
Naujausios
Prie „vieno langelio“ lankytojų netrūksta
Prieš du mėnesius duris atvėrus Šiaulių miesto savivaldybės priimamajam, užsidarė durys pas valdininkus. Vieni lankytojai džiaugiasi, kad nereikia klaidžioti Savivaldybės koridoriais, kiti skundžiasi, kad negali tiesiogiai bendrauti su specialistais.
Jurgita JUŠKEVIČIENĖ
jurgita@skrastas.lt
Nereikia blaškytis
Antrą kartą Savivaldybės priimamajame besilankantis Stasys Šiupinis sakė esąs patenkintas naująja tvarka, nes nereikia blaškytis po kabinetus, greičiau sutvarkomi dokumentai. Statybos darbais užsiimančiam S. Šiupiniui šį kartą reikėjo statybos darbų leidimo.
Dviejų mažylių mama Vaida Nutautaitė atvyko į priimamąjį paprašyti laisvų vietų darželiuose-lopšeliuose sąrašo. „Anksčiau, kai tekdavo lankytis Savivaldybėje, varinėdavo iš vieno kabineto į kitą. Man su vaikais sunku būdavo laipioti iš vieno aukšto į kitą. O čia viskas vietoje, galiu ir vežimėlį įsistumti“, — sako V. Nutautaitė.
Priimamojo darbuotojai dažnai sulaukia klausimo, ar greičiau spręsis klausimai?
„Gyvenamosios vietos deklaravimo, šeimos sudėties pažymos išrašomos iš karto. Tačiau yra tokių procedūrų, kurioms reikia Tarybos sprendimo, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo ar patvirtinti kažkokį planą. Tada tenka laukti iki 20 darbo dienų. Į tuos terminus turim tilpti“, — aiškina Savivaldybės priimamojo vedėja Gendrūta Slavinskienė.
Pas specialistus — tik ypatingais atvejais
Architektas Rokas Mazuronis pirmą kartą lankėsi priimamajame. Jis į naująją tvarką žiūri kritiškai: „Anksčiau eidavau tiesiai pas specialistą, jis vietoje peržiūrėdavo detaliuosius planus, pasakydavo pastabas, o dabar teks laukti atsakymo, kurį gausiu per tarpininką.“ Architekto nuomone, kai kuriais atvejais turėtų būti paliktas tiesioginis bendravimas su specialistais.
R. Mazuronis sutinka, kad priimamasis Savivaldybėje būtinas. Ateinantiems čia vos vieną kartą per metus, ar dar rečiau, nereikia ieškoti vieno ar kito skyriaus, be to, čia galima gauti visą reikalingą informaciją.
Pensininkė Danutė taip pat norėjo patekti tiesiai į Miesto infrastruktūros skyrių, tačiau jai buvo paskirtas priėmimo laikas.
G. Slavinskienė sako, jog tiesiogiai bendrauti dažniausiai pageidaujama su Architektūros ir urbanistikos, Miesto infrastruktūros, Statybos skyrių specialistais.
Priimamajame įrengti du kabinetai, kuriuose pagal grafiką priiminėja įvairių skyrių specialistai. Į priėmimą pas specialistus iš anksto registruoja „vieno langelio“ darbuotojos.
Krūvis
Anksčiau skyrių referentėmis (sekretorėmis) dirbusios moterys, dabar perkeltos į priimamąjį. Priimamojo vedėja sako, jog darbuotojos iš pradžių panikavo. Per pirmąjį priimamojo darbo mėnesį apsilankė per 3550 žmonių.
Didžiausią krūvį tenka atlaikyti Architektūros ir urbanistikos skyriaus priimamojo darbuotojai Kristinai Sinkevičienei ir Vilmai Masalskieei, kuri atstovauja Miesto infrastruktūros skyriui.
Skyriai liko be referenčių
Referentes perkėlus į priimamąjį, Savivaldybės administracijos skyriai liko be referenčių. Jeigu kabinete nėra skyriaus vedėjo, skambučiai peradresuojami pavaduotojams arba skyriaus specialistams. Tiesa, dar ne visi skyriai spėjo „užprogramuoti“ savo telefonus, todėl ypač sunku surasti Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėją Rasą Budrytę bei Miesto infrastruktūros vedėją Arūną Adomaitį.
Buvusios referentės, o dabar priimamojo darbuotojos, kaip tvarkė skyrių raštvedybą, registravo gaunamus dokumentus, registravo atsakymus, perregistruodavo pavedimus, tą patį atlieka ir dabar.
TVARKA: Šiaulių miesto savivaldybės priimamasis veikia jau du mėnesius.
BENDRAVIMAS: Architektui Rokui Mazuroniui norėtųsi bendrauti tiesiogiai su Architektūros ir urbanistikos skyriaus specialistais.
PATOGUMAI: Statybos darbų leidimo į Savivaldybę atėjęs Stasys Šiupinis džiaugiasi tuo, kad nereikia blaškytis po kabinetus.
KRŪVIS: Priimamojo darbuotoja Kristina Sinkevičienė, atstovaujanti Architektūros ir urbanistikos skyrių, prisipažįsta, jog jai tenka didžiulis krūvis.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.