Maži atradimai Didžiųjų paslapčių kanjone

Maži atradimai Didžiųjų paslapčių kanjone

Ma­ži at­ra­di­mai Di­džių­jų pa­slap­čių kan­jo­ne

Vi­ta Mor­kū­nie­nė

Kom­po­zi­to­rius Ge­di­mi­nas Dap­ke­vi­čius be­veik kas­met pa­kvie­čia šiau­lie­čius į mu­zi­ki­nę šven­tę – die­nos švie­są iš­vys­ta jo nau­jas, il­gai kur­tas, bran­din­tas ir puo­se­lė­tas mu­zi­ki­nis pro­jek­tas – sim­fo­ni­ja, ora­to­ri­ja ar teat­ra­li­zuo­tas mu­zi­ki­nis ren­gi­nys. Net­gi ope­ra. Pas­ku­ti­nis di­de­lis „išė­ji­mas į žmo­nes“ įvy­ko praė­ju­sių me­tų pa­bai­go­je, kai Šiau­lių kon­cer­tų sa­lė­je „Sau­lė“ bu­vo at­lik­ta jo vi­zi­jų ora­to­ri­ja „Ar­che­ti­pai.“

Pas­kui kū­rė­jas vėl pri­ty­la, pa­ny­ra į sa­vo min­čių, ieš­ko­ji­mų ir at­ra­di­mų pa­sau­lį. Pri­min­da­mas apie sa­ve ne­daž­nais imp­ro­vi­za­ci­jų va­ka­rais, kom­pak­ti­niais dis­kais, pil­nė­jan­čiais na­tų są­siu­vi­niais. Iki ki­to kar­to, kai vie­šai su­skam­ba to­kia at­pa­žįs­ta­ma, bet sun­kiai žo­džiais nu­sa­ko­ma mu­zi­ka.

„Frag­men­tai iš mi­ra­žų Di­džių­jų pa­slap­čių kan­jo­ne“ – taip va­di­no­si vie­nas iš pir­mų­jų G. Dap­ke­vi­čiaus kū­ri­nių, žy­min­čių jo – kom­po­zi­to­riaus, mu­zi­kos pe­da­go­go, aran­žuo­to­jo ir at­li­kė­jo – kū­ry­bi­nio ke­lio pra­džią. Pas­lap­čių ir at­ra­di­mų šia­me ke­ly­je ne­stin­ga iki šiol.

Mu­zi­ka – bū­das kal­bė­tis su pa­sau­liu

Su kom­po­zi­to­riu­mi Ge­di­mi­nu Dap­ke­vi­čiu­mi kal­ba­mės Šiau­lių uni­ver­si­te­to gar­so stu­di­jo­je. Čia jis pra­lei­džia daug lai­ko, dirb­da­mas su stu­den­tais, čia gi­mė ne vie­nas kū­ri­nys, čia mąs­to apie tai, kas yra ir kas nė­ra mu­zi­ka, kur pra­si­de­da ir bai­gia­si kū­ry­bi­nės žmo­gaus ga­lios, kaip nu­brėž­ti ri­bas tarp rea­laus pa­sau­lio ir vi­zi­jų, tarp gy­ve­ni­mo pro­zos ir kū­ry­bos poe­zi­jos.

Pro šeš­to­jo aukš­to lan­gus vi­su gra­žu­mu at­si­ve­ria bal­tas Šv. Pet­ro ir Pau­liaus ka­ted­ros pro­fi­lis, o minkš­tu au­dek­lu muš­tos stu­di­jos sie­nos su­ge­ria žo­džius, pa­de­da su­si­kaup­ti ir įsi­klau­sy­ti į pa­šne­ko­vo žo­džius. Kal­ba mąs­liai, rink­da­mas žo­džius, veng­da­mas ka­te­go­riš­kų tie­sų ir tei­gi­nių.

Klau­sau­si, o gal­vo­je kir­ba min­tis, kad ga­liu įsi­vaiz­duo­ti, kaip pa­ra­šo­ma kny­ga, nu­ta­po­mas pa­veiks­las, su­ku­ria­ma fo­tog­ra­fi­ja. Bet kaip gims­ta mu­zi­ka, kaip ji at­si­ran­da – su­pras­ti nie­kaip ne­ga­liu. Ne­lie­ka nie­ko ki­ta, tik klaus­ti žmo­gaus, ku­riam mu­zi­ka yra tik­ra­sis gy­ve­ni­mas.

