Oro uos­tas taps bulvių lauku?

Oro uos­tas taps bulvių lauku?

Oro uos­tas taps bulvių lauku?

Šiau­lių mies­to sa­vi­val­dy­bės va­do­vai džiū­gau­ja: oro uos­te at­si­ra­do vil­tis pra­dė­ti or­lai­vių ant­že­mi­nį ap­tar­na­vi­mą ir tech­ni­nę prie­žiū­rą. Ta­čiau aiš­kė­ja, kad šios in­ves­ti­ci­jos ga­li nu­sės­ti bet kur. Oro uos­to di­rek­to­rius And­rius Dau­jo­tas, ne­su­lau­kian­tis Sa­vi­val­dy­bės spren­di­mų, at­vi­ras: „Aš pra­ran­du vi­sas vil­tis“. Nu­si­vy­lęs jis ir skly­pų nuo­mos kon­kur­su: „Pas­kel­bė­me auk­cio­ną že­mės nuo­mai, o ne in­ves­tuo­to­jui pri­trauk­ti“.

Ri­ta ŽA­DEI­KY­TĖ

rita@skrastas.lt

Gy­rė­si nau­jie­na, per­skai­ty­ta spau­do­je

Šiau­lių mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius An­ta­nas Bar­tu­lis pir­ma­die­nį tra­di­ci­nė­je spau­dos kon­fe­ren­ci­jo­je žur­na­lis­tams pra­ne­šė dvi ge­ras nau­jie­nas. Vie­na jų – dėl Šiau­lių oro uos­to. A. Bar­tu­lis pa­sa­ko­jo iš spau­dos su­ži­no­jęs, jog Eu­ro­pos Są­jun­gos pi­ni­gais ga­li bū­ti fi­nan­suo­ja­ma ant­že­mi­nė or­lai­vių tech­ni­nės prie­žiū­ros ir re­mon­to pa­slau­gų veik­la. Pro­jek­tą fi­nan­sa­vi­mui tei­kė UAB „Ter­mi­com“, ku­ri yra pa­si­ra­šiu­si su­tar­tį dėl or­lai­vių an­ga­ro, esan­čio tarp­tau­ti­nio Šiau­lių oro uos­to te­ri­to­ri­jo­je, nuo­mos. Skelb­ta, kad vi­sa pro­jek­to ver­tė siek­tų 4,8 mi­li­jo­no eu­rų, ap­tar­nau­tų "Air­bus 320 fa­mi­ly“, „Boeing 737" ir „Boeing 757" lėk­tu­vus.

Ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius tei­gė, su bend­ro­ve „su­si­ti­kęs ne­bu­vo“, ir „apie jo­kias in­ves­ti­ci­jas – bend­ras ar ne­ bend­ras – ne­kal­bė­jęs“, bet gy­rė­si „ge­ra nau­jie­na“.

A. Bar­tu­lio tei­gi­mu, iš pra­džių UAB „Ter­mi­com“ an­ga­rą Šiau­lių oro uos­te bu­vo iš­si­nuo­mo­ju­si su­bnuo­mos bū­du, bet to da­ry­ti oro uos­te ne­bu­vo ga­li­ma, to­dėl „pro­ce­sas bu­vo su­grą­žin­tas at­gal ir bend­ro­vė jau tie­sio­giai iš­si­nuo­mo­jo an­ga­rą“.

„Kai bu­vo tei­gia­ma, kad be 5 mi­li­jo­nų eu­rų sa­vi­val­dy­bės in­ves­ti­ci­jų nie­kas į oro uos­tą nea­teis, ma­to­me, kad atė­jo ir šis pro­jek­tas ga­li bū­ti įgy­ven­di­na­mas be Sa­vi­val­dy­bės in­ves­ti­ci­nės da­lies įsi­pa­rei­go­ji­mų“, – sa­kė A. Bar­tu­lis.

O tai, kad dar­bo gru­pė siū­lo Ūkio mi­nis­te­ri­jai fi­nan­suo­ti šį pro­jek­tą, A. Bar­tu­lio nuo­mo­ne, ro­do, kad „bend­ro­vės vers­lo pla­nas yra gy­vy­bin­gas“ ir kad or­lai­vių re­mon­tas, „ti­kė­ti­na, ga­li vyk­ti Šiau­lių oro uos­te“.

Di­rek­to­rius A. Bar­tu­lis pri­mi­nė, kad lie­pos 12 die­ną vyks ir že­mės skly­pų Šiau­lių oro uos­te nuo­mos auk­cio­nas, bet tai jau esąs „ki­tas klau­si­mas“.

Ko­kios „ran­ky­tės“ truk­do Sa­vi­val­dy­bei?

– Sa­vi­val­dy­bės Ad­mi­nist­ra­ci­jos va­do­vas džiau­gia­si, kad pa­ga­liau į Šiau­lių oro uos­tą atei­na in­ves­tuo­to­jas, ku­rio pro­jek­tas pri­pa­žin­tas tin­ka­mu fi­nan­suo­ti iš ES lė­šų. Gal Šiau­lių oro uos­tui šį­kart pa­vyks su in­ves­tuo­to­ju? – klau­sė­me Šiau­lių oro uos­to di­rek­to­riaus And­riaus DAU­JO­TO.

