Šiaulių krašto gamintojai: turime susitelkti

Atpiginta lietuviška produkcija „Maximos“ parduotuvėse yra žymimos geltonomis etiketėmis ir ženkliuku „Išvien dėl Lietuvos“.
Lietuviškos produkcijos kainų mažinimo kampanija „Išvien dėl Lietuvos“, kurią inicijavo prekybos tinklas „Maxima“, sulaukė didžiulio Šiaulių regiono įmonių įsitraukimo. Atpiginta vietos gamintojų produkcija paskatino pirkėjus dažniau rinktis lietuviškas prekes ir tuo pačiu padeda greičiau įsukti COVID-19 pandemijos pristabdytą šalies ekonomikos ratą.

„Prasidėjus koronaviruso pandemijai su Lietuvos gamintojais radome abipusį supratimą, jog ne kas kitas, o mes – lietuviški verslai – turime padėti Lietuvai kuo greičiau atsigauti ir laikytis išvien, norint įveikti COVID-19 krizės sukeltus ekonominius sunkumus. Savo pirkėjams siūlydami rinktis lietuviškus produktus sumažintomis kainomis, suteikiame akstiną palaikyti Lietuvos gamintojus ir tuo pačiu atkreipti dėmesį į tai, kaip stipriai nuo mūsų kasdienių pasirinkimų stovint prie lentynos gali priklausyti Lietuvos verslas ir šalies ekonomika“, – prabrėžė lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ Pirkimų departamento direktorius Marius Tilmantas.

Jau sutaupyta per 3 mln. eurų

Prekybos tinklas „Maxima“ kartu su Lietuvos gamintojais 15 proc. sumažino lietuviškos produkcijos kainas. Skaičiuojama, kad per pustrečio mėnesio, kol vyksta kampanija „Išvien dėl Lietuvos“ pirkėjai, palaikydami Lietuvos gamintojus ir rinkdamiesi jų atpigintą produkciją, jau sutaupė daugiau nei 3 mln. eurų.

Didžioji dalis – 60 proc. – šios sumos yra padengta „Maximos“ sąskaita, o likusią dalį sudaro Lietuvos gamintojų suteiktos nuolaidos.

Atpigintos lietuviškos produkcijos krepšelis šiandien yra padidintas jau iki 800 įvairių prekių.

Tarp atpigintų populiarių Lietuvos gamintojų prekių daugiausia yra mėsos gaminių ir pieno produktų, duonos, sausos bakalėjos prekių, žuvies ir jos produktų, konditerijos ir kulinarijos gaminių, įvairių nealkoholinių gėrimų, kosmetikos ir higienos priemonių, pramoninių prekių.

„Atpigintos lietuviškos produkcijos paklausa auga, o tai leidžia Lietuvos maisto bei kitų pramonės šakų įmonėms intensyvinti gamybą ir padeda greičiau atsitiesti po karantino“, – teigė M. Tilmantas.

15 proc. sumažinus populiarių Lietuvos gamintojų prekių reguliarias kainas kai kurių lietuviškų prekių pardavimai yra šoktelėję net iki kelių kartų.

Lietuviškas verslas solidarizuojasi

Tris mėnesius šalyje trukęs karantinas praktiškai buvo sustabdęs šalies ekonominį gyvenimą. Koronaviruso pandemija paveikė visus.

„Kaip ir daugelis kitų verslų buvome priversti ieškoti alternatyvų savo verslo vykdymui. Pagrindinis iššūkis su kuriuo susidūrėme – tradicinių pardavimo kanalų stoka. Matydami besikeičiančius visuomenės įpročius – vis dažnesnį pasirinkimą apsipirkti prekybinėse elektroninėse platformose, supratome, kad ir mes turime atverti kelius e-komercijai ir rasti kanalus savo gaminių pardavimui internete.

Taigi, pradėjome analizuoti patekimo į pagrindines elektroninės komercijos platformas galimybes bei atidarėme savo elektroninę parduotuvę www.e-ruta.lt“, – pasakojo Šiauliuose veikiančio seniausio lietuviškų saldainių fabriko „Rūta“ komunikacijos projektų vadovė Viktorija Černiauskaitė.

Ji pozityviai vertina, kad nacionaliniu mastu yra stengiamasi vienyti gamintojus ir verslus, vardan bendros gerovės bei ekonomikos atsigavimo.

„Mums didelė garbė jungtis į iniciatyvą „Išvien dėl Lietuvos“, solidarizuotis su kitais Lietuvos verslais ir taip ne tik išreikšti vienybę ir bendrumą, bet ir paskatinti klientą pirmenybę teikti lietuviškam produktui.

Nuoširdžiai tikime, kad negandos verslą sustiprina, tačiau visus sunkumus išgyventi galime tik veikdami kartu“, – saldainių fabriko „Rūta“ atstovė.

Prisideda ir prie savo miesto augimo

„Visas „Gubernijos“ kolektyvas tiki, jog bendravimas ir bendradarbiavimas tarp Lietuvos gamintojų, tiekėjų gali atnešti augimą, puikių rezultatų visoms pusėms, todėl visos gamyboje naudojamos žaliavos perkamos iš lietuviškų verslų.

