Prie išmaniųjų šviesoforų vairuotojams teks priprasti

Prie išmaniųjų šviesoforų vairuotojams teks priprasti

Prie iš­ma­nių­jų švie­so­fo­rų vai­ruo­to­jams teks pri­pras­ti

Va­kar Šiau­lių mies­to sa­vi­val­dy­bė­je su­reng­to­je spau­dos kon­fe­ren­ci­jo­je Sa­vi­val­dy­bės įmo­nės „Šiau­lių gat­vių ap­švie­ti­mas“ bei Šiau­lių ap­skri­ties po­li­ci­jos at­sto­vai ko­men­ta­vo at­si­ra­du­sias spūs­tis, įren­gus jud­rio­se san­kry­žo­se iš­ma­niuo­sius švie­so­fo­rus. Spūs­tys, ti­ki­ma­si, ne­be­su­si­da­rys, kai gy­ven­to­jai įpras prie nau­jo­vių, o iš­ma­nie­ji švie­so­fo­rai su­ma­žins skau­džių eis­mo įvy­kių skai­čių.

Ri­ta ŽA­DEI­KY­TĖ

rita@skrastas.lt

Ner­vi­no­si, nes ne­ži­no­jo

Po to, kai ke­lio­se jud­rio­se mies­to san­kry­žo­se – Ser­ben­tų ir Pra­mo­nės gat­vių, Cvir­kos ir Že­mai­tės gat­vių san­kry­žo­se – pra­dė­jo veik­ti nau­jai su­mon­tuo­ti iš­ma­nie­ji švie­so­fo­rai, so­cia­li­niuo­se tink­luo­se pa­si­py­lė vai­ruo­to­jų skun­dai: esą iš­ma­nie­ji švie­so­fo­rai truk­do eis­mui. Vai­ruo­to­jai da­li­jo­si spūs­čių nuo­trau­ko­mis.

Įmo­nės „Šiau­lių gat­vių ap­švie­ti­mas“ sau­gaus eis­mo ana­li­ti­kas Gied­rius Po­po­vas pri­pa­ži­no, kad ga­vo daug ne­pa­si­ten­ki­ni­mo sig­na­lų: gy­ven­to­jai už­trun­ka spūs­ty­se, il­ges­nė ke­lio­nė į dar­bą ir iš jo.

Pri­pa­žįs­ta­ma, kad apie pa­si­kei­ti­mus dau­ge­lis gy­ven­to­jų net ne­ži­no­jo, G. Po­po­vo tei­gi­mu, ne­si­ti­kė­ta „to­kių ne­pa­to­gu­mų“.

G. Po­po­vo žo­džiais, šio­se san­kry­žo­se trans­por­to srau­tų skai­čia­vi­mai bu­vo at­lik­ti rug­sė­jo mė­ne­sį, o išaiš­kė­jus ne­sklan­du­mams vėl bus ko­re­guo­ja­mi švie­so­fo­rų cik­lai.

„Nau­ji švie­so­fo­rai re­gu­liuo­ja taip, kad prieš su­ki­mą į kai­rę prieš­prie­ši­nis trans­por­tas yra su­stab­do­mas – taip sau­giau eis­mo da­ly­viams, bet dėl to eis­mas šiek tiek su­lė­tė­ja. Gy­ven­to­jams rei­kia lai­ko pri­pras­ti prie šių pa­si­kei­ti­mų ir tų spūs­čių grei­tai ne­be­liks, nes jau da­bar vai­ruo­to­jai per­sio­rien­tuo­ja“, – sa­kė G. Po­po­vas.

Spūs­čių, pa­vyz­džiui, Ser­ben­tų ir Pra­mo­nės gat­vių san­kry­žo­je, su­si­da­ro ir dėl to, jog va­žiuo­jant pir­mą­ja juos­ta pa­gal nau­ją žy­mė­ji­mą ga­li­ma su­kti tik į de­ši­nę, nors anks­čiau bu­vo ga­li­ma va­žiuo­ti ir tie­siai. To­dėl vai­ruo­to­jai, no­rin­tys va­žiuo­ti tie­siai, pa­ma­tę, kad ši juos­ta nu­krei­pia tik į de­ši­nę, o jiems rei­kia va­žiuo­ti tie­siai, no­ri per­si­ri­kiuo­ti. Ant­ra juos­ta va­žiuo­jan­čių­jų srau­tas taip pat di­de­lis, ne vi­si vai­ruo­to­jai pra­lei­džia per­si­ri­kiuo­ti, to­dėl už­kem­ša­ma pir­mo­ji juos­ta.

„Šiau­lių gat­vių ap­švie­ti­mo“ analitiko G. Po­po­vo tei­gi­mu, nė­ra nu­ma­tyta jo­kio kom­pen­sa­vi­mo me­cha­niz­mo už pa­tir­tą ža­lą gy­ven­to­jams, jei­gu jie ne­spė­jo lai­ku į dar­bą, trau­ki­nį ar au­to­bu­są.

Sau­gaus eis­mo ko­mi­si­jos pir­mi­nin­kas, mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius An­ta­nas Bar­tu­lis tei­gė, kad sau­gu­mą ir pra­lai­du­mą nu­tar­ta re­gu­liuo­ti iš­ma­niai­siais švie­so­fo­rais, nes žie­di­nės san­kry­žos mies­to biu­dže­tui yra per bran­gu.