– Kuo to­liau, tuo ma­žiau ir aš su­pran­tu, kaip tai vyks­ta. Anks­čiau ma­niau, kad kom­po­zi­to­rius – tai kai tu­ri gar­sus, mo­ki gro­ti, su­dė­lio­ji, už­ra­šai na­to­mis. Se­niai taip ne­be­ma­nau.

Kiek­vie­nas žmo­gus ga­li skir­tin­gai įsi­vaiz­duo­ti, kas yra mu­zi­ka, o mė­gi­ni­mas api­brėž­ti la­bai su­siau­ri­na jos są­vo­ką. Tas pat at­si­tin­ka ir su dau­ge­liu ki­tų da­ly­kų, ku­riuos sten­gia­mės įspraus­ti į siau­rus, pro­to dik­tuo­ja­mus rė­mus. Kai vis­ką su­dė­lio­ji į len­ty­nas, kū­ry­bos ne­be­lie­ka.

Kuo la­biau žmo­gus pa­ty­ręs, įsi­gi­li­nęs į sa­vo sfe­rą, tuo la­biau jis su­vo­kia, kad tai nė­ra tik ta api­brėž­ta sri­tis – tik mu­zi­ka, tik li­te­ra­tū­ra, poe­zi­ja. Tai yra tik prie­mo­nės kaž­ką su­vok­ti pla­čiau, pa­jus­ti pa­sau­lio vi­su­mą, vie­no­vę.

Mo­car­tas, Bet­ho­ve­nas, Ba­chas, ki­ti di­die­ji. Prii­ma­me juos kaip mu­zi­kos kū­rė­jus. Ta­čiau mu­zi­kų, kom­po­zi­to­rių są­vo­ka jiems yra per siau­ra. Sa­ky­kim, Ba­chas. Kai imi stu­di­juo­ti gi­liau, pa­ma­tai, kad tai yra kur kas dau­giau ne­gu mu­zi­ka. Kad tai ir al­che­mi­ja, ir ma­te­ma­ti­ka, fi­lo­so­fi­ja – tie­siog kos­mo­sas.

Ry­tai–­Va­ka­rai

– Pats klau­si­mas, no­ras iš­siaiš­kin­ti, kas yra mu­zi­ka, yra va­ka­rie­tiš­kas po­žiū­ris. Va­ka­rie­tiš­ko­je fi­lo­so­fi­jo­je svar­bu iš­siaiš­kin­ti, įvar­dy­ti ob­jek­tus, są­vo­kas, ver­ty­bes, reiš­ki­nius.

Man la­biau pa­tin­ka ry­tie­tiš­kas dzen­bu­dis­ti­nis mąs­ty­mo prin­ci­pas ar­ba va­ka­rie­tiš­ka be­tar­piš­ko su­vo­ki­mo fi­lo­so­fi­jos kryp­tis. Tai pa­na­šu į me­di­ta­ci­ją, kai ne­ke­lia­ma tiks­lo pa­sau­lį pa­žin­ti pro­tu, bet sten­gia­ma­si jį pa­jus­ti. Tai lei­džia su­vok­ti pa­sau­lio prie­šy­bių iš­ny­ki­mą, jų su­si­lie­ji­mą.

Mu­zi­ka taip pat su­tei­kia to­kią ga­li­my­bę – vi­so pa­sau­lio pa­slap­tį su­vok­ti per bū­se­ną.

Ir gy­ve­ni­me, ir kū­ry­bo­je lai­kau­si to­kios fi­lo­so­fi­jos.

Nau­jo­jo am­žiaus mu­zi­ka

G. Dap­ke­vi­čiaus mu­zi­ka va­di­na­ma me­di­ta­ci­ne, ezo­te­ri­ne, eks­pe­ri­men­ti­ne, ho­lis­ti­ne...

Kaip ją pa­va­din­tų pa­ts kū­rė­jas?

– Ne taip ir svar­bu, kaip pa­va­din­si. Ma­nau, kad be iš­ly­gų ma­nęs ne­pri­siim­tų nei aka­de­mi­nės, nei po­pu­lia­rio­sios, nei elekt­ro­ni­nės, džia­zo ar akus­ti­nės mu­zi­kos at­sto­vai. Man sun­ku su­tilp­ti į kaž­ko­kius rė­mus.

