Ryga tampa vis sunkiau pasiekiama

Ryga tampa vis sunkiau pasiekiama

Ry­ga tam­pa vis sun­kiau pa­sie­kia­ma

Į „Šiau­lių kraš­to“ re­dak­ci­ją krei­pė­si jo­niš­kie­tis, įstri­gęs Lat­vi­jo­je, kai paaiš­kė­jo, kad įpras­tai kas­dien vy­kęs bend­ro­vės „Bus­tu­ras“ au­to­bu­sas „Šiauliai–Ryga–Šiauliai“ nuo va­sa­rio 1-osios ne­be­kur­suo­ja. Taip jo­niš­kie­čiai ta­po be­veik at­skir­ti nuo kai­my­ni­nės, už ke­lio­li­kos ki­lo­met­rų esan­čios Lat­vi­jos, nes ki­ti pri­va­tūs ve­žė­jai Jo­niš­ky­je ne­sus­to­ja.

Lo­re­ta RIPS­KY­TĖ

loretar@skrastas.lt

Li­ko vie­nin­te­lis au­to­bu­sas

Į „Šiau­lių kraš­to“ re­dak­ci­ją pa­skam­bi­nęs jo­niš­kie­tis pa­sa­ko­jo grįž­da­mas iš Le­do skulp­tū­rų fes­ti­va­lio Lat­vi­jo­je pa­ty­ręs ne­ma­lo­nią staig­me­ną. Jel­ga­vos au­to­bu­sų sto­ty­je jis ne­su­lau­kė įpras­tu lai­ku va­žiuo­da­vu­sio au­to­bu­so „Šiauliai–Ryga–Šiauliai“. Te­ko il­go­kai lauk­ti vie­nin­te­lio li­ku­sio į Lie­tu­vą vyks­tan­čio au­to­bu­so, ku­ris už­su­ka į mi­nė­tą sto­tį, ne­ri­mau­jant, ar ir šis marš­ru­tas nė­ra pa­nai­kin­tas.

„Pa­si­tik­ri­nęs in­for­ma­ci­ją in­ter­ne­te, su­ži­no­jau, kad au­to­bu­sas „Šiauliai–Ryga–Šiauliai“, iš Šiau­lių iš­vyk­da­vęs 7 va­lan­dą ry­to, o po pie­tų at­gal iš Ry­gos grįž­da­vęs 13.30 va­lan­dą (vė­liau lai­kas bu­vo pa­keis­tas į 14 va­lan­dą), pa­nai­kin­tas nuo va­sa­rio 1-os die­nos. Šiuo au­to­bu­su bū­da­vo pa­to­gu iš ry­to nu­vyk­ti į Duo­be­lę ar Baus­kę su per­sė­di­mu Elė­jo­je. Da­bar be­li­ko vie­nin­te­lis au­to­bu­sas į Ry­gą, vyks­tan­tis ke­lio­mis va­lan­do­mis vė­liau, tad net ne­be­lie­ka lai­ko Lat­vi­jos sos­ti­nė­je pa­bū­ti, pa­si­vaikš­čio­ti“, – aiš­ki­no daž­nai į kai­my­ni­nę ša­lį va­žiuo­jan­tis jo­niš­kie­tis.

Pa­sak jo, jo­niš­kie­čiai nuo Lat­vi­jos, o ir lat­viai nuo Jo­niš­kio, va­ži­nė­jan­tys vie­šuo­ju trans­por­tu, lie­ka vi­siš­kai at­skir­ti, nors yra daug žmo­nių, vyks­tan­čių į už­sie­nį per Ry­gos oro uos­tą. Kai­my­ni­nė ša­lis už ke­lio­li­kos ki­lo­met­rų ne­tu­rint au­to­mo­bi­lio lie­ka pra­ktiš­kai ne­pa­sie­kia­ma. Nors yra pri­va­čios fir­mos iš Klai­pė­dos per Šiau­lius į Ry­gą kur­suo­jan­čių au­to­bu­siu­kų, bet jie ne­sto­ja Jo­niš­ky­je.

„Ab­sur­diš­ka si­tua­ci­ja: jei­gu no­ri su jais va­žiuo­ti, iš Jo­niš­kio pir­miau­sia tu­ri nu­vyk­ti į Šiau­lius ir ta­da at­gal pro Jo­niš­kį va­žiuo­ti į Lat­vi­ją“, – dės­tė vy­ras.