Ti­ki­ma­si sau­gu­mo

„Ke­lios pa­pil­do­mai su­gaiš­tos mi­nu­tės prie švie­so­fo­ro yra ne­pa­ly­gi­na­mai ma­žes­nis nuo­sto­lis, ne­gu su­dau­žy­ti au­to­mo­bi­liai ar su­ža­lo­ti žmo­nės. Šiek tiek kant­ry­bės, man­da­gu­mo. Eis­mo sau­gu­mas, na­tū­ra­lu, šiek tiek su­ma­ži­na grei­tį“, – sa­kė sau­gaus eis­mo ana­li­ti­kas G. Po­po­vas.

Šiau­lių ap­skri­ties vy­riau­sio­jo po­li­ci­jos ko­mi­sa­ria­to Ke­lių po­li­ci­jos tar­ny­bos vir­ši­nin­kas Ro­ber­tas Ra­da­vi­čius tei­gė, vai­ruo­to­jai mies­to gat­vė­mis va­žiuo­ja „įjun­gę au­to­ma­tą“, pa­žįs­ta kiek­vie­ną ply­te­lę ir ne­pas­te­bi pa­si­kei­tu­sių ženk­lų ir gat­vės juos­tų žy­mė­ji­mo.

Mies­te yra juo­dų­jų eis­mo dė­mių, ku­rio­se įvyks­ta skau­džių ne­lai­mių – su­žeis­tų, žu­vu­sių žmo­nių.

„Til­žės ir Pak­ruo­jo gat­vių san­kry­žo­je tu­rė­jo­me juo­dą dė­mę, bet įren­gus iš­ma­nų­jį švie­so­fo­rą per me­tus ten ne­tu­ri­me nė vie­no įskai­ti­nio eis­mo įvy­kio, kur bū­tų su­ža­lo­tas as­muo. Juo­dą­ją dė­mę tu­rė­jo­me ir Til­žės – Aukš­to­sios gat­vių san­kry­žo­je, bet įren­gus iš­ma­nų­jį švie­so­fo­rą taip pat ne­be­fik­sa­vo­me nė vie­no eis­mo įvy­kio“, – tei­gė R. Ra­da­vi­čius.

Ko­mi­sa­ras kvie­tė pa­ken­tė­ti gy­ven­to­jus ke­le­tą mi­nu­čių prie švie­so­fo­ro, pa­si­pla­nuo­ti sa­vo lai­ką, bet iš­gel­bė­ti gy­vy­bę ir svei­ka­tą, ne­skai­čiuo­jant tur­ti­nės ža­los – su­dau­žy­tų au­to­mo­bi­lių.

O tai, kad įren­gus iš­ma­niuo­sius švie­so­fo­rus, no­rė­da­mi juos ap­lenk­ti, vai­ruo­to­jai su­ka ša­lu­ti­nė­mis gat­vė­mis ir per kie­mus, ko­mi­sa­ras ma­to „tik lai­ki­ną pro­ble­mą, ku­ri tuoj iš­nyks, kai bus su­re­gu­liuo­ti švie­so­fo­rų cik­lai ir žmo­nės įpras va­žiuo­ti pa­gal nau­jas tai­syk­les“.

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.

Gy­ven­to­jai kvie­čia­mi at­kreip­ti dė­me­sį, kad ar­ti­miau­sio­mis die­no­mis pra­dės veik­ti nau­jas švie­so­fo­ras J. Jab­lons­kio – Ar­chi­tek­tų – Že­mai­tės gat­vių san­kry­žo­je, ten šiuo me­tu švie­so­fo­ras dar mon­tuo­ja­mas, bei Til­žės ir Pra­mo­nės gat­vių san­kry­žo­je, kei­sis ir eis­mo juos­tų žy­mė­ji­mas.

Iš­ma­nu­sis švie­so­fo­ras Že­mai­tės – P. Cvir­kos gat­vių san­kry­žo­je pa­kei­tė eis­mą šia san­kry­ža.

Iš Ser­ben­tų gat­vės į Pra­mo­nės gat­vę pir­mo­sios juos­tos ga­li­ma su­kti tik į de­ši­nę, nors anks­čiau bu­vo ga­li­ma va­žiuo­ti ir tie­siai. Pir­mą­ją juos­tą už­kem­ša au­to­mo­bi­liai, ne­be­ga­lin­tys va­žiuo­ti tie­siai ir no­rin­tys per­si­ri­kiuo­ti į ant­rą­ją juos­tą, kad ga­lė­tų va­žiuo­ti tie­siai.

(Iš kai­rės) Šiau­lių ap­skri­ties vy­riau­sio­jo po­li­ci­jos ko­mi­sa­ria­to Ke­lių po­li­ci­jos tar­ny­bos vir­ši­nin­kas Ro­ber­tas Ra­da­vi­čius, „Šiau­lių gat­vių ap­švie­ti­mo“ sau­gaus eis­mo ana­li­ti­kas Gied­rius Po­po­vas ir Sau­gaus eis­mo ko­mi­si­jos pir­mi­nin­kas, mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius An­ta­nas Bar­tu­lis ti­ki­no, kad prie nau­jo­vių vai­ruo­to­jai grei­tai pri­pras.