– Jei­gu prieš pu­sę me­tų bū­tu­mė­te to pa­klau­sę, bū­čiau pa­tvir­ti­nęs 100 ar 120 pro­cen­tų, kad pa­vyks. Da­bar – ne­ga­liu at­sa­ky­ti, nes per pu­sę me­tų tiek daug pa­si­kei­tė.

– Kas konk­re­čiai pa­si­kei­tė?

– Pa­si­kei­tė po­li­ti­kai. Pa­si­kei­tė po­li­ti­kų po­žiū­ris. Juk net pu­sę me­tų ne­bu­vo ga­li­ma pa­skelb­ti že­mės nuo­mos auk­cio­no. Da­bar kaip ir pa­skel­bė­me, bet vi­sai ki­to­kios są­ly­gos: prieš tai bu­vo in­ves­tuo­to­jų paieš­kai, da­bar – že­mės nuo­mai.

– Ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius A. Bar­tu­lis žur­na­lis­tams aiš­ki­no, kad an­ga­ro nuo­ma ir že­mės skly­pų auk­cio­nas – skir­tin­gi da­ly­kai? Ko­dėl jūs juos sie­ja­te?

– Bend­ro­vei, ku­ri iš­si­nuo­mo­jo an­ga­rą, jo nuo­mos rei­kė­jo dėl do­ku­men­tų pa­tei­ki­mo Vers­lo pa­ra­mos agen­tū­rai (VPA).

– No­ri­te pa­sa­ky­ti, kad įmo­nei tas an­ga­ras Šiau­lių oro uos­te rei­ka­lin­gas tik tam, kad ga­lė­tų pre­ten­duo­ti į Eu­ro­pos Są­jun­gos pa­ra­mą, o ne rea­liai veik­lai?

– Įmo­nei, no­rint gau­ti Eu­ro­pi­nę pa­ra­mą, bu­vo rei­ka­lin­ga vie­ta ir įro­dy­mas, kad iš tik­rų­jų jie pla­nuo­tų dirb­ti oro uos­te, bet tai vi­siš­kai ne­reiš­kia, kad ta įmo­nė ateis ir Šiau­liuo­se dirbs. Ji ga­li nuei­ti ir į Kau­ną, ir į Vil­nių. Ga­li ir į Es­ti­ją. Es­mė yra to­kia, kad gaus Eu­ro­pos Są­jun­gos pa­ra­mą ir to­liau žiū­rės, kaip eko­no­miš­kai nau­din­ga įmo­nei.

– Fi­nan­si­nė ES pa­ra­ma ne­bus „pri­riš­ta“ prie Šiau­lių oro uos­to?

– Ne. Ma­no ži­nio­mis, tas an­ga­ras ne­reiš­kia nie­ko (dėl veik­los vyk­dy­mo vie­tos – red. pa­st).

– Atei­nan­tį tre­čia­die­nį Šiau­lių oro uos­te vyks že­mės skly­pų auk­cio­nas. Ko­kį jį pro­gno­zuo­ja­te?

– Pas­kel­bė­me auk­cio­ną že­mės nuo­mai, o ne in­ves­tuo­to­jui pri­trauk­ti. Tai reiš­kia, kad kaž­ko­kia kom­pa­ni­ja X iš­si­nuo­mo­ja že­mę oro uos­te.

Pa­gal auk­cio­no są­ly­gas, ku­rias pa­ren­gė Sa­vi­val­dy­bės sam­dy­ti tei­si­nin­kai, kom­pa­ni­ja X tu­rės pa­sta­ty­ti pa­sta­tą. Ne­pas­ta­tys – nu­trauks su­tar­tį. O jei­gu pa­sta­tys – ką ten ta kom­pa­ni­ja X veiks? Or­lai­vius re­mon­tuos? O kur ir kaip jie tuos or­lai­vius pa­sta­tys? Vyk­dys lo­gis­ti­nę veik­lą? O kur ją vyk­dys? Bul­ves so­dins? Ne­lei­džia­ma to­je te­ri­to­ri­jo­je bul­vių so­din­ti!

No­riu pa­klaus­ti, o kur yra Šiau­lių oro uos­to ar Sa­vi­val­dy­bės, kaip įmo­nės sa­vi­nin­ko, įsi­pa­rei­go­ji­mai? Juk tuo­se skly­puo­se nė­ra jo­kios inf­rast­ruk­tū­ros!

– No­ri­te pa­sa­ky­ti, jog toks že­mės skly­pų auk­cio­nas ne­ga­li su­do­min­ti in­ves­tuo­to­jų?

– Jei­gu tu­rė­tu­me inf­rast­ruk­tū­rą, ta­da su­do­min­tų! Nes mes ta­da nuo­mo­tu­me kaž­ką konk­re­taus. O da­bar mes nuo­mo­ja­me tie­siog ap­žė­lu­sį že­mės skly­pą ša­lia ža­lio miš­ko.