Anks­čiau, kai ma­no kas­die­ny­bė­je bu­vo dau­giau su­si­lie­ti­mo su me­di­ta­ci­nė­mis tech­ni­ko­mis, kai ga­na in­ten­sy­viai do­mė­jau­si Ry­tų dva­si­niais mo­ky­mais, tai ir mu­zi­ka bu­vo ar­čiau me­di­ta­ci­jos. Da­bar jo­je yra vis­ko – ir me­di­ta­ci­nės, ir ki­to­kios mu­zi­kos ele­men­tų. Kaž­kas yra įvar­di­jęs ją kaip „Nau­jo­jo am­žiaus“ mu­zi­ką, ir tai yra ar­ti tie­sos. Ši mu­zi­ka la­biau api­brė­žia­ma pa­gal jos su­ke­lia­mus jaus­mus, ne­gu pa­gal inst­ru­men­ti­nį at­li­ki­mą.

Ob­jek­ty­viai žiū­rint, pri­klau­sau pir­ma­jai Lie­tu­vos elekt­ro­ni­nės mu­zi­kos kū­rė­jų kar­tai.

Lais­vė beo­rė­je erd­vė­je

G. Dap­ke­vi­čius yra šiau­lie­tis. Tik­ras. Čia gi­męs, užau­gęs, po stu­di­jų Vals­ty­bi­nės kon­ser­va­to­ri­jos Klai­pė­dos me­nų fa­kul­te­tuo­se vėl čia su­grį­žęs. Tie­sa, bu­vo trum­pų nu­kly­di­mų į Klai­pė­dą, Vil­nių, bet kas­kart vis­kas bai­gė­si Šiau­liais. Ge­di­mi­nas ne­kart yra iš­si­ta­ręs, kad Šiau­liai yra ge­ra vie­ta ku­rian­čiam žmo­gui. Ar taip te­be­ma­no iki šiol, juk daž­niau ten­ka gir­dė­ti Šiau­liams skir­tų prie­kaiš­tų ir pre­ten­zi­jų?

– Ma­nau, kad tai ge­ra vie­ta kur­ti, bet su vie­na są­ly­ga – jei­gu ne­tu­ri no­rų ir am­bi­ci­jų sa­vo kū­ry­bą rea­li­zuo­ti. Jei­gu tie­siog sė­di stu­di­jo­je ir įra­ši­nė­ji kom­pak­tus, ku­rių ga­li­ma klau­sy­tis ir Vil­niu­je, ir Lon­do­ne, ir Niu­jor­ke.

Man ne­priim­ti­na, kai ap­lin­ka įpa­rei­go­ja kaž­ko­kiai veik­lai, ku­ri tu­ri baig­tis konk­re­čiu re­zul­ta­tu. Tai yra neiš­ven­gia­ma, kai esi did­mies­ty­je, tirš­to­je kul­tū­ri­nė­je ap­lin­ko­je ir esi pri­klau­so­mas nuo fi­nan­sa­vi­mo, nuo ap­lin­kos ir tiks­lo, dėl ku­rio ta mu­zi­ka yra ku­ria­ma.

Šiau­liai man pa­tin­ka, nes čia ga­li jaus­tis kaip beo­rė­je erd­vė­je, čia leng­viau­sia da­ry­ti tai, ką no­ri, ko rei­kia dva­siai. Ne­si mu­zi­kos in­dust­ri­jos sraig­te­lis.

Sten­giuo­si su­si­kur­ti sau lais­vę, kad mu­zi­ka, jos ra­šy­mas ne­tap­tų ama­tu ar siau­ra pro­fe­si­ja, bet iš­lik­tų ieš­ko­ji­mų ir at­ra­di­mų lau­ku. Ne­tap­tų ru­ti­na.

Kū­ry­ba ir imp­ro­vi­za­ci­ja uni­ver­si­te­te

Nuo 1996 me­tų G. Dap­ke­vi­čius dės­to Šiau­lių uni­ver­si­te­te. Il­giau­siai – kū­ry­bą ir imp­ro­vi­za­ci­ją. Šis dar­bas jam įdo­mus, lei­džia eks­pe­ri­men­tuo­ti, at­si­skleis­ti pa­čiam ir at­skleis­ti kū­ry­bai jau­nus žmo­nes.

