
Naujausios
Savivaldybė žaidžia demokratiją dėl naujų autobusų
Šiaulių miesto savivaldybė vykdo gyventojų apklausą, ar mieste reikia naujesnių autobusų, bet važiavimo bilietai brangtų nuo 5 iki 7 centų. Apie pusei balsuotojų naujesnių autobusų ir brangesnių bilietų reikia, kitai pusei – ne. Ar tikrai vos apie 600 balsuotojų gali nuspręsti, ko reikia šimtatūkstantiniam miestui? Aiškėja, jog spręs ne gyventojai, o ekspertai, valdininkai bei politikai, norima „tik daugiau demokratijos“.
Rita ŽADEIKYTĖ
rita@skrastas.lt
Atsakinės gyventojai, bet spręs ekspertai
Vakar Šiaulių miesto savivaldybės Strateginės plėtros ir ekonomikos departamento direktorė Vaida Kalasevičienė ir Savivaldybės įmonės UAB „Busturas“ Plėtros ir marketingo skyriaus vadovė Rigita Tijūnaitienė spaudos konferencijoje pranešė, kad Savivaldybės tinklalapyje dar šią savaitę galima balsuoti apklausoje dėl „Naujesnio viešojo transporto“.
Klausiama, ar šiauliečiams reikalingas naujesnis, patogus, modernus ir saugus viešasis transportas? Atsakymų variantai – trys: už variantą „viešojo transporto paslaugomis nesinaudoju“ balsavo apie 10 procentų respondentų. Už variantą „esamų autobusų būklė tenkina, už važiavimą viešuoju transportu nenoriu mokėti brangiau“ balsavo apie 43 procentai ir už variantą – „taip, už kelionę naujais autobusais netgi sutikčiau šiek tiek primokėti (5-7 centai už vienkartinį važiavimą)“ paspaudė apie 47 procentus balsavusiųjų.
Departamento direktorė V. Kalasevičienė paaiškino, kad „planuojama įsigyti papildomai 20 visiškai naujų autobusų“, bet brangtų važiavimas – už vienkartinį e-bilietą šiuo metu yra mokami 49 centai, po autobusų įsigijimo, pasak V. Kalasevičienės, galėtų kainuoti apie 55 centus.
„Noriu pabrėžti, kad vienkartinio e-bilieto kainos nuo 2011 metų nekilo ir yra vienos mažiausių Lietuvoje. Elektroninio bilieto kaina Klaipėdoje yra 50 centų, Kaune – 70, o Vilniuje – 65 centai“, – teigė departamento direktorė.
„Tai, kad šiuo atveju yra klausiama ne ekspertų nuomonės, ne kažkokių kitokių patarėjų iš šalies – jau yra žingsnis link demokratiškos visuomenės“, – mano R. Tijūnaitienė.
Vakar apie pietus apklausoje buvo dalyvavę per 400 respondentų, dėl apklausos reprezentatyvumo reikia 620 apklausoje dalyvavusių respondentų iš maždaug 100 000 gyventojų.
Į klausimą, kiek nuo gyventojų apklausos priklausys sprendimas dėl naujų autobusų, R. Tijūnaitienė paaiškino: „Po to bus klausiama ekspertų nuomonės“.
Ir pirks, ir nuomos
V. Kalasevičienė pateikė skaičius: šiuo metu „Busturas“ turi 108 autobusus: 5 metų senumo – 17, nuo penkerių iki dešimties metų – 18, nuo dešimties iki penkiolikos metų – 33, o senesnių, nei 15 metų – 40 autobusų. Kasdien miesto maršrutus aptarnauja 69 autobusai.
Pasak V. Kalasevičienės, planuojama įsigyti 20 visiškai naujų autobusų „per veiklos nuomą“. Tai reiškia, kad 10 metų bendrovė mokėtų nuomą už autobusus, o po 10 metų juos sugrąžintų atgal. Pasak „Busturo“ skyriaus vadovės, tokį nuomos principą taiko Vilnius ir Kaunas.
Taip pat Savivaldybė planuoja įsigyti, o „Busturas“ šiame sandoryje yra partneris – dar 15 visiškai naujų autobusų. Bendra šio projekto vertė – 2,7 milijono eurų. Didžioji dalis lėšų – Europos Sąjungos investicijos, bendrovės – 407 tūkstančiai eurų.
Abi naujų autobusų "injekcijos" vyktų kitais metais, nes priėmus sprendimus „gamintojas mažiausiai dar pusmetį gamina užsakytus autobusus“.
Redakcijos archyvo nuotr.
Šiaulių miesto savivaldybė paskelbė apklausą, ar šiauliečiams reikalingas „naujesnis, patogus, modernus ir saugus viešasis transportas?“. Atsakymas "Taip“ reiškia sutikimą primokėti 5-7 centus už vienkartinį važiavimą.