai kūrybą vadina kankinančiu užsiėmimu, lydimu abejonių, netikrumo ir tik kartais džiaugsmo, o mėginimą kalbėti apie savo kūrybą viešai – nekrologo pačiam sau rašymu.
„Idealu, kai paroda yra vientisas išbaigtas kūrinys, lyg dėlionė, kurioje kiekvienas objektas papildo vienas kitą, kuria ar tęsia istoriją, veda žiūrovą nuo pradžios iki pabaigos. Tai turėtų būti panašu į amerikietiškus kalnelius atrakcionų parke, spektaklį ar pasivaikščiojimą parke. O čia kiekvienas kūrinys yra pats sau, su savo istorija, visiškai nesirūpinantis greta kabančiu kaimynu. Meno kritikai dažnai vartoja žodžių junginį „autorius norėjo pasakyti...“. Kai susidursite su mūsų paveikslais, labai prašome nesistengti atspėti, ką norėjome pasakyti. Išgirskite save“, – šiais žodžiais parodą pristato kūrėjai.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
Eimio Prišmonto akvarelėse susilieja išmonė, žaismė, fantazija ir realybė.
Eimio Prišmonto įamžinti Venclauskių namai Šiauliuose.
Rasa Prišmontienė. „Sninga“, 2016 metai.
Rasos Prišmontienės ekslibrisas Žibuntui Mikšiui.
Rasa Prišmontienė. „Pirmasis sniegas“, 2014 metai.
Rasa Prišmontienė. „Naujoji mitologija. Europos kerštas“, 2003 metai.
Rasos Prišmontienės ekslibrisas Vytautui Bikulčiui.