Įstrigę vairuotojai prašo žiedinės sankryžos arba šviesoforo

Įstrigę vairuotojai prašo žiedinės sankryžos arba šviesoforo

Įstrigę vairuotojai prašo žiedinės sankryžos arba šviesoforo

Ginkūnų (Šiaulių r.) gyventojai kiekvieną rytą susiduria su problema – kaip automobiliu pasukti sankryžoje į kairę – į Šiaulius. Didelis eismas nuo Joniškio pusės ypač padidėjo prieš Vėlines, nes šiuo keliu važiuojama į Ginkūnų kapines. Į gyventojų prašymus įrengti šviesoforą ar žiedą kol kas neatsižvelgė nei miesto, nei rajono Savivaldybės.

Jurgita JUŠKEVIČIENĖ

jurgita@skrastas.lt

Kreipėsi ne kartą

„Šiauliuose nėra nė vienos žiedinės sankryžos. Ar negalėtų pirmoji atsirasti Tilžės, Aušros ir Pakruojo gatvių sankryžoje? – klausia Ginkūnų „Švedės“ bendruomenės pirmininkas Laimis Šležas.

Jam net baisu pagalvoti, kas dėsis per Vėlines, kai Tilžės gatve vyks nenutrūkstamas judėjimas link Ginkūnų kapinių.

Ginkūniškiai jau keletą metų rašo prašymus Šiaulių miesto ir rajono savivaldybėms, kad sankryžoje būtų įrengtas šviesoforas arba žiedinė sankryža.

Pasak L. Šležo, Ginkūnuose gyvena per 3000 gyventojų. Tai viena iš didžiausių ir sparčiausiai besiplečiančių gyvenviečių rajone. Vien per 2014 metus gyvenamąją vietą čia deklaravo per 200 žmonių. Jauni darbingo amžiaus žmonės kiekvieną rytą skuba į darbą, veža vaikus į ugdymo įstaigas Šiauliuose.

„Piko metu vairuotojai, taip pat ir 21 maršrutinio autobuso, pažeidinėja kelių eismo taisykles: susidarius spūstims, iš Ginkūnų sukdami į kairę įvažiuoja į Tilžės gatvę neleistinoje vietoje. Taip ir iki nelaimės netoli“, – sako L. Šležas.

Kiti vairuotojai geriau renkasi sukti į dešinę ir kiek pavažiavę link Joniškio apsisuka, nes laukti, kol bus galimybė pasukti į kairę, tenka ilgai.

Sankryža „apkrauta“

Kad probleminėje sankryžoje nenutrūkstamas eismas, nesunku įsitikinti, bent trumpam pastovėjus prie jos. Link ir iš Ginkūnų nuolat suka ne tik lengvieji automobiliai, bet ir vilkikai, kitas sunkiasvoris transportas.

Per Ginkūnus eina magistralinis kelias, jungiantis Šiaulių aplinkkelį, Joniškio ir Rygos kelią su Pakruojo ir Radviliškio keliais. Būtent ši sankryža yra pagrindinė jungiamoji ir transporto srautų paskirstymo sankryža.

L. Šležas sako, kad intensyvus judėjimas sankryžoje būna praktiškai visą dieną. Tai problemų sudaro ne tik vairuotojams, bet ir pėstiesiems, dviratininkams. Per šią sankryžą taip pat eina dviračių takas link Kryžių kalno.

Ginkūniškių įsitikinimu, projektuojamas Šiaulių miesto aplinkkelis, kuris sujungs Joniškio ir Radviliškio kelius aplenkiant Ginkūnus, šios problemos neišspręs, tik galbūt sumažins sunkiasvorio transporto srautus.

Ginkūnų bendruomenės atstovas mano, kad šią problemą turėtų spręsti Šiaulių rajono savivaldybė kartu su miesto Savivaldybe, galbūt įtraukiant į tai ir valstybės institucijas, pavyzdžiui, Susisiekimo ministeriją.

Šiemet tikėtis neverta

Prieš kiek daugiau kaip mėnesį L. Šležas sulaukė Šiaulių miesto savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus tuometinio vedėjo Arūno Adomaičio elektroninio laiško, kuriame rašoma, kad Savivaldybė dar 2007 metais buvo parengusi sankryžos rekonstravimo techninį projektą. Pagal jį buvo numatyta įrengti šviesoforinį eismo reguliavimą. Dėl pasikeitusių finansavimo aplinkybių, šis objektas prioritetų eilėje buvo nukeltas.

„Tarp kitko, pagal miesto policijos statistinius duomenis, daugiau eismo įvykių užfiksuota Tilžės ir Vaidoto gatvių sankryžoje, o Tilžės, Aušros ir Pakruojo gatvių sankryža avaringumu „nėra pasižymėjusi“, – rašoma A. Adomaičio laiške ginkūniškiams.

Šiaulių rajono mero pavaduotojas Algis Mačiulis „Šiaulių kraštui“ sakė ne kartą pats susidūręs su problemine sankryža, tačiau kol kas „šis klausimas yra aptariamas darbo grupėse“.

„Dabar baigiasi finansiniai metai ir šiemet ką nors padaryti galimybės yra nulinės. Kitais metais klausimas bus išspręstas, nes kitos išeities nėra“, – žadėjo A. Mačiulis.

Sprendimas – anksčiau išvažiuoti į darbą

Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Eduardas Bivainis pažadais nesišvaistė: „Nei šiais, nei kitais metais šviesoforo, o tuo labiau žiedinės sankryžos įrengti neplanuojame.“

Pasak Administracijos direktoriaus, įrengus žiedinę sankryžą, kamščiai tik dar labiau formuotųsi.

Tilžės, Pakruojo ir Aušros gatvių sankryžą E. Bivainis priskiria prie T formos sankyžų, nes judėjimas Pakruojo gatve yra labai mažas. O tokių šviesoforu nereguliuojamų T formos sankryžų, kuriose piko metu formuojasi kamščiai, Šiauliuose yra ne viena, ypač pietinėje miesto dalyje.

„Visi įpratę išvažiuoti be penkiolikos aštuonios ir nori, kad nebūtų kamščių. Išvažiuokite pusę aštuonių ir problemos nebus“, – patarė direktorius. E. Bivainis pasiūlė ir dar vieną išeitį: jeigu yra galimybė, piko metu rinktis ne tokias „apkrautas“ gatves.

O jeigu Šiaulių rajono savivaldybė finansiškai prisidėtų įrengiant šviesoforą? „Mes galimybes visada svarstom ir nesakom, kad šviesoforo ten niekada nebus. Tačiau šiai dienai tai nėra ta sankryža, kurią pirmiausiai reikėtų tvarkyti“, – sakė Administracijos direktorius.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

SANKRYŽA: Piko metu Tilžės, Aušros ir Pakruojo gatvių sankryžoje susidaro spūstys. Ginkūniškiai skundžiasi, jog piko metu norėdami pasuktį į kairę link Šiaulių turi ilgai laukti eilėje.

SIEKIS: Ginkūniškis, „Švedės“ bendruomenės pirmininkas Laimis Šležas tikisi, kad pavyks „išjudinti“ Tilžės, Aušros ir Pakruojo gatvių sankryžos reikalus, nors iki šiol iš Šiaulių miesto bei rajono savivaldybių valdininkų girdėjo tik pažadus.

PATARIMAS: Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius Eduardas Bivainis į kamščius piko valandomis patenkantiems ginkūniškiams pataria anksčiau išvažiuoti iš namų arba keliauti kitomis gatvėmis.