Atmintinė: ką reikia žinoti apie draudimo paslaugas karantino laikotarpiu?

Pastaruoju metu gyvename smarkiai pakitusiomis sąlygomis – prie jų prisitaikyti turi ir gyventojai, ir verslas. Karantino laikotarpiu turime itin saugoti vieni kitus, todėl daugelis reikalingų paslaugų, taip pat – ir draudimo, teikiamos nuotoliniu būdu. Gediminas Trijonis, „Compensa Vienna Insurance Group“ Šiaulių regiono vadovas paaiškina, ką reikia žinoti gyventojams, jei šiuo metu reikalinga konsultacija, norite apsidrausti ar nutiko žala, ir primena, kaip pastarąją užfiksuoti savarankiškai.

Kur kreiptis, jei reikia draudikų pagalbos

Būtinybė apsaugoti save ir artimuosius itin staigiai pakeitė daugelio gyvenimo būdą: jei tik galime, apsiperkame internetu, dirbame ir mokomės iš namų, be didelio reikalo netgi vengiame iš jų išeiti. Nepaisant to, poreikis gauti įprastas paslaugas, pavyzdžiui – draudimo, išliko, tad jos persikėlė į virtualią erdvę. Siekiant pagreitinti ir palengvinti procesus, kuriami specialūs įrankiai – jau veikia programėlė, padedanti klientui pačiam užfiksuoti automobilio patirtą žalą, užpildyti reikalingus dokumentus ir pasiskaičiuoti draudimo išmoką.

Karantino laikotarpiu visi privalome vengti kontaktų ir taip rūpintis vieni kitų sveikata, todėl kartu su kitais Šiaulių draudimo specialistais klientus konsultuojame nuotoliniu būdu. Pasitarti su mumis bei gauti reikalingą pagalbą gyventojai taip pat gali neišeidami iš namų – pakanka su mumis susisiekti telefonu ar parašyti elektroninį laišką. Paruošti dokumentai vėliau siunčiami elektroniniu, o jei reikia – ir paprastu paštu“, – sako G. Trijonis.

G. Trijonis pažymi, kad prireikus išsamesnės konsultacijos gyventojai registruojasi iš anksto, o pokalbis su specialistu vyksta klientui patogiausia forma. Jis galimas tiek pasitelkiant elektronines ryšio priemones, tiek ir biure, imantis visų priemonių saugumui bei sveikatai užtikrinti. Visuose biuruose yra dezinfekcijai skirtų priemonių, biure vienu metu gali būti aptarnaujamas vienas žmogus. Darbuotojai dėvi kaukes, jas dėvėti raginami ir klientai, o specialiai nubrėžtos „Stop“ linijos žymi, saugų atstumą, kurio reikia laikytis konsultacijos metu.

Susisiekti su Šiaulių draudimo specialistais gyventojai gali šiais kontaktais:

Gediminas Trijonis

Telefonais +370 415 95191 arba +370 652 24724

El. paštu gediminas.trijonis@compensa.lt

Reikalingus kontaktus taip pat galima rasti sekant šią nuorodą.

Compensa Vienna Insurance Group“ ekspertas atkreipia dėmesį, kad nutikus draudžiamajam įvykiui, jį užregistruoti taip pat galima neišėjus iš namų. Tokiu atveju draudimo išmoka apskaičiuojama remiantis pateiktais dokumentais bei nuotraukomis, kuriose užfiksuota žala. Apgadinto turto nuotraukų rekomenduojama pateikti daugiau – būtent taip specialistai galės matyti ir įvertinti patirtos žalos dydį. Reikalingus dokumentus taip pat galima pateikti nufotografuotus.

Kaip patiems teisingai užfiksuoti žalą

G. Trijonio teigimu, tai, kokių dokumentų bei nuotraukų reikia žalai užfiksuoti, priklauso nuo jos pobūdžio, tad pravartu susisiekti su draudimo specialistais ir pasitikslinti detales. Ekspertai, gavę visą reikalingą informaciją, dirba įprasta tvarka ir tempu – apskaičiuoja išmokos dydį ir užtikrina jos išmokėjimą.

Žemiau pateikiami dažniausi atvejai ir svarbiausi patarimai:

Jei žala nutiko transporto priemonei, reikia pranešti apie įvykį draudimo bendrovei, pateikti nuotraukas, automobilio registracijos liudijimą, eismo įvykio deklaraciją arba policijos pažymą. KASKO draudimo atveju reikia pridėti ir automobilį įvykio metu vairavusio asmens vairuotojo pažymėjimo kopiją (tos pusės, kurioje yra nuotrauka).

Transporto priemonės patirtą žalą svarbu tinkamai užfiksuoti. Nuotraukas patariama daryti šviesiuoju paros metu, transporto priemonė turėtų būti švari, jos neturėtų užstoti kiti objektai. Nuotraukose turi matytis automobilio valstybinis numeris. Fotografuojant defektus reikia padaryti bendrą nuotrauką ir detalią kiekvieno defekto nuotrauką iš arti. Taip pat – nufotografuoti automobilio ridą ir kėbulo numerį.

Siekdama padėti klientams greičiau ir lengviau atlikti išvardytus veiksmus, draudimo bendrovė pasitelkia ir specialų įrankį. Žalą užregistravęs klientas, jei pageidauja, naudodamas specialią nuorodą gali nufotografuoti ir pažymėti automobilio pažeidimus, įkelti reikiamus dokumentus ir pasiskaičiuoti galimą išmoką. Šiuo sudėtingu laikotarpiu tokia galimybė reiškia dvigubą naudą: galima ir sutaupyti laiko, ir išvengti fizinių kontaktų.

Jei žala nutiko turtui, reikia pranešti apie įvykį draudimo bendrovei, pateikti sugadinto turto nuotraukas (bendras vaizdas ir aiškiai matomi sugadinimai). Jei sugadintas kilnojamasis turtas, reikalingas defektinis aktas ir turto įsigijimo dokumentai (jei neturite – informacija, kada ir kur jis buvo įsigytas). Jei buvo sugadintas nekilnojamasis turtas ir turite galimybę, pateikite remonto sąmatą, kurioje atskirai atsispindėtų išlaidos darbams, medžiagoms ir kt. Taip pat – buto planą su pažymėta sugadinimų vieta.

Nutikus nelaimingam atsitikimui, reikia pranešti apie įvykį draudimo bendrovei ir pateikti medicininį dokumentą iš gydymo įstaigos. Tolimesni žingsniai su kiekvienu klientu įprastai derinami individualiai.

Jei eismo įvykio metu buvo sužaloti asmenys, reikalinga pateikti laisvos formos prašymą, nurodant, kokia žala buvo patirta, taip pat medicininį dokumentą iš gydymo įstaigos ir medicinines išlaidas patvirtinančius dokumentus.

Užs. Nr. 449120