Prioritetas – asfaltuoti žvyrkelį nuo Kryžių kalno į Naisius

Prioritetas – asfaltuoti žvyrkelį nuo Kryžių kalno į Naisius

Prio­ri­te­tas – as­fal­tuo­ti žvyr­ke­lį nuo Kry­žių kal­no į Nai­sius

Šiau­lių ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės ta­ry­ba iš­sky­rė pen­kis as­fal­tuo­ti­nų ra­jo­no ke­lių ruo­žus, ku­riuos siū­lo­ma as­fal­tuo­ti pir­miau­sia. Tarp jų aukš­čiau­sią po­zi­ci­ją uži­ma žvyr­ke­lis, jun­gian­tis lan­ko­miau­sius ra­jo­no ob­jek­tus – Kry­žių kal­ną ir Nai­sius. Dul­kė­čiau­sią ra­jo­no žvyr­ke­lį Ke­lių di­rek­ci­ja vėl nu­stū­mė į „dug­ną“.

Ri­ta ŽA­DEI­KY­TĖ

rita@skrastas.lt

Išs­kir­ti pen­ki ruo­žai

Lie­tu­vos au­to­mo­bi­lių ke­lių di­rek­ci­ja, su­da­riu­si ra­jo­no as­fal­tuo­ti­nų žvyr­ke­lių ruo­žų prio­ri­te­ti­nį są­ra­šą, krei­pė­si į Sa­vi­val­dy­bę, kad Ta­ry­ba pa­tvir­tin­tų šio są­ra­šo prio­ri­te­ti­nę ei­lę.

„Tai vals­ty­bi­nės reikš­mės žvyr­ke­liai. Ke­lių di­rek­ci­ja yra jų šei­mi­nin­kė. Jie lei­džia Sa­vi­val­dy­bei pa­si­reikš­ti, bet tik tiek, kiek lei­džia. Są­ly­gų dik­tuo­ti šei­mi­nin­kui ne­ga­li­me“, – sa­kė Sa­vi­val­dy­bės Tur­to val­dy­mo sky­riaus ve­dė­jas Alf­re­das Bud­rys.

Iš vi­so di­rek­ci­jos su­da­ry­ta­me ra­jo­no as­fal­tuo­ti­nų žvyr­ke­lių prio­ri­te­ti­nia­me są­ra­še yra 41 ke­lių ruo­žas. Sa­vi­val­dy­bei pa­siū­ly­ta iš­skir­ti pen­kių ruo­žų prio­ri­te­ti­nę ei­lę. Di­rek­ci­ja nu­ro­dė, kad su­da­rant prio­ri­te­ti­nę ei­lę Sa­vi­val­dy­bė įver­tin­tų, kaip tai ati­tiks sa­vi­val­dy­bės re­gio­ni­nės plėt­ros pla­nus, pa­tvir­tin­tus stra­te­gi­nius ir te­ri­to­ri­jų pla­na­vi­mo do­ku­men­tus, ar pro­jek­tas tu­rės sva­rios tei­gia­mos įta­kos vie­tos gy­ven­to­jams, sa­vi­val­dy­bės te­ri­to­ri­jo­je esan­čioms ins­ti­tu­ci­joms ir ūkio su­bjek­tams – vie­ti­nėms įmo­nėms, bend­ro­vėms, švie­ti­mo įstai­goms, me­di­ci­nos cent­rams.

Sa­vi­val­dy­bės siū­lo­mo­je prio­ri­te­ti­nė­je ei­lė­je at­si­dū­rė du žvyr­ke­lių ruo­žai ke­ly­je Naisiai–Gibaičiai–Meškuičiai. Vie­nas jų – 2,226, o ki­tas – 2,580 ki­lo­met­ro il­gio. Vie­nam iš ruo­žų pa­pil­do­mai prie 69 pa­čios Ke­lių di­rek­ci­jos skir­tų ba­lų Sa­vi­val­dy­bė pri­dė­jo dar 20 ba­lų ir jis li­ko pir­mo­je ei­lės vie­to­je, o prie ki­to ruo­žo, ku­ris prio­ri­te­ti­nė­je ei­lė­je at­si­dū­rė ket­vir­to­je vie­to­je, di­rek­ci­jos jau skir­tų 59 ba­lų Sa­vi­val­dy­bė pri­dė­jo dar 8 ba­lus.

Opo­zi­ci­jos at­sto­vas kon­ser­va­to­rius Vac­lo­vas Mo­tie­jū­nas Ta­ry­bos po­sė­dy­je prie­kaiš­ta­vo, kad pir­mo­je vie­to­je ra­jo­ne „vėl at­si­dū­rė Nai­siai“. Paaiš­kin­ta, kad ir Kry­žių kal­nas, ir Nai­siai yra vie­ni lan­ko­miau­sių ra­jo­no ob­jek­tų, ku­riuos jun­gia maž­daug 5 ki­lo­met­rų il­gio žvy­ruo­tas ke­lias, juo tu­ris­tams esą ne­pat­rauk­lu va­žiuo­ti.

