Pirkėjas vartotojų gynėjus įtikino ginti jo teises

Pirkėjas vartotojų gynėjus įtikino ginti jo teises

Pir­kė­ja­s var­to­to­jų gy­nė­jus įti­ki­no gin­ti jo tei­ses

Jo­niš­kie­tis Ama­li­jus Nar­bu­tas, rug­sė­jo mė­ne­sį per in­ter­ne­tą už­sa­kęs ir įsi­gi­jęs sau­lės ko­lek­to­riaus val­dik­lį, po­rą mė­ne­sių ieš­ko­jo tei­sy­bės dėl įta­ri­mų, kad mi­nė­ta pre­kė ne­ko­ky­biš­ka. Tik po pa­kar­to­ti­nio krei­pi­mo­si Var­to­to­jų tei­sių ap­sau­gos tar­ny­ba (VTAT) skun­do nag­ri­nė­ji­mą pra­dė­jo.

Lo­re­ta RIPS­KY­TĖ

loretar@skrastas.lt

Lie­tu­viš­ka inst­ruk­ci­ja nea­ti­tin­ka ori­gi­na­lo

Ama­li­jus Nar­bu­tas jau po­rą mė­ne­sių ban­do ras­ti tei­sy­bę, su­si­ra­ši­nė­da­mas laiš­kais su par­da­vė­ju ir Var­to­to­jų tei­sių ap­sau­gos tar­ny­bos at­sto­vais.

Jo­niš­kie­tis rug­sė­jo mė­ne­sį in­ter­ne­tu iš Kau­ne įsi­kū­ru­sios bendrovės už 45 eu­rus įsi­gi­jo sau­lės ko­lek­to­riaus val­dik­lį. In­ži­nie­riaus iš­si­la­vi­ni­mą tu­rin­tis vy­ras pa­ts jį ins­ta­lia­vo, įjun­gė, ta­čiau iki šiol ne­ga­li nau­do­tis taip, kaip de­rė­tų. Mat sau­lės ko­lek­to­riaus val­dik­lis pa­ts nie­ko ne­val­do, as­muo tu­ri jį ste­bė­ti bei išjungti ir įjungti, kad sis­te­ma ne­per­kais­tų.

Ne­ga­na to, ly­gin­da­mas len­kiš­ką ir į lie­tu­vių kal­bą iš­vers­tas inst­ruk­ci­jas, pir­kė­jas ra­do daug nea­ti­ti­ki­mų, kai kur teks­tas įgau­na prie­šin­gą reikš­mę, nei ra­šy­ta ori­gi­na­le.

„Len­kiš­kos inst­ruk­ci­jos da­ly­je apie prie­tai­so val­dy­mą ra­šo­ma, kad rei­kia vie­nu me­tu nu­spaus­ti ir pa­lai­ky­ti myg­tu­kus, pa­žy­mė­tus kvad­ra­tu ir tri­kam­piu. Tuo tar­pu į lie­tu­vių kal­bą ver­čia­ma, kad rei­kia tik nu­spaus­ti myg­tu­kus, apie pri­lai­ky­mą – nė „bum bum“. Taip iš pra­džių ir da­riau, kol ne­pa­ly­gi­nau teks­to su len­kiš­ku ori­gi­na­lu“, – pa­sa­ko­jo A. Nar­bu­tas.

Pa­veiks­lė­ly­je – dau­giau de­ta­lių nei paaiš­ki­ni­mų

Funk­ci­jų ap­ra­šy­mo da­ly­je ir len­kų, ir lie­tu­vių inst­ruk­ci­jo­je mi­ni­mi sim­bo­liai „C“, „U“ ir „H“, bet lie­tu­vių ver­ti­me de­ta­liau apie juos paaiš­ki­nant „H“ sim­bo­lio ne­be­lie­ka, už­tat at­si­ran­da nie­kur ne­mi­ni­mas „O“.

Abie­jo­se inst­ruk­ci­jo­se spaus­di­na­mas val­dik­lio pa­veiks­lė­lis su paaiš­ki­ni­mais. Lie­tu­viš­ko­je inst­ruk­ci­jo­je skai­čiais pa­žy­mė­ta 13 jo de­ta­lių, ta­čiau paaiš­ki­ni­me iš­var­dy­ta tik 11. Tad 12-ą ir 13-ą Ama­li­jus Nar­bu­tas įsi­ra­šė sa­vo ran­ka.

„Pir­kė­jui inst­ruk­ci­ja duo­da­ma tam, kad ja va­do­vau­tų­si. Bet jei­gu ji iš­vers­ta ne­ti­ku­siai, kaž­kas tu­ri už tai at­sa­ky­ti“, – įsi­ti­ki­nęs pir­kė­jas.

Var­to­to­jų gy­nė­jai rei­ka­la­vo do­ku­men­to iš ban­ko

No­rė­da­mas grą­žin­ti pre­kę ir at­gau­ti pi­ni­gus jis, pa­gal nu­ma­ty­tą tvar­ką, krei­pė­si į par­da­vė­ją. Ka­dan­gi prie val­dik­lio pa­teik­ta ne­tin­ka­mai iš­vers­ta var­to­to­jo inst­ruk­ci­ja, dėl to ne­ga­li­ma val­dy­ti ko­lek­to­riaus dar­bo, va­di­na­si, daik­tas nea­ti­tin­ka ko­ky­bės rei­ka­la­vi­mų.

Jo­niš­kie­tis pra­šė grą­žin­ti už pre­kę su­mo­kė­tus 45 eu­rus. Par­da­vė­jas grą­žin­ti pi­ni­gų ne­su­ti­ko, mo­ty­vuo­da­mas, kad pir­kė­jas, ins­ta­liuo­da­mas val­dik­lį ir jung­da­mas da­vik­lius, ga­lė­jęs prie­tai­są su­ga­din­ti.