Regionuose veikiantys verslai, mūsų požiūriu, privalo prisidėti ir prie savo miesto augimo – kuriant darbo vietas, pridėtinę vertę, rūpinantis miesto bendruomenėmis, todėl „Gubernija“ ne tik inicijavo įvairiausius paramos ir pagalbos projektus bei iniciatyvas, tokias kaip „Savi už Savus“, tačiau žengė ir natūralų žingsnį – prisidėjo prie „Maximos“ organizuojamos kampanijos „Išvien dėl Lietuvos“.

Tikėjimas, jog bendromis visų pastangomis galime pasiekti aukščiausių rezultatų, ir buvo pagrindinis motyvas“, – teigė alaus daryklą „Gubernija“ valdančios AB „MV GROUP Production“ Rinkodaros direktorė Ieva Matulaitienė.

Ji pažymėjo, kad Šiauliuose veikianti alaus darykla „Gubernija“ yra viena ilgiausiai Lietuvoje veikianti lietuviško kapitalo gamykla, kuri savo DNR turi užkoduotą vertybę rūpintis bei pagelbėti miesto bendruomenei, prisidėti prie Lietuvos augimo.

„Nors karantinas privertė į darbo principus ir jo organizavimą pažiūrėti kiek kitu kampu, prisitaikyti prie naujų sąlygų, bet džiaugiamės, kad savo vertybėms išlikome ištikimi – prisidėjome prie vietinių Šiaulių verslų skatinimo, nemažinome gamybos apimčių ar dirbančių darbuotojų. Išlaikėme savo įsipareigojimus tiek prieš partnerius, tiek prieš miesto bendruomenę, tiek prieš visus mūsų produkcijos gerbėjus“, – pabrėžė I.Matulaitienė.

Vietos produkcija – „draugiškesnė“ aplinkai

Kainų mažinimo kampanijoje solidariai dalyvauja ne tik didieji, bet ir smulkesni Lietuvos gamintojai.

„Mums namų rinka yra labai svarbi, čia geriausiai pažįstame savo vartotoją, todėl norėjome solidarizuotis šiuo pilnu iššūkių laikotarpiu, sumažinome populiarių gaminių kainą, tikėdamiesi, kad vartotojai tai įvertins“, – sako Šiauliuose įsikūrusios įmonės „Dora“ direktorius Mantas Žilinskas.

„Dorų rankų darbo komanda“ – taip save prisistato šiauliečiai, kurie jau daugiau nei 15 metų specializuojasi kokybiškos premium mėsos užkandžių gamyboje, kur vis dar naudojama daug rankų darbo.

„Labai svarbu palaikyti vietinius gamintojus, nes jie kuria darbo vietas mums visiems čia Lietuvoje.

Be to, dėl poveikio klimatui labai svarbu trumpinti tiekimo grandinę, o vartotojai tik laimi, nes turi galimybę pirkti šviežesnius produktus“, – pabrėžė M. Žilinskas.

Taip pat jis pažymi, kad dalyvavimas prekybos tinklo „Maxima“ inicijuotoje kampanijoje yra naudingas. „Vertiname rezultatus labai teigiamai ir toliau dalyvausime panašiose kampanijose, nes mūsų tikslas pasiūlyti geriausią kainos kokybės santykį Lietuvos žmonėms“, – tikino M. Žilinskas

Įžvelgia ilgalaikę naudą

Aktyviai į kampaniją „Išvien dėl Lietuvos“ yra įsitraukusi ir Joniškyje veikianti žemės ūkio bendrovė „Delikatesas“. Tai yra viena iš seniausių mėsos perdirbimo įmonių Šiaurės Lietuvoje.

„Mes įsitraukėme į „Maximos“ organizuojamą kampaniją „Išvien dėl Lietuvos“, norėdami populiarinti lietuviškos produkcijos gamintojus ir skatinti Lietuvos pirkėjus rinktis lietuvišką produkciją“, – pažymėjo žemės ūkio bendrovės „Delikatesas“ pirmininkas Ričardas Milkintis.

Pasak jo, nuo kampanijos „Išvien dėl Lietuvos“ pradžios, atpiginus 15 proc. dalį „Delikateso“ produkcijos, paklausa šoktelėjo 57 proc. „Nors iš to bendrovei pelno ir nebuvo, bet dalyvaujame šioje kampanijoje žvelgdami į ilgalaikę perspektyvą ir norėdami skatinti lietuviškos produkcijos vartojimą“, – pabrėžė R.Milkintis.

Taip pat kampanijoje „Išvien dėl Lietuvos“ dalyvauja Pakruojyje įkurta bendrovė „Acorus Calamus“, kuri gamina vaistažolių arbatas ir kitą produkciją.

Iš viso prekybos tinklo „Maxima“ inicijuotoje lietuviškos produkcijos kainų mažinimo kampanijoje „Išvien dėl Lietuvos“ šiuo metu dalyvauja 80 didžiųjų ir mažesnių Lietuvos gamintojų.

Užs. Nr. 456343

Kampanijoje dalyvauja ir Šiauliuose veikianti alaus darykla „Gubernija“.