Ant­rą­ vie­tą prio­ri­te­ti­nė­je ei­lė­je užė­mė 3,726 ki­lo­met­ro žvyr­ke­lio ruo­žas Kuršėnai–Švendriai–Raudėnai, prie di­rek­ci­jos jam skir­tų 67 ba­lų Sa­vi­val­dy­bė pri­dė­jo dar 16 ba­lų.

Tre­čio­je vie­to­je at­si­dū­rė 5,752 ki­lo­met­ro ke­lio ruo­žas Stonaičiai–Gilaičiai–Kužiai, o penk­to­je – 2,04 ki­lo­met­ro il­gio žvyr­ke­lio ruo­žas Ringuvėlė–Šalvenai–Šakyna, ku­riam prie di­rek­ci­jos skir­tų 57 ba­lų Sa­vi­val­dy­bė pri­dė­jo dar 4 ba­lus.

Dul­kė­čiau­siam žvyr­ke­liui – „ne­si­švie­čia“

Su­su­ma­vus vi­sų kri­te­ri­jų ba­lus as­fal­tuo­ti­nas ruo­žas ga­li su­rink­ti iki 100 ba­lų. Tik su­skai­čia­vus vi­sos Lie­tu­vos sa­vi­val­dy­bių ba­lus paaiš­kės, ku­rie ruo­žai iš tie­sų bus as­fal­tuo­ja­mi pa­gal tu­ri­mas di­rek­ci­jos lė­šas.

„Dau­giau­siai ra­jo­ne ba­lų ga­vęs ruo­žas tu­ri tik 89 ba­lus iš 100 ga­li­mų. Ar gau­si­me lė­šų jam as­fal­tuo­ti – di­de­lis klau­si­mas, nes mes ne­ži­no­me, kiek ba­lų tu­rės, pa­vyz­džiui, Drus­ki­nin­kų, Ro­kiš­kio ar ki­tos Lie­tu­vos sa­vi­val­dy­bės žvyr­ke­liai“, – svars­tė ra­jo­no Sa­vi­val­dy­bės Tur­to val­dy­mo sky­riaus ve­dė­jas A. Bud­rys.

La­biau­siai dul­kė­tas ra­jo­no ke­lias Kuršėnai–Gilvyčiai–Sauginiai, pa­sak A. Bud­rio, pa­gal ba­lus „kaž­ko­dėl at­si­dū­rė dug­ne“ ir jam as­fal­tas kol kas „ne­si­švie­čia“. Ke­lių di­rek­ci­jai jo skir­tin­giems ruo­žams sky­rus tik 47 ar 37 ba­lus, net ir Sa­vi­val­dy­bės skir­ti ba­lai ne­bū­tų „pri­tem­pę“ ke­lio prie fa­vo­ri­tų.

Pa­sak ve­dė­jo, Sa­vi­val­dy­bės ba­lų ne­skir­ta ir tiems ke­lių ruo­žams, ku­rie ei­na per ki­tas sa­vi­val­dy­bes, nes ne­ži­no­ta, ar ki­tos sa­vi­val­dy­bės sieks tuos ruo­žus iš sa­vo pu­sės as­fal­tuo­ti. To­dėl į prio­ri­te­ti­nę ei­lę ne­pa­te­ko per du ra­jo­nus iš­si­tę­sę žvyr­ke­liai, pa­vyz­džiui, Tvibiukai–Pašiaušė–Bazilionai, Pakruojis–Lygumai–Naisiai ir ki­ti.

Šiau­lių ra­jo­no sa­vi­val­dy­bei iš ki­tos pro­gra­mos – Ke­lių prie­žiū­ros ir plėt­ros fi­nan­sa­vi­mo lė­šų vie­ti­nės reikš­mės ke­liams (gat­vėms) ties­ti, re­konst­ruo­ti, tai­sy­ti (re­mon­tuo­ti), pri­žiū­rė­ti ir sau­gaus eis­mo są­ly­goms už­tik­rin­ti – 2017 me­tais nu­ma­ty­ta skir­ti 1,47 mi­li­jo­no eu­rų iš 8,49 mi­li­jo­no eu­rų, nu­ma­ty­tų vi­sai Šiau­lių ap­skri­čiai.

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.

Dul­kė­čiau­sias ra­jo­ne žvyr­ke­lis Kuršėnai–Gilvyčiai–Sauginiai į Ke­lių di­rek­ci­jos prio­ri­te­tą vėl ne­pa­te­ko.

Šiau­lių ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės Tur­to val­dy­mo sky­riaus ve­dė­jas Alf­re­das Bud­rys tei­gė, kad net ir prio­ri­te­ti­nė ei­lė ne­ga­ran­tuo­ja, kad žvyr­ke­lis tik­rai bus as­fal­tuo­ja­mas.