Viešojo transporto koncepcija – su daugybe klaustukų

Viešojo transporto koncepcija – su daugybe klaustukų

Vie­šo­jo trans­por­to kon­cep­ci­ja – su dau­gy­be klaus­tu­kų

Šiau­lių mies­to sa­vi­val­dy­bėje vakar pristatyta mies­to vie­šo­jo trans­por­to sis­te­mos kon­cep­ci­jos su­for­ma­vi­mo ir jos įgy­ven­di­ni­mo ga­li­my­bių stu­di­jos ataskaita. Jos ren­gė­jai UAB „Smart Con­ti­nent LT“ ją pristatė mies­to Ta­ry­bos na­riams ir iš­gir­do prie­kaiš­tą: neaiš­ku, kaip pi­gin­ti va­žia­vi­mą mies­to au­to­bu­sais.

Vy­tau­tas RUŠ­KYS

vytautas@skrastas.lt

Ta­ry­bos na­rys Arū­nas Rim­kus sa­kė bu­vęs vie­nas iš stu­di­jos ini­cia­to­rių, nes rū­pi, kaip ge­res­nes vie­šo­jo trans­por­to pa­slau­gas ke­lei­viai gau­tų už ma­žes­nę kai­ną. „Ta­čiau neiš­gir­dau at­sa­ky­mo, – pa­brė­žė A. Rim­kus. – La­biau pa­na­šu, kad tos ata­skai­tos tiks­las – kaip iš­lai­ky­ti UAB „Bus­tu­ras“, o prie to tiks­lo pri­temp­tas teks­tas. Juk vie­nos įmo­nės pro­te­ga­vi­mas – tai kon­ku­ren­ci­jos su­nai­ki­ni­mas“.

Stu­di­jo­je vie­na iš bai­gia­mų­jų re­ko­men­da­ci­jų skir­ta „Bus­tu­ro“ veik­lai op­ti­mi­zuo­ti. Pir­ma­sis nu­ro­dy­mas – „bū­ti­na at­skir­ti Šiau­lių mies­to au­to­bu­sų sto­ties veik­los pa­ja­mų ir są­nau­dų pri­sky­ri­mą nuo ki­tų UAB „Bus­tu­ras“ veik­lų są­nau­dų“. Mat pa­gal da­bar­ti­nę ap­skai­tą, anot stu­di­jos ren­gė­jų, da­lis su ke­lei­vių ve­ži­mu su­si­ju­sių są­nau­dų pri­ski­ria­ma au­to­bu­sų sto­ties veik­lai, o au­to­bu­sų sto­ties veik­los pa­ja­mos už bi­lie­tų par­da­vi­mą į „Bus­tu­ro“ au­to­bu­sus pri­ski­ria­ma ke­lei­vių ve­ži­mo veik­lai. Esą au­to­bu­sų sto­ties veik­la fi­nan­si­niu po­žiū­riu nee­fek­ty­vi ir ge­ne­ruo­ja nuo­sto­lius.

Stu­di­jos ren­gė­jai tei­gia ne­ga­lin­tys pa­teik­ti aiš­kios ir tiks­lios „Bus­tu­ro“ veik­los at­sky­ri­mo re­ko­men­da­ci­jos, nes rei­ka­lin­ga gi­les­nė ana­li­zė.

Konk­re­čiau­sia re­ko­men­da­ci­ja – at­nau­jin­ti trans­por­to prie­mo­nių par­ką.

Stu­di­ją ren­gu­sios UAB "Smart Con­ti­nent LT" di­rek­to­rius And­rius Jar­žems­kis „Bus­tu­ro“ au­to­bu­sų par­ką pa­va­di­no „tra­giš­kai pa­se­nu­siu“. Vi­du­ti­nis au­to­bu­sų am­žius yra ar­ti dvi­de­šim­ties me­tų. To­kio se­nu­mo vie­šo­jo trans­por­to prie­mo­nės esą ne­va­ži­nė­ja nė vie­na­me iš ša­lies di­džių­jų mies­tų. Šiau­liuo­se eksp­loa­tuo­ja­mi ir 32 me­tų au­to­bu­sai.

„Jie to­kie se­ni, kad net nė­ra nu­si­dė­vė­ji­mo są­nau­dų – se­niai nu­dė­vė­ti“, – sa­kė A. Jar­žems­kis. Ta­ry­bos na­riai rep­li­ka­vo: „Tai – ret­ro par­kas“.

Pa­siū­ly­ta pir­miau­sia ne­beeks­ploa­tuo­ti pa­čių se­niau­sių au­to­bu­sų, juos pa­keis­ti 20 au­to­bu­sų pir­ki­niu bent de­šim­ties me­tų se­nu­mo.

Stu­di­jos ren­gė­jų duo­me­ni­mis, to­kiu trans­por­tu ėmus ve­žio­ti ke­lei­vius vien ku­ro są­nau­dų eko­no­mi­ja bū­tų po 10 eu­ro cen­tų nuo kiek­vie­no nu­va­žiuo­to ki­lo­met­ro.

Stu­di­jo­je iša­na­li­zuo­ti trys Eu­ro­pos mies­tuo­se po­pu­lia­rūs vie­šo­jo trans­por­to or­ga­ni­za­vi­mo mo­de­liai. Ta­čiau neat­sa­ky­ta į klau­si­mą, ku­riuo iš šių mo­de­lių įma­no­ma efek­ty­viau­siai pa­si­nau­do­ti Šiau­liuo­se.

Au­to­riaus nuo­tr.

UAB "Smart Con­ti­nent LT" di­rek­to­rius And­rius Jar­žems­kis sa­kė, kad dar neį­ma­no­ma pa­teik­ti aiš­kių ir tiks­lių re­ko­men­da­ci­jų dėl vie­šo­jo trans­por­to nau­jų ga­li­my­bių Šiau­liuo­se.

Šiau­lių mies­to ta­ry­bos na­rys Arū­nas Rim­kus ap­gai­les­ta­vo, kad stu­di­ja neat­sa­kė į klau­si­mą, kaip pi­gin­ti va­žia­vi­mą vie­šuo­ju trans­por­tu.