Ma­ty­da­mas, kad su­si­tar­ti ne­pa­vyks, A. Nar­bu­tas spa­lio 21 die­ną skun­dą pa­tei­kė Var­to­to­jų tei­sių ap­sau­gos tar­ny­bos sky­riui Šiau­liuo­se. Pir­kė­jas iš­siun­tė už­pil­dy­tą for­mą, su­ra­šė rei­ka­la­vi­mą, pri­dė­jo su­si­ra­ši­nė­ji­mą su par­da­vė­ju, inst­ruk­ci­ją, ga­ran­ti­nį raš­tą, ir apie pre­kės pir­ki­mą liu­di­jan­tį „Pay­se­ra LT“ elekt­ro­ni­nės pi­ni­gų mo­kė­ji­mo įstai­gos iš­ra­šą. Iš vi­so – sep­ty­nis do­ku­men­tus.

Skun­das bu­vo už­re­gist­ruo­tas, ta­čiau po ku­rio lai­ko iš mi­nė­tos tar­ny­bos Šiau­lių ap­skri­ties sky­riaus ve­dė­jos Lo­re­tos Gvaz­di­kie­nės jo­niš­kie­tis su­lau­kė at­sa­ky­mo, kad jo krei­pi­ma­sis nea­ti­tin­ka Var­to­to­jų tei­sių ap­sau­gos įsta­ty­mo bei tai­syk­lių ir to­dėl ne­bus nag­ri­nė­ja­mas, jei­gu iki nu­ro­dy­to ter­mi­no (lapk­ri­čio 3 die­nos) trū­ku­mai ne­bus iš­tai­sy­ti. VTAT rei­ka­la­vo pa­teik­ti „Swed­bank“ mo­kė­ji­mo do­ku­men­to ko­pi­ją.

„Aš jiems dar kar­tą pa­ra­šiau, kad vi­sus rei­kia­mus do­ku­men­tus esu pa­tei­kęs. Juk „Pay­se­ra LT“ do­ku­men­tas tu­ri uni­ka­lų mo­kė­ji­mo nu­me­rį, raš­te nu­ro­dy­tas ban­kas, pi­ni­gų su­ma, vi­si ki­ti rei­ka­lin­gi duo­me­nys “, – sa­vo nuo­mo­nę ar­gu­men­tuo­ja A. Nar­bu­tas.

Skun­dą pra­dė­jo nag­ri­nė­ti

Neap­si­ken­tęs jis vi­sus tu­ri­mus raš­tus iš­siun­tė Var­to­to­jų tei­sių ap­sau­gos tar­ny­bai Vil­niu­je.

„Šiau­lių kraš­tas“, sa­vo ruož­tu, krei­pė­si į VTAT, tei­rau­da­ma­sis, ko­dėl „Pay­se­ra LT“ iš­ra­šas ne­pri­pa­žįs­ta­mas kaip mo­kė­ji­mą liu­di­jan­tis do­ku­men­tas. Ta­da jau paaiš­kė­jo, kad mi­nė­tas do­ku­men­tas tin­ka.

Re­dak­ci­ją VTAT Var­to­to­jų kon­sul­ta­vi­mo, as­me­nų ap­tar­na­vi­mo ir ko­mu­ni­ka­ci­jos sky­riaus ve­dė­ja Gied­rė Ne­nar­ta­vi­čiū­tė in­for­ma­vo, kad, „įver­ti­nus var­to­to­jo Ama­li­jaus Nar­bu­to pa­teik­tą in­for­ma­ci­ją, pra­šy­mo nag­ri­nė­ji­mas yra pra­dė­tas, Tar­ny­ba krei­pė­si į bend­ro­vę, siū­ly­da­ma ki­lu­sį gin­čą spręs­ti tai­kiai, o gin­čo neišsp­ren­dus tai­kiai – pa­teik­ti mo­ty­vuo­tus paaiš­ki­ni­mus bei juos pa­grin­džian­čius do­ku­men­tus“.

Tie­sa, A. Nar­bu­tas sa­ko, kad kol kas tin­ka­mo spren­di­mo vis dar nė­ra, nes par­da­vė­jas tvir­ti­na, esą, pir­kė­jas pa­ts su­ga­di­no pre­kę ir per VTAT in­for­ma­vo ga­lin­tis „pa­da­ry­ti išim­tį“ ir grą­žin­ti pi­ni­gus tik to­kiu at­ve­ju, jei­gu jo­niš­kie­tis pa­ts at­veš val­dik­lį į jų pre­ky­bos vie­tą Kau­ne.

Au­to­rės nuo­tr.

Ama­li­jus Nar­bu­tas ro­dė, kad sau­lės ko­lek­to­riaus val­dik­lis pa­ts nie­ko ne­val­do, jį ten­ka ste­bė­ti ir išjungti–įjungti, kad sis­te­ma ne­per­kais­tų.

Pir­kė­jas šį 45 eu­rus kai­na­vu­sį sau­lės ko­lek­to­riaus val­dik­lį no­ri grą­žin­ti ir at­gau­ti pi­ni­gus.

Sau­lės ko­lek­to­riaus val­dik­lio inst­ruk­ci­jos len­kų kal­ba ir ver­ti­mas į lie­tu­vių kal­bą ski­ria­si, kai ku­rios są­vo­kos iš­vers­tos ne­tgi prie­šin­ga reikš­me, lie­tu­viš­ka­me va­rian­te pri­ra­šy­ta pa­pil­do­mų skai­čių, ku­rie ne­tgi ne vi­si paaiš­kin­ti.