Saugaus eismo komisija sprendimo dėl S. Lukauskio gatvės nepakeitė

Artūro STAPONKAUS nuotr.
Posėdyje dalyvavę saugaus eismo komisijos nariai vienbalsiai nusprendė uždrausti automobilių stovėjimą S. Lukauskio gatvėje, taip užtikrinant eismo saugumą.
Per pastarąsias tris savaites trečią kartą susirinkusi Šiaulių miesto savivaldybės Saugaus eismo komisija dar kartą priėmė sprendimą uždrausti automobilių stovėjimą S. Lukauskio gatvėje. Gal šis sprendimas jau bus galutinis.

 

Po gatvės rekonstrukcijos – eismo problemos

Praėjusią savaitę rašėme, kad po rekonstrukcijos siauroje S. Lukauskio gatvėje miesto centre automobilių eismas tapo problematiškas. Vienoje gatvės pusėje stovi individualūs namai, o kitoje – Zubovų parkas. Gyvenamųjų namų gatvės pusėje automobilių parkavimas yra draudžiamas, tačiau nuo parko pusės – ne, ir gatvę užstačius automobiliais, praktiška viena juosta eismas vykti nebegali. Sudėtinga tampa tiek gyventojams įsukti į savo kiemus, tiek prasilenkti važiuojantiems automobiliams.

Šios gatvės rekonstrukcija prasidėjo dar 2021 metais. Į gyventojų pretenzijas dėl nesaugaus eismo šioje gatvėje Šiaulių miesto savivaldybė atsakydavo pagrindiniu argumentu – kai bus įrengta automobilių stovėjimo aikštelė, tuomet bus sprendžiama dėl eismo saugumo.

Rekonstrukcija baigėsi, aikštelė įrengta, tačiau šios gatvės gyventojai susipriešino dėl galimų sprendimų. Verslininkas Algimantas Jankauskas su kaimynais įrodinėjo, kad vienintelis teisiškai galimas sprendimas – automobilių stovėjimo uždraudimas minėtoje gatvėje. Seimo narys Domas Griškevičius daugiausiai su gretimų gatvių daugiabučių namų gyventojais tikino, kad jie neturės kur laikyti automobilių, todėl reikėtų apsiriboti geltonų zigzagų žymėjimu, draudžiančiu automobilių stovėjimą tik konkrečiose gatvės vietose. Taip esą transporto priemonės galėtų prasilenkti, o automobiliai nebūtų statomi prie įvažiavimų į kiemus.

Norai ar teisės aktai?

Liepos 19 dieną Saugaus eismo komisija, įvertinusi visas aplinkybes, policijos, priešgaisrinės tarnybos atstovų pasisakymus, nusprendė uždrausti S. Lukauskio gatvėje nuo Dvaro iki Vaisų gatvės automobilių stovėjimą parko pusėje. Seimo narys Domas Griškevičius pasipiktino, kad sprendimą komisija priėmė neišklausiusi visų pusių, todėl Savivaldybėje buvo nuspręsta klausimą svarstyti iš naujo.

Liepos 27 dieną Saugaus eismo komisija minėto klausimo nesvarstė, nes į posėdį susirinko mažiau nei pusė komisijos narių.

Rugpjūčio 1 dieną į Saugaus eismo posėdį sugužėjo ne tik S. Lukauskio gatvės gyventojai, bet ir jų kaimynai iš Dvaro bei Vaisų gatvių daugiabučių namų, įtikinėdami, kad jie neturi kur kitur laikyti automobilių, kaip tik S. Lukauskio gatvėje.

Vienas iš minėtos gatvės gyventojų Saulius Palepšaitis pristatė savo paties tyrimą ir skaičiais įrodė, kad Dvaro gatvėje ir naujojoje automobilių stovėjimo aikštelėje prie parko nuolat yra laisvų parkavimo vietų, tuo tarpu, kai trumpa ir siaura S. Lukauskio gatvė užstatyta automobiliais.

Gyventojai aiškino, kad laikytis eismo taisyklių minėtoje gatvėje, kai ji užstatyta automobiliais, nėra galimybių ir klausė, ar šioje vietoje bus kuriama „pilkoji zona“, kur eismo taisyklės negalioja.

Domas Griškevičius įsitikinęs, kad geltoni zigzagai galėtų būti visiems tinkamas sprendimas ir vizualiai pademonstravo, kur jie galėtų būti. Tačiau čia pat paaiškėjo, kad priėmus tokį sprendimą kitų ginčai tarp gyventojų, kuriose vietose tuos zigzagus žymėti. Be to, D. Griškevičius pripažino, kad toks žymėjimas eismo saugumo klausimo šioje gatvėje neišspręstų.