Jo­niš­kie­tis sa­kė su­pran­tan­tis, kad ke­lei­vių nė­ra daug, ta­čiau ko­dėl ta­da prieš „Bus­tu­ro“ au­to­bu­są į sto­tį įlei­džia­mas jau mi­nė­tas pri­va­čios fir­mos iš Klai­pė­dos au­to­bu­sas, ku­ris vi­sus ir nu­si­ve­ža, ne­paim­da­mas pa­ke­lei­vių Jo­niš­ky­je.

Kon­ku­ren­ci­ja – nor­ma­lus da­ly­kas

Už­da­ro­sios ak­ci­nės bend­ro­vės „Bus­tu­ras"ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius To­mas Bie­lins­kas „Šiau­lių kraš­tą“ in­for­ma­vo, kad marš­ru­tas „Šiauliai–Ryga–Šiauliai“ šal­tuo­ju se­zo­nu nu­trauk­tas su­ma­žė­jus ke­lei­vių skai­čiui. Marš­ru­tą vėl at­nau­jin­ti pla­nuo­ja­ma va­sa­rą, nuo bir­že­lio 1 die­nos.

Į klau­si­mą, ko­dėl kon­ku­ren­tams lei­džia­ma nu­vež­ti ke­lei­vius, ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius T. Bie­lins­kas at­sa­kė: „Au­to­bu­sų sto­tis ap­tar­nau­ja vi­sus ve­žė­jus, ku­rie yra su­da­rę su­tar­tį, o kon­ku­ren­ci­ja tarp ve­žė­jų tarp­mies­ti­niuo­se ir tarp­tau­ti­niuo­se marš­ru­tuo­se yra nor­ma­lus da­ly­kas“.

Apie su­stab­dy­tą marš­ru­tą in­for­ma­vęs jo­niš­kie­tis ne­ma­no, kad tai nor­ma­lu: „To­kiu bū­du mes tols­ta­me nuo kai­my­nų, tam­pa­me dar di­des­ne pro­vin­ci­ja. Gal­būt į tai ga­lė­tų at­si­žvelg­ti Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­ja ir re­gu­liuo­ti mar­šru­tus.“

Be ve­žė­jo su­ti­ki­mo są­ly­gų ne­ga­li pa­keis­ti

Vals­ty­bi­nės ke­lių trans­por­to ins­pek­ci­jos prie Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­jos Ke­lių trans­por­to veik­los re­gu­lia­vi­mo sky­riaus ve­dė­jas Ro­lan­das Ma­za­liaus­kas „Šiau­lių kraš­tui“ paaiš­ki­no, kad pa­gal 2009 me­tų Eu­ro­pos Par­la­men­to ir Ta­ry­bos reg­la­men­tą, tarp­tau­ti­nės ke­lei­vių ve­ži­mo pa­slau­gos tarp ES vals­ty­bių na­rių or­ga­ni­zuo­ja­mos pa­čių ve­žė­jų ini­cia­ty­va, vie­no iš marš­ru­to ga­li­nių punk­tų vals­ty­bės na­rės kom­pe­ten­tin­gai įstai­gai pa­tei­kus pa­raiš­ką ir ga­vus lei­di­mą. Bet ko­kie ve­ži­mų pa­kei­ti­mai taip pat ini­ci­juo­ja­mi pa­čių ve­žė­jų, tei­kiant pa­raiš­ką. Pa­čios vals­ty­bės na­rės be ve­žė­jo su­ti­ki­mo keis­ti ve­ži­mo są­ly­gų ne­ga­li.

R. Ma­za­liaus­kas konk­re­čiu at­ve­ju pa­ta­ria gy­ven­to­jams tie­sio­giai bend­rau­ti su ve­žė­jais ir tar­tis. Ta­čiau pa­ste­bi­ma, kad daž­niau­siai ve­ži­mo pa­slau­gos or­ga­ni­zuo­ja­mos tik ten, kur yra pa­kan­ka­mi ke­lei­vių srau­tai, už­tik­ri­nan­tys eko­no­mi­nę nau­dą.

KAIMYNAI: Į Rygą traukiniu nuvažiuoti neįmanoma. Dings ir autobusai?