Idėja iš Papilės – geriausia Europos jaunimo savaitėje

Idėja iš Papilės – geriausia Europos jaunimo savaitėje

Idė­ja iš Pa­pi­lės – ge­riau­sia Eu­ro­pos jau­ni­mo sa­vai­tė­je

Akmenės rajono Pa­pi­lės Si­mo­no Dau­kan­to gim­na­zi­jos de­šim­to­kės Ger­dos But­no­riū­tės idė­ja pa­gal Eu­ro­pos jau­ni­mo sa­vai­tės skelb­tą te­mą „Jau­nų žmo­nių so­li­da­ru­mas ir so­cia­li­nė pa­rei­ga Eu­ro­pai“ lai­mė­jo pir­mą­ją vie­tą praė­ju­sį sa­vait­ga­lį Klai­pė­do­je įvy­ku­sia­me šio ren­gi­nio na­cio­na­li­nia­me tu­re.

Vy­tau­tas RUŠ­KYS

vytautas@skrastas.lt

Tei­sę ja­me at­sto­vau­ti Ak­me­nės ra­jo­nui pa­pi­lė­niš­kė pel­nė Nau­jo­jo­je Ak­me­nė­je su­reng­to­je at­ran­ko­je. Jo­je ra­jo­no moks­lei­viai pri­sta­tė še­šias idė­jas. Siū­ly­ta spręs­ti so­cia­li­nes pro­ble­mas, ska­tin­ti sa­va­no­rys­tę vie­tos bend­ruo­me­nė­je, di­din­ti jau­ni­mo užim­tu­mą, ma­žin­ti jau­ni­mo ne­dar­bo pro­ble­mas. Pa­na­šios veik­los idė­jas pri­sta­tė ir ša­lies moks­lei­viai na­cio­na­li­nia­me tu­re Klai­pė­do­je.

G. But­no­riū­tės pa­va­din­ta idė­ja „Kar­tu“ sie­kia­ma ska­tin­ti jau­ni­mo sa­va­no­rys­tę vie­tos lyg­me­niu bei skir­tin­gų kar­tų bend­ra­dar­bia­vi­mą, mo­kan­tis nau­jų ama­tų bei įgū­džių. Tuo re­mian­tis įma­no­ma įkur­ti ne­stan­dar­ti­nę ama­tų mo­kyk­lė­lę.

Su­ma­ny­mą pri­sta­ty­da­ma Klai­pė­do­je, gim­na­zis­tė įžvel­gė, kad bai­gia­mi už­mirš­ti ver­tin­gi lie­tu­viš­ki pa­pro­čiai, ama­tai.

„Tai ži­nant jau­ni­mui rei­kia lan­ky­ti se­ne­lius ir pra­šy­ti pa­mo­ky­ti tai, ką jie ge­riau­siai yra iš­mo­kę per sa­vo nu­gy­ven­tą am­žių, – sa­kė G. But­no­riū­tė. – Tai da­ry­ti nė­ra su­dė­tin­ga, kai sa­va­no­riš­kai pa­de­da­me neį­ga­liems se­no­liams jų na­muo­se, drauge įsi­kal­ba­me, įsi­klau­so­me.“

To­kios veik­los pra­kti­kos Pa­pi­lės gim­na­zi­jo­je jau esa­ma. Čia vei­kian­čios šv. Aloy­zo atei­ti­nin­kų kuo­pos bei mo­ki­nių ta­ry­bos ak­ty­vis­tus ver­pi­mo ra­te­liu siū­lus verp­ti mo­kė Bi­ru­tė Vi­rei­kie­nė, Ire­na Lin­gie­nė priė­mė pa­gy­ve­nu­sių žmo­nių klu­be „At­gai­va“ ir mo­kė kur­ti rank­dar­bius. Her­ber­tas Lia­chaus­kas pa­si­da­li­jo žve­jy­bos pa­slap­ti­mis. Ste­po­nas Ado­ma­vi­čius mo­kė skie­py­ti ir so­din­ti me­de­lius, gė­les. Su­lau­kia­ma pa­ta­ri­mų, kaip rink­ti ir džio­vin­ti vais­ta­žo­les, su­si­pa­žįs­ta­ma su au­di­mo įgū­džiais, mo­ky­ta­si kep­ti duo­ną.

Pa­sak G. But­no­riū­tės, se­ny­vi žmo­nėms džiau­gia­si, kai jau­ni­mas pa­mo­ko nau­do­tis mo­bi­liai­siais te­le­fo­nais, kom­piu­te­riais.

„Pa­ti lan­kau ak­lą mo­čiu­tę ir skai­tau jai laik­raš­tį, o ji pa­sa­ko­ja sa­vo gy­ve­ni­mo pa­tir­tis, Ant­ro­jo pa­sau­li­nio ka­ro bai­su­mus – o tai man la­bai ver­tin­ga, ka­dan­gi gau­nu in­for­ma­ci­jos iš gy­vo šal­ti­nio“, – idė­jos pri­sta­ty­me sa­kė G. But­no­riū­tė.

To­mo MAR­TI­NAI­ČIO nuo­tr.

Pa­pi­lės Si­mo­no Dau­kan­to gim­na­zi­jos mo­ki­nių ta­ry­bos pir­mi­nin­kė Ger­da But­no­riū­tė Eu­ro­pos jau­ni­mo sa­vai­tės ren­gi­niuo­se už ge­riau­sią idė­ją ap­do­va­no­ta pa­žin­ti­ne ke­lio­ne į Eu­ro­pos Są­jun­gos ins­ti­tu­ci­jas Briu­se­ly­je.