Ven­gia šab­lo­nų, ieš­ko nau­jų dės­ty­mo for­mų, su stu­den­tais rea­li­za­vo ne vie­ną kū­ry­bi­nį pro­jek­tą. Daž­nai pa­si­tel­kia ja­po­niš­kus hai­ku, ku­riuo­se, kaip ir jo mu­zi­ko­je, tarp ei­lu­čių pa­sa­ky­ti da­ly­kai yra įdo­miau­si, svar­biau­si. Ska­ti­na, kad žo­dį ar mu­zi­ki­nę už­duo­tį stu­den­tai priim­tų kaip nuo­ro­dą, užuo­mi­ną, į ku­rią ga­lė­tų įdė­ti sa­vo pa­tir­tį, emo­ci­jas. Kad už­duo­tų sau gi­lu­mi­nius klau­si­mus: kas aš esu, kas pa­sau­lis yra, kas ja­me vyks­ta ir ko­dėl? Ge­di­mi­nas įsi­ti­ki­nęs, kad šie klau­si­mai, no­rim to ar ne­no­rim, glū­di kiek­vie­no žmo­gaus vi­du­je, ir ka­da nors iš­ny­ra pa­vir­šiun, su­jauk­da­mi ta­ria­mą ra­my­bę ir rei­ka­lau­da­mi at­sa­ky­mo.

– Pe­da­go­gi­nis dar­bas yra ta sri­tis, ku­rio­je kin­ta, bręs­ta ma­no, kaip mu­zi­kan­to, san­ty­kis su pa­sau­liu, kau­pia­si pa­tir­tis. Įdo­miau­sia su­ras­ti bū­dus, ne kaip iš­mo­ky­ti mu­zi­kos kaip moks­lo dis­cip­li­nos, bet at­skleis­ti ją kaip sa­vęs pa­ži­ni­mo prie­mo­nę, pa­ža­din­ti stu­den­tų kū­ry­bin­gu­mą.

Mo­kau stu­den­tus pa­mirš­ti vis­ką, ką jie ži­no ir iš­mo­ko apie mu­zi­ką. Mo­kau at­si­pa­lai­duo­ti ir pir­miau­siai iš­mok­ti iš­girs­ti gar­są, nuo ku­rio pra­si­de­da mu­zi­ka. Nes mu­zi­kos es­mė yra kal­bė­tis su ki­tais, gar­sais pa­sa­ky­ti tai, ko ne­ga­li iš­reikš­ti žo­džiais.

Pa­ke­lei­viai

Žiū­rė­da­mi į na­to­mis už­ra­šy­tą kad ir to­bu­liau­sią  mu­zi­kos kū­ri­nį, ne­jau­čia­me nei džiaugs­mo, nei liū­de­sio. Tarp kom­po­zi­to­riaus ir klau­sy­to­jo tu­ri įsi­terp­ti at­li­kė­jas, kad gar­sai at­gy­tų, at­si­liep­tų mu­my­se. Ar kom­po­zi­to­rius ne­tam­pa at­li­kė­jo įkai­tu? Ar ne­bau­gu sa­vo iš­ken­tė­tą kū­ri­nį ati­duo­ti į sve­ti­mas ran­kas?

– Aiš­ku, yra skir­tu­mas, kai dir­bi su stu­den­tais ir kai dir­bi su pro­fe­sio­na­lais, to­kiais kaip Ne­da, Gin­ta­rė Skė­ry­tė, Juo­zas Ja­nu­žas, „Da­gi­lė­lio“ cho­ras ar pro­fe­sio­na­lus or­kest­ras. Vi­sa­da jau­čiu di­de­lį džiaugs­mą, ra­šy­da­mas mu­zi­ką ir bū­da­mas tik­ras, kad vis­kas bus iš­girs­ta.

Kur­da­mas sten­giuo­si iš­reikš­ti sa­ve, bet drau­ge sten­giuo­si su­da­ry­ti ga­li­my­bes at­si­skleis­ti ir kiek­vie­nam at­li­kė­jui. Ta­da įvyks­ta ste­buk­las, kai at­li­kė­jas ta­vo už­ra­šy­tą mu­zi­ką užau­gi­na iki sa­vo su­pra­ti­mo ir pa­jau­ti­mo.

Bu­vo daug žmo­nių, be ku­rių gy­ve­ni­me daug ko ne­bū­tų įvy­kę, ir aš pa­ts grei­čiau­siai bū­čiau ki­toks.

