Šiauliai toliau stiprina STEAM pozicijas, patirtimi dalintasi respublikinėje konferencijoje

steam
Šiauliai toliau stiprina pozicijas STEAM ugdyme*. Kartu su Vilniaus universiteto Šiaulių akademija buvo įkurtas STEAM centras, Savivaldybės iniciatyva atsirado į neformalųjį STEAM ugdymą orientuotas Šiaulių techninės kūrybos centras. STEAM veiklos prieinamos visiems, nuo mažylių iki abiturientų. Beveik prieš du metus STEAM ugdymas pradėtas taikyti ir ikimokyklinėse įstaigose. Specialioje konferencijoje šiauliečiai dalijosi sukaupta patirtimi, susirinkusius dalyvius iš visos šalies pasveikino švietimo, mokslo ir sporto ministrė ir Šiaulių meras.

Šiaulių miesto savivaldybės iniciatyva, 2020 metų rudenį mieste veiklą pradėjo penki „STEAM darželis“ centrai. Į ikimokyklinį STEAM ugdymą įsitraukė Šiaulių lopšeliai-darželiai „Berželis“, „Drugelis“, „Pasaka“, „Pupų pėdas“, „Žirniukas“. Su beveik du metus šioje programoje dirbančiais pedagogais nuolat konsultuojasi kitų Lietuvos ikimokyklinių įstaigų atstovai, norintys taip pat stiprinti STEAM veiklas. Susidomėjimui augant, patirtį sukaupę pedagogai savo žiniomis ir įžvalgomis dalinosi surengdami respublikinį gerosios patirties sklaidos renginį „Atrask Šiaulių STEAM: erdvė kurti ir tyrinėti“. Vilniaus universiteto Šiaulių akademijoje surengtoje konferencijoje dalyviams buvo pristatyti 6 plenariniai pranešimai, vyko 5 STEAM kūrybinės dirbtuvės, svečiai pakviesti apsilankyti Šiaulių ikimokyklinio ugdymo įstaigų STEAM centruose. Kad renginys aktualus ir svarbus Lietuvos pedagogų bendruomenei tapo aišku įvertinus norinčiųjų dalyvauti skaičių ir plačią dalyvių geografiją. Visos konferencijos vietos užsipildė jau per pirmąją registracijos savaitę, Šiauliuose apsilankyti panoro per 120 pedagogų.

Iš visos šalies susirinkusius konferencijos dalyvius pasveikino švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė, Šiaulių miesto meras Artūras Visockas, Vilniaus universiteto rektorius prof. dr. Rimvydas Petrauskas.

STEAM veiklos padeda nuo pat mažų dienų atpažinti vaikų polinkius, paskui juos stiprinti bendrojo lavinimo procese, stiprinant profesinį orientavimą. Kitas svarbus STEAM uždavinys – darbo komandoje ir problemų sprendimų įgūdžių formavimas. Unikalu, kad Šiauliai labai daug dėmesio skiria ikimokykliniam STEAM ugdymui. Jei mažus vaikus sudominsime konkrečiais dalykais, jei atversime jų galimybes, galėsime tikėtis, kad jie ir toliau žengs tais žingsniais į priekį“, – kalbėjo Jurgita Šiugždinienė.

Ikimokyklinio ugdymo tarpsnis yra labai svarbus, jį būtina stiprinti, į jį investuoti. Visos pažangios šalys tai daro, ateina šis supratimas ir į Lietuvą, gaila, kad kiek pavėluotai. Džiaugiuosi, kad ikimokyklinis STEAM ugdymas Šiauliuose įsitvirtina, dabar prasideda patirties sklaida į visą Lietuvą. STEAM jungia įvairius mokymo dalykus ir paverčia juos įdomiais tiek vaikams, tiek pedagogams. Pats ugdymo procesas tampa patraukliu ir dar suformuoja kiekvienam vaiku taip reikalingas patirtis ir įgūdžių pagrindus“, – teigė A. Visockas.

Po konferencijos atidarymo ceremonijos, miesto mero lydima Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos vadovė apžiūrėjo Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos STEAM centrą ir Šiaulių techninės kūrybos centro STEAM veikloms skirtas erdves.

Vykstant konferencijai taip pat vyko svarbi procedūra, kuri užtikrino buvusio Šiaulių universiteto botanikos sodo perspektyvas. Šiaulių miesto meras Artūras Visockas ir Vilniaus universiteto rektorius Rimvydas Petrauskas pasirašė bendrą dviejų institucijų susitarimą, užtikrinantį papildomą miesto finansavimą Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos botanikos sodo veikloms. Ketinimų protokole numatoma, kad bus siekiama botanikos sodą perduoti miestui.

Konferenciją „Atrask Šiaulių STEAM: erdvė kurti ir tyrinėti“ organizavo Šiaulių miesto savivaldybė, Šiaulių miesto savivaldybės Švietimo skyrius, Vilniaus universiteto Šiaulių akademija, Šiaulių lopšeliai-darželiai „Berželis“, „Drugelis“, „Pasaka“, „Pupų pėdas“, „Žirniukas“.

*STEAM ugdymas yra vienas iš šiuolaikiškiausių ugdymo būdų, integruojantis gamtos mokslus, technologijų ir inžinerijos, menų ir matematikos disciplinas, siejant jas su realiu pasauliu, pokyčiais ir progresu, darnaus vystymosi tikslais, realaus pasaulio problemų sprendimu, formuojantis mokinių kritinį mąstymą ir problemų sprendimo gebėjimus.

Užs. Nr. 511270