
Naujausios
Tyrimo išvada: neužbaigtas, nes dingo elektra
Šiaulietė M. J. pasakojo, kad dvi dienas ruošėsi jai paskirtai kolonoskopijos procedūrai – laikėsi specialios mitybos, valė žarnyną. Liepos 30 dieną moteris su šeimos gydytojo siuntimu atvyko į privačią „Klinika Baltija“ Šiauliuose, ten jai su pilna nejautra buvo pradėta minėta intervencinė procedūra. Po kiek laiko pacientė pajuto, kad slaugytoja ją budina iš nejautros. Jai buvo pasakyta, kad procedūros metu pastate dingo elektra, todėl gydytojas nebegalėjo jos baigti. Kiek vėliau atėjęs kolonoskopiją atlikęs gydytojas paaiškino, kad dingus elektrai jis tespėjo ištirti tik nedidelę dalį žarnyno – apie 20 centimetrų, tačiau iš esmės nieko blogo nematė ir pasiūlė laukti tyrimo išvadų. Moteriai liepta apsirengti ir keliauti namo.
Po dienos ji sulaukė skambučio iš klinikos. Buvo pasiūlyta pasiimti naują siuntimą iš šeimos gydytojo ir tuomet šioje klinikoje jai tyrimą pakartos.
M. J. laukė tyrimo išvados ir koks ją apėmė nusivylimas, kai vietoje medikų išvadų buvo parašyta: „Tyrimas iki galo neatliktas, nes tyrimo metu pastate dingo elektra.“
Moteris jaučiasi sutrikusi ir nežino, kaip jai toliau elgtis.
„Tai kodėl jie negalėjo pakartoti procedūros tą pačią dieną, kai atsirado elektra, jei dar liko kažkas neaišku? Juk aš dvi dienas jai ruošiausi. Ar gydymo įstaiga neprivalo turėti alternatyvų elektros energijos šaltinį? Juk atliekamos ir polipo šalinimo operacijos. O jei žmogus pradės kraujuoti? Tai yra visiškai nesaugu“, – kėlė klausimus šiaulietė.
Ji sakė, kad dar lankysis pas šeimos gydytoją ir spręs, ar reikia kartoti tyrimą. Tačiau net ir nusprendus jį kartoti, moteris tikino, kad „Klinika Baltija“ nebepasitikės ir ieškos kitos gydymo įstaigos.
Moteriai kolonoskopijos procedūra nekainavo, ją turint šeimos gydytojo siuntimą apmoka Valstybinė ligonių kasa (VLK). Jei jau klinikos atstovas pasiūlė pasiimti naują siuntimą procedūrai, vadinasi, gautąjį liepos 30 dienai panaudojo ir pateiks ligonių kasoms apmokėti už neatliktą iki galo procedūrą.
Procedūros neužbaigtumą neigia, bet elektros generatorių perka
Atsakydama į mūsų nusiųstus klausimus „Klinika Baltija“ vadovė Dagnė Birutė užėmė neigimo poziciją.
„Gydymo įstaigoje „Klinika Baltija“ anestezijos prietaisai, endoskopinė įranga turi rezervinius aukščiausius saugumo ir efektyvumo standartus atitinkančius energijos šaltinius, kurie užtikrina intervencijų saugumą. Esami rezerviniai šaltiniai leidžia nutrūkus elektros tiekimui saugiai baigti pradėtus medicininius veiksmus, intervencijas. Aptariamu klinikiniu atveju, kada intervencijos pabaigoje dėl sutrikusio nuolatinės elektros tiekimo, instrumentinis tyrimas baigtas naudojantis rezerviniu elektros šaltiniu. Po procedūros gydytojas informavo pacientę ir jos lydintį asmenį apie tyrimo pabaigoje pasikeitusias darbo sąlygas ir nuramino, kad diagnostikai ir gydymui tai neturėjo neigiamo efekto. Gydytojas skyrė laiko įsitikinti, ar pacientei nėra onkologinio susirgimo ir rekomendavo tyrimą pakartoti po vienų metų“, – jos paaiškinimas visiškai prieštaravo ne tik pacientės papasakotai istorijai, bet ir kolonoskopijos tyrimo aprašymui, kuriame vietoje medicininės išvados įrašyta, kad tyrimas iki galo neatliktas, nes tyrimo metu pastate dingo elektra.
Paprašėme vadovės šį prieštaravimą paaiškinti, tačiau paaiškinimo nesulaukėme.
Kodėl procedūra nebuvo pakartota tą pačią dieną? Įmonės vadovė tikino, kad nežinojo, kuriam laikui sutrikęs elektros energijos tiekimas klinikoje.
„Taip pat, kaip ir minėjome, gydytojas, įvertinęs visą situaciją, buvo užtikrintas procedūros išbaigtumu, kas reiškia, kad tyrimo kartoti iškart nėra būtina“, – dėstė D. Birutė.
Ji patvirtino, kad pateikė VLK apmokėti šį tyrimą, nes jis esą buvo atliktas ir žadėjo, kad pacientė bus informuota apie galimybę atlikti pakartotinį endoskopinį tyrimą, kuriam siuntimo nereikia ir paslauga bus atliekama nemokamai, nors prieš tai aiškino, kad kartoti tyrimą reikia tik po metų.
„Nėra atvejų, ir tai iš esmės nepriimtina, kad pacientus apžiūrėtumėme ne iki galo. Pacientei po tyrimo žodžiu buvo suteikta išsami konsultacija, pateiktos rekomendacijos, atsakyta į visus klausimus. Būtent su tokia situacija, kuri aptariama šiuo atveju, susiduriame pirmą kartą ir padarysime viską, kad tai nepasikartotų. Apgailestaujame dėl nepatogumų ir dvejonių, su kuriomis teko susidurti pacientei“, – rašė D. Birutė.
Vis dėlto ši situacija turėjo įtakos klinikos sprendimui įsigyti papildomą elektros generatorių.
Neužbaigto tyrimo neapmokės
Susidariusią situaciją paprašėme pakomentuoti Valstybinės ligonių kasos. Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Vita Lyskoitienė atsiuntė komentarą, kuriame rašoma: „Ligonių kasa Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšomis apmoka tik už pacientams suteiktas ir iki galo atliktas kokybiškas paslaugas. Jei dėl objektyvių priežasčių (pavyzdžiui, dingus elektros tiekimui) tyrimas nebuvo baigtas (kas ir patvirtinama tyrimo išvadoje – „Tyrimas iki galo neatliktas, nes tyrimo metu pastate dingo elektra“), gydymo įstaiga privalo pacientui jį atlikti pakartotinai ir nemokamai. Kol tyrimas nebaigtas, galioja pacientės siuntimas šiai paslaugai gauti. Už nebaigtą tyrimą ligonių kasos nemoka – apmokama tik tada, kai jis suteiktas tinkamai, pagal teisės aktų reikalavimus.“
VLK paaiškino, kad jei iš pacientės prašoma naujo siuntimo ir be jo neregistruojama pakartotiniam tyrimui, ji dėl to pirmiausia turėtų kreiptis į sveikatos priežiūros įstaigos administraciją.