Pir­miau­sia, ži­no­ma, Gied­rius Kup­re­vi­čius, anais lai­kais pa­ste­bė­jęs pir­muo­sius ma­no kū­ry­bi­nius ban­dy­mus, pa­drą­si­nęs, as­me­niš­kai sky­ręs daug dė­me­sio ir lai­ko, taip at­ver­da­mas lan­gą ir į ki­to­kios mu­zi­kos pa­sau­lį, ir ne­tra­di­ci­nį po­žiū­rį į ją.

Gin­ta­rė Jau­ta­kai­tė, su ku­ria mo­kė­mės Kon­ser­va­to­ri­jo­je, ku­ri pa­ke­rė­jo skaid­riu bal­su ir to­kia pat skaid­ria dva­sia. Su ja įgy­ven­di­no­me ne vie­ną mu­zi­ki­nį su­ma­ny­mą.

Gin­ta­ras Ki­ze­vi­čius, su ku­riuo Klai­pė­do­je įkū­rė­me vie­ną pir­mų­jų Lie­tu­vo­je eks­pe­ri­men­ti­nės elekt­ro­ni­nės mu­zi­kos gru­pę „So­la­ris“.

Įsi­min­ti­nas kū­ry­biš­kas bend­ra­dar­bia­vi­mas su džia­zo meist­rais Ne­da Ma­lūna­vi­čiū­te, Vy­tau­tu Pi­li­ba­vi­čiu­mi ir Au­re­li­ju­mi Ščiu­ka, Džia­zo pro­jek­tai su Sau­le Lau­ri­nai­ty­te ir Au­ri­mu Po­vi­lai­čiu. Imp­ro­vi­za­ci­jos su švie­saus at­mi­ni­mo mu­zi­kan­tais Ge­ral­du Jan­kaus­ku (Dže­riu) ir Kęs­tu­čiu Gas­ce­vi­čiu­mi. Bi­čiu­liai ir bend­ra­min­čiai iš ho­lis­ti­nės mu­zi­kos klu­bo „Var­tai“, su ku­riais be­ne de­šimt me­tų ren­gė­me fes­ti­va­lius „Oras“. Bau­gu var­din­ti, kad kas nors svar­bus ir bran­gus ne­bū­tų pa­mirš­tas. Vi­si jie pa­dė­jo bū­ti sa­vi­mi, ne­pa­si­mes­ti bend­ra­me Lie­tu­vos mu­zi­ki­nia­me kon­teks­te, ne­su­si­ta­pa­tin­ti su konk­re­čio­mis mu­zi­ki­nė­mis for­mo­mis, neįk­limp­ti į mu­zi­kos in­dust­ri­ją ir iš­lik­ti lais­vam.

Pa­sau­lis kaip mu­zi­ka – nuo­sta­bus

– Gy­ve­na­te in­ten­sy­vų vi­di­nį gy­ve­ni­mą, esa­te nuo­la­ti­nės sa­vis­ta­bos ir sa­vi­vo­kos bū­se­no­je, nuo­la­ti­niuo­se ap­mąs­ty­muo­se. Tai nė­ra leng­va?

– Gru­bo­kai nu­skam­bės, bet tur­būt ga­lė­čiau pa­sa­ky­ti, kad esu sa­ve kont­ro­liuo­jan­tis be­pro­tis. Nuo­la­ti­nis bu­vi­mas to­je karš­to­je dva­si­nė­je tem­pe­ra­tū­ro­je iš­ties kar­tais yra pa­vo­jin­gas – ne­sun­ku per­ženg­ti ri­bas. Tuo­met įjun­gi pro­tą – kaip sau­gik­lį. Ta­čiau jei­gu bent ret­sy­kiais pa­vyks­ta gy­vai pa­ju­si, kad ir kos­mo­se, ir žmo­gaus vi­du­je vei­kia tie pa­tys dės­niai, kad pa­sau­lis su vi­som sa­vo prie­šy­bė­mis, su vi­sais tra­giz­mais yra nuo­sta­bus Di­džių­jų pa­slap­čių kan­jo­nas – su­pran­ti, kad tau pa­si­se­kė. Ir no­ri­si šiuo at­ra­di­mu pa­si­da­lin­ti su ki­tais žmo­nė­mis – gar­sų kal­ba.

Ge­di­mi­nas Dap­ke­vi­čius

1981 m. su kom­po­zi­to­riu­mi Gin­ta­ru Ki­ze­vi­čiu­mi Klai­pė­do­je įkū­rė eks­pe­ri­men­ti­nės elekt­ro­ni­nės mu­zi­kos gru­pę „So­la­ris“.

