Šiauliuose eismo juodųjų dėmių turėtų likti mažiau

Gintarės DAKNYTĖS nuotr.
Viena miesto juodųjų skylių – V. Kudirkos gatvės atkarpa ties sankryža su Aušros alėja – turėtų tapti saugesnė.

Šiauliuose buvo atliktas tyrimas ir išsiaiškinta, kad miesto gatvių tinkle yra 18 juodųjų dėmių: iš jų 7 sankryžose ir 11 gatvių ruožuose. Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Projektų valdymo skyriaus patarėja Dainora Gilienė aiškino, kad juodosios dėmės yra tos vietos, kur vyksta daugiausiai eismo įvykių, kurių metu žūva arba yra sužeisti žmonės. Anot patarėjos, miesto juodosiose dėmėse žuvusiųjų nėra, tačiau buvo sužeistų žmonių.

Savivaldybė rengiasi įgyvendinti projektą „Eismo saugos gerinimas Šiaulių mieste, šalinant juodąsias dėmes“, kurio vertė – 1 milijonas eurų. Iš jų – 850 tūkstančių Europos Sąjungos paramos lėšos, o 150 tūkstančių reikės pridėti Savivaldybei.

Į projektą atrinktos 4 reikšmingiausios juodosios dėmės. Anot patarėjo, reaguojant į tyrimo išvadas dalis rekomenduotų veiksmų jau yra atlikta miesto biudžeto lėšomis, nes kai kur pakako nugenėti medžius arba atnaujinti horizontalųjį gatvės žymėjimą.

Projekte numatoma įgyvendinti siūlomų eismo saugumo inžinerinius sprendinius, kurie užtikrintų juodojoje dėmėje didesnį eismo saugumą.

Gardino ir Aido gatvių sankryžoje planuojama įrengti dviračių pervažas, sujungiant esamą dviračių taką, taip pat ir priešingoje pusėje esančius šaligatvius su dviračių taku, ir įrengti šviesoforinę sankryžą.

S. Daukanto ir Vytauto gatvių sankryžoje bus koreguojama eismo tvarka: įrengta kairio posūkio juosta, važiuojamoji dalis susiaurinta salelėmis ir šaligatviu (Vytauto gatvėje vienkrypčio eismo pusėje).

Žemaitės ir Vaidoto gatvių sankryžoje ketinama keisti eismo pirmumą: Žemaitės gatvė – pagrindine, Vaidoto gatvė – šalutinė. Vaidoto gatvėje bus įrengti kelio ženklai „Stop“ ir atliktas horizontalusis kelio ženklinimas „Stop“ linija. Taip pat bus įrengtos saugos salelės, o pėsčiųjų perėjos perkeltos prie saugos salelių.

V. Kudirkos gatvės ruože, prie sankryžos su Aušros alėja, planuojama panaikinti perteklinį važiuojamosios dalies plotą ties pėsčiųjų perėja ir ties autobusų apsisukimu, įrengiant šaligatvius, o autobusų apsisukimo vietoje įrengti stovėjimo vietas.