A. Jankauskas komisijai ir kaimynams perskaitė visą „paskaitą“ apie tai, kas yra viešasis ir grupinis ar asmeninis interesas ir pabrėžė, kad viešasis interesas visada turi būti viršesnis. Nors A. Jankauskui buvo priekaištaujama, kad jo kiemo vartai atsidaro į gatvę ir todėl jam kyla keblumų įsukant į savo namus, jis nekalbėjo apie patiriamus savo nepatogumus, tačiau reikalavo komisijos užtikrinti eismo dalyvių saugumą. Jis priminė Statybos reglamento reikalavimus ir paaiškino, kad įvertinus dviračių, automobilių ir pėsčiųjų judėjimą, privalomus atstumus, gavės plotį, norint užtikrinti saugų eismą vienintelis teisiškai tinkamas sprendimas – uždrausti automobilių stovėjimą.

Gyventojas kvietė ir kaimynus, ir komisiją vadovautis ne norais, o viešuoju interesu ir teisės aktais.

Antrą kartą nusprendė – S. Lukauskio gatvėje automobiliai nestovės

Gyventojams išsakius savo pozicijas Saugaus eismo komisijos pirmininkas Vincas Urbonavičius paprašė jų palikti posėdžių salę. Bandyta išvengti sprendimų priėmimo viešumo, siekiant išprašyti ir žurnalistus, tačiau tai nepavyko.

Komisijos nariai dar kurį laiką aiškinosi, koks sprendimas būtų priimtiniausias. Svarstyta ir vienpusio eismo galimybė.

Kalbant apie gatvės žymėjimą geltonais zigzagais, pastebėta, kad žiemą prisnigus ar rudenį apkritus gatvę lapais jų nesimatys. Jei statyti ženklus, tai jie turi būti prie kiekvieno zigzago pradžios ir pabaigos – iš viso 30 ženklų kilometro nesiekiančioje gatvelėje. Paskaičiuota, kad atlikus tokį ženklinimą gatvėje liktų galimybė statyti iki 15 automobilių. Tai iš esmės problemos nespręstų, o eismą vistiek apsunkintų.

Po diskusijų Saugaus eismo komisijos nariai sutarė, kad siekiant užtikrinti saugų eismą S. Lukauskio gatvėje optimaliausiais sprendimas uždrausti automobilių parkavimą. Už šį sprendimą balsavo visi 12 posėdyje dalyvavusių komisijos narių.

Apie priimtą sprendimą bus informuotas Šiaulių apygardos prokuratūros Viešojo intereso gynimo skyriaus prokuroras, atsiuntęs Savivaldybei reikalavimą priimti sprendimus ir taikyti priemones teisės pažeidimams, susijusiems su saugaus eismo užtikrinimu S. Lukauskio gatvėje, šalinti. Tokį sprendimą Savivaldybė turėjo priimti per 20 dienų, tačiau gerokai vėluoja.

Savivaldybė pagal prokuroro reikalavimą turi 20 dienų įgyvendinti priimtą sprendimą – pastatyti ženklus, draudžiančius sustoti automobiliams.

D. Griškevičius negalėjo pasakyti, ar skųs komisijos sprendimą. Sakė, kad gavęs iš Savivaldybės informaciją, į ją pasigilins ir tarsis su kaimynais.

Prieš dvejus metus Seimo nariui pavyko pakeisti komisijos sprendimą.

Dar 2021 metais rugsėjį komisija nusprendė abiejose S. Lukauskio gatvės pusėse įrengti ženklus „Sustoti draudžiama“, nes pagal gatvės kategoriją ir esamą plotį automobiliai joje negali būti parkuojami.

Tačiau jau kitą mėnesį komisija keitė savo sprendimą, nes į ją kreipėsi D. Griškevičius bei daugiabučio namo Dvaro gatvėje Nr.100 gyventojai, prašydami pakeisti sprendimą dėl automobilių parkavimo uždraudimo, nes daugiabučio namo gyventojai esą neturi pakankamai parkavimo vietų, todėl priversti automobilius laikyti S. Lukauskio gatvėje. Tada komisija nusprendė uždengti transporto priemonių stovėjimą parko pusėje draudžiantį ženklą iki bus baigti parko rekonstravimo darbai ir bus nuspręsta įrengti vienpusį eismą. Komisija sprendimą iš esmės vis atidėliojo, kol bus įrengta automobilių stovėjimo aikštelė.