Šiauliams siūloma tapti troleibusų miestu

Šiauliams siūloma tapti troleibusų miestu

Šiauliams siūloma tapti troleibusų miestu

Šiaulių miesto savivaldybėje vakar Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) magistrantė Olga Balašova pristatė magistro darbą „Šiaulių miesto troleibusų transporto įrengimo galimybių analizė“. Idėja pagirta, bet jai įgyvendinti reikia per 45 milijonų litų.

Rūta JANKUVIENĖ

ruta@skrastas.lt

Buvusio šiauliečio idėja

Dvejus metus O. Balašova bendradarbiavo su Savivaldybe rengdama šį darbą, kurį po dviejų savaičių gins universitete. Darbo vadovas — docentas dr. Gražvydas Mykolas Paliulis.

Pačią troleibusų transporto Šiauliuose idėją iškėlė VGTU docentas dr. Julius Gajauskas, buvęs šiaulietis, Šiauliečių klubo Vilniuje valdybos narys.

Magistrantė pristatė galimybę Šiauliuose įrengti dvi troleibusų linijas. Iki 2015 metų — pirmąją — nuo Dainų žiedo Tilžės gatve ir Aušros alėja. Iki 2020 metų — jos atšaką nuo Gegužių žiedo.

Troleibusai laikomi ekologišku transportu. Elektra varomi varikliai dirba tyliai, neteršia aplinkos. Minusas — dėl mažesnio greičio gali sukelti transporto spūstis. Šiauliams troleibusai padėtų spręsti miesto centro taršos ir triukšmo problemas. Būtent Tilžės gatvė ir Aušros alėja yra intensyviausio eismo gatvės. Darbo valandomis Tilžės gatve per valandą abiem kyptimis važiuoja 4,5 tūkstančio keleivių, Aušros alėjos — per 2 tūkstančius.

Autobusų maršrutų nesiūloma atsisakyti, bet maršrutinius taksi siūloma nukreipti nuo miesto centro. Pateikta galimybė septynių naujų taksi maršrutų. Troleibusų transportas būtų atiduotas į autobusų vežėjų rankas — Savivaldybės bendrovei „Busturas“.

O. Balašova atliko gyventojų apklausą. Joje dalyvavo 112 respondentų, kurie miesto viešuoju transportu keliauja 1— 2 kartus per dieną. Nuomonės dėl dabartinės viešojo transporto sistemos išsiskyrė: 45 procentai apklaustųjų ją vertino gerai, o 43 procentai — blogai. Net 75 procentai pritarė troleibusų transporto Šiauliuose idėjai.

Kaina — ketvirtadalis miesto biudžeto

Iš viso projektas kainuotų 45,6 milijono litų. 21 milijono litų reikėtų vien pirmajai 8,1 kilometro linijai įrengti. Jos atšakai iki Gegužių žiedo — 5 milijonų litų. Dar kainuotų ir linija iki „Busturo“ depo — per 4 milijonus litų.

Iš viso reikėtų 11 troleibusų, vidutinė vieno troleibuso kaina — 1,3 milijono litų. Per metus troleibusų transporto eksploatavimas kainuotų per vieną milijoną litų.

„Idėja sveikintina ir gera, bet reikia 25 procentų Savivaldybės metų biudžeto lėšų, — sakė Rasa Budrytė, miesto vyriausioji architektė. — Nebent Europa padėtų?“.

Docentas J. Gajauskas ragino nelaikyti šio darbo tik „uždėtu paukščiuku“ VGTU ir Savivaldybės bendradarbiavimo sutartyje: “Meras per Šiaulių dienų šventę Tilžės gatvės ir Aušros alėjos sankirtoje galėtų pastatyti stulpą su užrašu, kad čia jau 2012 metais važinės troleibusai. Šiauliai krepšinyje yra treti ir būtų šalyje trečias troleibusų miestas.“

DISKUSIJA: (Iš kairės) Mero patarėjas Jonas Zolubas, Kelių policijos biuro viršininkas Kęstutis Dičius, bendrovės „Šiaulių gatvių apšvietimas“ direktorius Edmundas Laugalis ir miesto Tarybos narys Kazimieras Šavinis tarpusavyje diskutavo, bet magistrantės neklausinėjo.

AUTORIAI: VGTU magistrantė Olga Balašova magistro darbą skyrė troleibusų transporto idėjai Šiauliuose išnagrinėti, o šios idėjos iniciatorius yra VGTU docentas Julius Gajauskas, buvęs šiaulietis ir Šiaulių klubo Vilniuje narys.

Jono TAMULIO nuotr.