Traukinių signalai naktį verčia iš lovų

Traukinių signalai naktį verčia iš lovų

SKAITYTOJAI KREIPĖSI

Traukinių signalai naktį verčia iš lovų

Šiaulių miesto Medelyno gyventojai, kurių namai yra šalia ar netoli geležinkelio, dar vasarą kreipėsi į politikus, Savivaldybę, AB „Lietuvos geležinkeliai“, prašydami, apsaugoti nuo garsinių traukinių signalų. Savivaldybėje trečiadienį įvyko pasitarimas dėl triukšmo. Meras Justinas Sartauskas tikina, kad gali uždrausti tokį triukšmą vienašališkai.

Rūta JANKUVIENĖ

ruta@skrastas.lt

Kauksmo nebeapsikenčia

Medelyno gyventojų kreipimąsi pasirašė 35 bendruomenės nariai.

Jiems atstovaujantis muzikas Arijus Ivaškevičius „Šiaulių kraštui“ teigė, jog kankynė tęsiasi porą metų. Nuo to laiko, kai pervažose nebeliko budėtojų, dieną ir naktį traukiniai per jas lekia signalizuodami.

„Taip kaukia, kad iš lovos verčia, pabundi ir nebeužmiegi“, – guodėsi „Šiaulių kraštui“ 92 metų Medelyno gyventoja Julija Šerkšnienė.

Jos namas yra šalia geležinkelio linijos toje vietoje, ties kuria traukiniai įjungia signalą. Prie traukinių bildesio įprato, bet kauksmo nebeapsikenčia.

„Žinau, kad rinko parašus, bet aš, matyt, jau nebesulauksiu, kad to kauksmo nebūtų,“ – teigė J. Šerkšnienė.

Signalai – dėl gyventojų saugumo

Į gyventojų skundą AB „Lietuvos geležinkeliai“ Geležinkelių infrastruktūros direkcija atsakė, jog garsiniai signalai naudojami, kaip privaloma prevencinė priemonė pagal susisiekimo ministro patvirtintus teisės aktus.

„Norime pažymėti, kad viešojo geležinkelio linijose nutinka daug įvykių, kurių metu būna mirtinai traumuoti ar sužaloti asmenys, sugadinamos transporto priemonės ir riedmenys, todėl lokomotyvų kauklių ir švilpukų garsiniai signalai yra būtina gyventojų bei traukinių eismo saugumą didinanti priemonė“, – rašė direkcijos direktoriaus pareigas laikinai ėjęs Valdas Mikelionis.

Viršija leistinas normas

Savivaldybės Municipalinė aplinkos tyrimų laboratorija Medelyne rugsėjį vieną savaitę naktimis matavo triukšmo lygį.

Pravažiuojančių Birutės gatvės pervažą traukinių garsiniai signalai kėlė nuo 77 iki 95 decibelų triukšmą, nors naktį gyvenamojoje aplinkoje leistinas maksimalus triukšmo lygis yra 60 decibelų.

Daugiausia per naktį (nuo 22 val. iki 6 val.) traukinio signalas buvo jungiamas 6 kartus.

„Mūsų matavimas parodė, kad yra problema,– sako Robertas Klimas, laboratorijos vedėjas. – Geležinkeliečių argumentas – eismo saugumas, siekis išvengti nelaimių. Gal geriau kentėti nemigo naktis, negu važiuoti į laidotuves? Bet signalų problemą reikia spręsti“.

Medelyne, Birutės gatvėje, matavimai buvo atlikti per 150 metrų nuo geležinkelio linijos. Bet mieste, pasak R. Klimo, yra dar „aktualesnių“ vietų.

Paitaičių gatvėje, kurioje kyla gyvenamasis kvartalas, per 30 metrų nuo geležinkelio linijos, užfiksuotas net 104 decibelų signalų triukšmas.

Gali uždrausti vienašališkai

Po Savivaldybėje įvykusio pasitarimo meras Justinas Sartauskas buvo nusiteikęs ryžtingai. Bus kreipiamasi į bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovus.

„Laukiame Visuomenės sveikatos centro matavimų rezultatų“, – sakė meras.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovus ketinama kviestis į lapkričio 28 dienos Tarybos posėdį.

„Prašysime imtis veiksmų. Jeigu niekaip nereaguos, patys vienašališkai laikinai uždrausime tokius signalus naktį, – tikino J. Sartauskas. – Turime tokią teisę pagal įstatymą.“

Mero žiniomis, Klaipėda, Kaunas tokią pat problemą išsprendę.

Gydytojos komentaras

Momentinis stiprus garsas – pavojingas

Šiaulių Respublikinė ligoninė yra netoli triukšmingos geležinkelio vėžės. Ligoninės Konsultacijų poliklinikos gydytoja otorinolaringologė Aurelija Baniukaitienė komentavo:

– Jeigu žmogus ilgesnį laikotarpį, pavyzdžiui, 10 metų, nuolat patiria apie 85 decibelų triukšmą, gali kilti ne tik klausos problemų. Toks triukšmas sukelia ir centrinės nervų sistemos, vegetacinės sistemos sutrikimų. Gali atsirasti nemiga, galvos skausmai, cypimas ausyse.

Vaikai, jaunuoliai triukšmui yra jautresni negu suaugusieji, labiau pažeidžiami.

Pavojingas yra momentinis stiprus garsas. 104 decibelų trumpalaikis trukšmas – labai didelis. Jis – netoli akustinės traumos ribos.

130 decibelų momentinis triukšmas sukelia akustinę traumą: vidinėje ausyje gali išsilieti kraujas, gali būti sužaloti klausos nervų receptoriai.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

SIGNALAS: Per Medelyno mikrorajoną lėkdami traukiniai dieną naktį prieš pervažas įjungia stiprų garso signalą.

KANKINIMAS: Medelyno gyventoja Julija Šerkšnienė sako, jog prie traukinių bildesio seniai priprato, bet „kauksmo“ nebeapsikenčia.