Klaidos kaina — televizoriaus klajonės

Klaidos kaina —  televizoriaus klajonės

SKAITYTOJA KREIPĖSI

Klaidos kaina — televizoriaus klajonės

Į „Šiaulių kraštą“ kreipėsi Aldona, kad garantinio remonto įmonė “Elektroteka“ beveik keturi mėnesiai nesutaiso jos televizoriaus.

Petras BALČIŪNAS

petras@skrastas.lt

Laukė blokelio

Moteris pasakoja, kad „Topo centre“ nusipirktas televizorius “Sharp“ gerai rodė tik mėnesį, po to per ekraną pradėjo “varvėti“ raudonos dėmės. Teko kreiptis į taisyklą. Pirkėja pasirinko “Elektroteką“.

Pradžioje sakyta, kad sugedo blokelis, kurio teks palaukti dvi savaites, nes reikia jį parsisiūsdinti iš Japonijos. Kai praėjo du mėnesiai, meistras vis prašė palaukti.

Praėjus trims mėnesiams, Aldona nuvažiavo į taisyklą ir paprašė televizorių grąžinti, nes ketino kreiptis į parduotuvę. Meistras atsakęs, kad tai nebus lengva padaryti ir pažadėjo skambinti į Vilnių, kodėl taip ilgai neatsiunčiamas blokelis.

Grįžus namo, meistras tuojau paskambino: reikia atvežti dėžę, nes televizorių teks gabenti į Kauną. Dėžė tučtuojau buvo nuvežta.

Vėl praėjo trys savaitės. Moteris sakė, dabar nežinanti, kur jos televizorius — Kaune ar kur nors dirbtuvės kampe. „Baisu, kad nepasakytų, jog patiems reikia televizorių vežti į Japoniją“, — ironizavo Aldona.

Teks ieškoti kitų meistrų

Kai „Šiaulių kraštas“ paskambino į “Elektroteką“, paaiškėjo, kad televizoriaus ši įmonė negalės remontuoti.

Pasak taisyklos direktoriaus Simono Bilevičiaus, „Topo centras“ suklydo išrašydamas garantinį taloną — jį išrašė ne tos firmos vardu.

Pasirodo, yra ne vienas televizorių importuotojas, su kuriais bendradarbiauja ir taisyklos, kurios neturi galimybės taisyti kito importuotojo daikto — kiltų atsiskaitymo problemų. Direktoriaus teigimu, taisykla su „Topo centru“ neturi sutarties. “Kodėl garantinio remonto dirbtuvė turėtų prisiimti kito importuotojo priedermę? Jeigu tai būtų mūsų daiktas, mes jį remontuotume“, — sakė S. Bilevičius.

Paklaustas, kodėl prireikė tiek ilgai aiškintis, direktorius sakė, jog dirbtuvė negalėjo pati nustatyti, kuriam importuotojui priklauso televizorius. Tai paaiškėjo tik Kaune.

Pirkėjai patarta kreiptis į „Topo centrą“ ir ten aiškintis. Ten esąs ir televizorius.

Pirkėjas ir laisvas, ir ne

„Šiaulių kraštas“ kreipėsi į Ne maisto produktų kokybės inspekcijos Šiaulių skyriaus vyresnįjį valstybinį inspektorių Algirdą Žekonį: ar pirkėja nepadarė klaidos, iš karto kreipdamasi ne į parduotuvę, bet į taisyklą?

Anot A. Žekonio, vartotojas turi teisę pasirinkti, kur kreiptis. Pirkėjas, įsigijęs nekokybišką prekę, gali prašyti ją pakeisti į kokybišką, laukti, kad pati parduotuvė pasirūpintų neatlygintinai pašalinti gedimą arba nutraukti pirkimo — pardavimo sutartį ir atgauti pinigus.

Garantinio remonto tvarka nėra taip griežtai nustatyta. „Bet remontuoti daiktą keturis mėnesius — tai jau per daug“, — sakė A. Žekonis.

Šiuo atveju dėl visko reikia aiškintis televizoriaus pirkimo vietoje.

PATARIMAS: Pirkėjams patariama dėl garantinio remonto aiškintis pačioje parduotuvėje, o ne taisykloje.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.