Šiauliuose atidarytas angaras sraigtasparniams „Black Hawk“

Karolio KAVOLĖLIO nuotr.
Kol atskris „juodieji vanagai“ (sraigtasparniai UH-60M „Black Hawk“), angare bus laikomi „delfinai“ – sraigtasparniai AS365N3+ „Dauphin“.

Sausio 9 dieną Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų Aviacijos bazėje Šiauliuose atidarytas naujai pastatytas angaras sraigtasparniams. Angare bus teikiamos ir orlaivių priežiūros, techninio aptarnavimo paslaugos, administraciniame pastate įrengtos darbo vietos.

Simbolinę naujojo angaro juostą perkirpo krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas ir Karinių oro pajėgų vadas pulkininkas Antanas Matutis.

Bendras angaro plotas – beveik 2,5 tūkstančio kvadratinių metrų. Angaro plotas užima beveik 2 tūkstančius kvadratinių metrų, o administracinio korpuso plotas – per 500 kvadratinių metrų. Angaro statybos darbai kainavo apie 3,6 milijono eurų.

Angare sraigtasparnių aptarnavimui įrengtos aviacinės įrangos, aviacinės ginkluotės, mechaninės įrangos ir variklių priežiūros, aviacinių alyvų bei spec. skysčių saugojimo, gelbėjimo įrangos bei kitos patalpos. Angare ir visose komponentų priežiūros patalpose įrengta suspausto oro tiekimo sistema.

Angaro statyba užbaigta praėjusių metų gruodžio mėnesį.

Naujasis angaras bus skirtas sraigtasparniams UH-60M „Black Hawk“ laikyti ir prižiūrėti. Pirmieji du šie sraigtasparniai Lietuvą turėtų pasiekti 2025 metais, o dar du – 2026 metais. Pernai valdyti šio tipo sraigtasparnių ir teikti jiems techninį aptarnavimą buvo paruošti 2 lakūnai ir 10 technikų, o šiemet planuojama apmokyti dar 8 lakūnus ir 8 technikus.

Lietuva iš JAV Vyriausybės sraigtasparnius UH-60 „Black Hawk“ įsigijo pagal 2020 metais Krašto apsaugos ministerijos ir JAV Gynybos departamento pasirašytą sutartį, kuri numatė Lietuvos kariuomenei nupirkti keturis šiuos sraigtasparnius, papildomą įrangą, atsargines dalis, mokymų, remonto ir logistinį paketą. Šiuo metu sraigtasparniai modernizuojami modifikacijos gamykloje Hantsvilio mieste Alabamoje.

Aviacijos bazėje Šiauliuose tęsiasi kompleksiški ilgalaikiai infrastruktūros plėtros darbai.

Perono ir riedėjimo tako rekonstrukciją planuojama užbaigti šiais metais. Peronas bus išplėstas, įrengiant variklių bandymo aikštelę E-3A AWACS orlaiviui. Taip pat pradėtas projektuoti gaisrinės technikos priežiūros garažas. Pastatas projektuojamas per patį kilimo tūpimo tako centrą, kad būtų užtikrintas greičiausias gaisrinių mašinų privažiavimas į bet kurią tako vietą. Šiemet planuojama užbaigti aerodromo perimetro tvoros rekonstrukcijos pirmąjį etapą, įrengti priedangą atsarginiame kilimo tūpimo take.

Taip pat šiemet planuojama atlikti didžiąją statybos darbų dalį, iš dalies finansuojamų NATO lėšomis: lėktuvų stovėjimo peronų, krovinių terminalo. Šiuos projektus įvykdyti planuojama iki 2025 metų, kartu užbaigiant ir aerodromo perimetro tvoros rekonstrukcijos antrąjį etapą ir sraigtasparnių perono statybas.

Iki 2026 metų planuojama baigti statyti įvairios paskirties angarus papildomiems NATO oro policijos misijos naikintuvams ir Lietuvos kariuomenės transporto lėktuvams C-27J „Spartan“, mokymo korpusą ir sąjungininkų pajėgų priėmimui skirtus peronus, aerodromo perimetro tvoros rekonstrukcijos trečiąjį etapą, atlikti kitus darbus.

Pernai baigtas įgyvendinti didžiausias užterštų teritorijų tvarkymo projektas Lietuvoje, finansuotas ES lėšomis (2020–2023 m.). Zokniuose išvalyta sovietinės kariuomenės naftos produktais užteršta 13 hektarų teritorija. Pusė išvalytos teritorijos priklauso Šiaulių miesto savivaldybei, o kita pusė – Karinių oro pajėgų Aviacijos bazei.

Šis projektas vykdytas Lietuvos kariuomenės kartu su Šiaulių miesto savivaldybe. Projekto vertė – 2 milijonai eurų, 95 procentus iš jų sudaro Europos Sąjungos lėšos.