1986–1988 m. kon­cer­ta­vo su Lie­tu­vos džia­zo meist­rais Ne­da Ma­lū­na­vi­čiū­te, Vy­tau­tu Pi­li­ba­vi­čiumi ir Au­re­li­jumi Ščiu­ka.

1995 m. su gru­pe „Sau­lė ir Žu­vys“ da­ly­va­vo tarp­tau­ti­nia­me džia­zo fes­ti­va­ly­je „Vil­nius Jazz 95“.

1996 ir 2000 m. kom­pak­ti­niais dis­kais iš­lei­do me­di­ta­ci­nės mu­zi­kos pro­jek­tus „Dru­ge­lis An­ge­las“ ir „De­be­sų Pie­muo“.

1996 m. Šiau­liuo­se įkū­rė ho­lis­ti­nės mu­zi­kos klu­bą “Vartai”.

1998 –2006 m. or­ga­ni­za­vo ho­lis­ti­nio me­no fes­ti­va­lį „Oras“.

Bend­ra­dar­biau­da­mas su Ho­lis­ti­nio ju­dė­ji­mo teat­ru „S“, su­kū­rė mi­to­lo­gi­niais mo­ty­vais pa­grįs­tus mu­zi­ki­nius pro­jek­tus.

2002 m. – „Ind­ra­ja ve­ja­si sau­lę“; „Yax­kin“,

2003 m.– „Vie­na­ra­gio sap­nai“. „ Sau­lės ke­lias“.

2004 m. – miu­zik­las „Mels­vo­sios ug­nies paukš­tė“.

2006 m. – vi­zi­jų sim­fo­ni­ja „Žal­tys“.

2008 m. – kon­cer­ti­nė ope­ros „Orp­heo“ prem­je­ra.

2010 m.– džia­zo mu­zi­kos pro­jek­tas „Ke­lias Nr. 77“ (kar­tu su Sau­le Lau­ri­nai­ty­te ir Au­ri­mu Po­vi­lai­čiu).

2012 m.– mu­zi­ka V Pa­sau­lio spor­to žai­dy­nių TA­FI­SA ati­da­ry­mo šven­tei.

2013 m.– mu­zi­ki­nis pro­jek­tas „HAR­MO­NIA SO­LIA­RIS“.

2014 m. – muzikinis pro­jek­tas „ SIN­GING HEART SER­VI­CE MA­NUAL“.

2016 m. – vi­zi­jų ora­to­ri­ja „Ar­che­ti­pai“

Iš­leis­ta 12 kom­pak­ti­nių dis­kų. 8 Lie­tu­vo­je, 2 JAV, 2 Ita­li­jo­je.

Nuo 1996 m. Ge­di­mi­nas Dap­ke­vi­čius dės­to Šiau­lių uni­ver­si­te­te.

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.

Re­dak­ci­jos nuo­tr.

Kiek­vie­nas įgy­ven­din­tas mu­zi­ki­nis pro­jek­tas tam­pa įsi­min­ti­nu įvy­kiu ne tik jo au­to­riui, bet ir at­li­kė­jams, žiū­ro­vams. „Mu­zi­ka yra tai, ko ne­ga­li iš­reikš­ti žo­džiais“, – tei­gia kom­po­zi­to­rius ir at­li­kė­jas G. Dap­ke­vi­čius.

G. Dap­ke­vi­čiaus kū­ry­bo­je ryš­kūs pa­sau­lio tau­tų mu­zi­kos et­no­mo­ty­vai. Jiems su­kur­ti pa­si­tar­nau­ja gau­si mu­zi­ko su­kaup­ta mu­zi­kos inst­ru­men­tų ko­lek­ci­ja.

Kon­cer­ti­nė G. Dap­ke­vi­čiaus ope­ros „Orp­heo“ prem­je­ra „Sau­lės“ kon­cer­tų sa­lė­je 2008 m.

Kiek­vie­nas nau­jas įgy­ven­din­tas mu­zi­ki­nis pro­jek­tas tam­pa įsi­min­ti­nu įvy­kiu ne tik au­to­riui, bet ir at­li­kė­jams bei žiū­ro­vams.

„Kiek­vie­ną kar­tą pra­de­di nuo ty­los“, – pa­klaus­tas, kaip gims­ta mu­zi­kos kū­ri­nys, at­sa­ko kom­po­zi­to­rius Ge­di­mi­nas Dap­ke­vi­čius.