Šiauliečiai labiausiai pasigenda tvarkos

Šiauliečiai labiausiai pasigenda tvarkos

Šiauliečiai labiausiai pasigenda tvarkos

Šiaulių miesto savivaldybė surengė gyventojų apklausą dėl aptarnavimo kokybės bei savo veiklos praėjusiais metais. Apklausos dalyvių nebuvo gausu, bet dauguma miestiečių mano, jog Savivaldybė pirmiausia turi susirūpinti tvarka mieste ir saugumu.

Rūta JANKUVIENĖ

ruta@skrastas.lt

Bijoma reikšti nuomonę

Apklausa rengiama kasmet, bet pirmą kartą klausta ir apie Savivaldybės veiklą.

Praėjusiais metais į Savivaldybę kreipėsi, prašymus teikė 29 tūkstančiai gyventojų.

Apklausoje, kuri surengta pernai gruodį, dalyvavo tik 120 respondentų, atėjusių į Savivaldybės Priimamąjį. Internetu apklausti gyventojų nebandyta.

„Žmonės vis dar baiminasi reikšti nuomonę, – sakė „Šiaulių kraštui“ Kanceliarijos Asmenų aptarnavimo poskyrio vedėja Diana Grigienė. – Nors apklausa buvo anoniminė, Priimamajame pastatėme dėžutę atsakymams sumesti, bet sunku buvo priprašyti atsakyti į anketos klausimus.“

Dauguma apklaustųjų (62 procentai) teigė, jog į Savivaldybę kreipiasi retai. Kas penktas (20 procentų) nurodė, jog kreipiasi dažnai, o 12 procentų – labai dažnai.

Klausiami, į ką Savivaldybė labiausiai turėtų kreipti dėmesį, teigė, jog į miesto tvarkymą (71 proc.), miesto saugumą (46 proc.), kultūrą bei švietimą (30 proc.), biurokratizmą (29 proc.), socialinius klausimus (28 proc.).

Dažniausiai gyventojai kreipiasi į Savivaldybės Kanceliariją, Socialinės paramos skyrių, Miesto infrastruktūros skyrių, Architektūros ir urbanistikos skyrių ir Teisės skyrių.

Su atsakymais beveik nevėluoja

95 procentai respondentų, teikusių prašymus, teigė, jog atsakymus į savo pateiktus prašymus gavo laiku. Pavėluotai atsakymų sulaukė 4 procentai.

D. Grigienės teigimu, Savivaldybė privalo gyventojams atsakymus pateikti per 20 darbo dienų. Jeigu sudaromos komisijos prašymams tirti, terminas pratęsiamas dar 10 darbo dienų.

Apklausa parodė, jog Savivaldybės atsakymai tenkino 88 procentus respondentų. Nepatenkinti skyrių, seniūnijų darbu buvo tik keli.

Trys išreiškė nepasitenkinimą Miesto infrastruktūros skyriumi. Po vieną respondentą buvo nepatenkinti Statybos, Aplinkos apsaugos bei Viešosios tvarkos skyrių darbu.

Priimamojo darbas tenkino

Dauguma apklausos dalyvių gerai įvertino Savivaldybės Priimamojo darbą ir aptarnavimo kokybę.

Priimamojo personalo žinias ir profesionalumą labai gerai vertino 70 procentų, Priimamojo aplinką – 68 procentai apklaustųjų.

Priimamojo darbo laiką labai gerai ir gerai vertino dauguma apklaustųjų – per 90 procentų, patenkinamai – 7 procentai, o 1 procentas apklaustųjų Primamojo darbo valandomis yra nepatenkinti.

Geriausiai buvo vertinamas aptarnaujančio personalo mandagumas – 82 procentai respondentų vertino labai gerai. Operatyvumo vertinimas žemesnis – 69 procentai apklasos dalyvių teigė, kad juos aptarnavo labai greitai.

Siūlomų tobulinti sričių dešimtukas

1. Miesto tvarkymas (nurodė 71 procentas apklausos dalyvių).

2. Saugus miestas (46 proc.).

3. Kultūra ir švietimas (30 proc.).

4. Biurokratijos mažinimas (29 proc.).

5. Socialiniai klausimai (28 proc.).

6. Energetika ir mokesčiai (27 proc.)

7. Miesto plėtra (19 proc.).

8. Statybos leidimai (18 proc.).

9. Detalusis planavimas (12 proc.).

10. Seniūnijų darbas (7 proc.).

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

PRIIMAMASIS: Į Savivaldybę su įvairiais prašymais per metus kreipėsi 29 tūkstančiai gyventojų.