Nie­kas ne­gir­di, kai sa­ko­ma, jog rei­kia pra­dė­ti kal­bė­ti apie inf­rast­ruk­tū­rą, nes mums jos rei­kės. Da­ry­kim su kuo nors ją – su vals­ty­be, su pri­va­čiais in­ves­tuo­to­jais, o da­bar pa­skel­bia­me auk­cio­ną že­mės nuo­mai.

Anks­čiau bu­vo­me skel­bę auk­cio­ną in­ves­tuo­to­jui pri­trauk­ti, ku­ris atė­jęs in­ves­tuo­tų kar­tu su mu­mis. Bend­rai da­ry­da­mi pro­jek­tus, pa­da­ry­si­me pi­giau ir bus di­des­nė ti­ki­my­bė, kad in­ves­tuo­to­jas „už­si­ka­bins“. O da­bar mes tu­ri­me pli­ką že­mės skly­pą: no­rit – atei­kit.

– Anks­čiau bu­vo įvar­dyta 5 mi­li­jo­nų eu­rų su­ma, ku­rią rei­kė­tų in­ves­tuo­ti. Rei­kia tiek pat?

– Ne­reiš­kia, kad ši su­ma tu­ri bū­ti in­ves­tuo­ta iš kar­to. Rei­kia in­ves­tuo­ti į inf­rast­ruk­tū­rą, į pe­ro­ną. Duok Die­ve, in­ves­tuo­ti per pen­ke­rius me­tus to­kią su­mą, kad pra­dė­tų ju­dė­ti sta­ty­bos.

Sa­vi­val­dy­bė pa­ti nein­ves­tuo­ja, o že­mės nuo­mo­to­jui įra­šy­ta są­ly­ga, kad tu­ri pa­sta­ty­ti per 36 mė­ne­sius. To­kia są­ly­ga – in­ves­tuo­to­jui at­bai­dy­ti?

Net jei­gu atei­tų, ką in­ves­tuo­to­jas čia veiks to­liau?

Pe­ro­nas lyg ir yra, bet ja­me priim­si vie­ną lėk­tu­vą į aikš­te­lę ir vis­kas. Ir tai dar neaiš­ku, kaip bus su tuo pe­ro­nu, ka­dan­gi bai­gia­si Šiau­lių oro uos­to su­tar­tis su ka­riš­kiais dėl pe­ro­no pa­nau­dos.

Ka­riš­kai ruo­šia­si skelb­ti auk­cio­ną, ku­ria­me yra mi­ni­ma fan­tas­tiš­kai di­de­lė su­ma per mė­ne­sį, ku­rią mes tu­rė­tu­me mo­kė­ti už to­kį pe­ro­ną. Jo li­ku­ti­nė ver­tė yra ma­žes­nė, nei mė­ne­si­nė įmo­ka.

– Ar šie fak­tai ro­do, kad Šiau­lių oro uos­to lai­do­tu­vių pro­ce­si­ja ne­be­sus­tab­do­ma?

– Aš pra­ran­du vi­sas vil­tis. Ban­džiau ra­šy­ti raš­tą, už­ves­ti dis­ku­si­ją su mies­to po­li­ti­kais. Prob­le­ma, kad neiš­ru­tu­lio­ja­me su po­li­ti­kais rim­to po­kal­bio. Apie stra­te­gi­nį mies­to ob­jek­tą tu­ri gal­vo­ti ne vie­nas įmo­nės va­do­vas ar vie­nas po­li­ti­kas, rei­kia bend­rai ir stra­te­giš­kai kal­bė­tis apie stra­te­gi­nį mies­to ob­jek­tą. Kur ei­na­me, ką da­ro­me? Mė­to­mės gal de­šimt me­tų!

Per me­tus, kai Sa­vi­val­dy­bės Ad­mi­nist­ra­ci­jo­je bu­vo ki­tas va­do­vas, bu­vo­me ga­na to­li pa­žen­gę. Įmo­nė vien tik dėl to dar lai­ko­si. O su da­bar­ti­niu že­mės skly­pų nuo­mos auk­cio­nu žings­nį dė­jo­me at­gal.

– Ar yra no­rin­čių da­ly­vau­ti že­mės skly­pų nuo­mos auk­cio­ne?

– Yra kom­pa­ni­ja – ta pa­ti, ku­ri nuo­mo­ja an­ga­rą... Ji bū­tų suin­te­re­suo­ta nuo­mo­tis, bet Sa­vi­val­dy­bė... kaip ma­žas vai­kas, ku­riam val­gy­ti truk­do jo pa­ties ran­ky­tės. Sa­vi­val­dy­bė pa­ti sau truk­do ir ku­ria ne­per­žen­gia­mas ri­bas, ieš­ko pro­ble­mų vie­to­je to, kad ieš­ko­tų ga­li­my­bių.

Vis­kas bū­tų pra­si­dė­ję prieš ke­lis mė­ne­sius, nes prin­ci­pi­nė idė­ja bu­vo su­dė­lio­ta.

– Jei­gu ne­bū­tu­mė­te Šiau­lių oro uos­to va­do­vas ir į šią si­tua­ci­ją ga­lė­tu­mė­te žvelg­ti iš ša­lies, ar neat­ro­do, kad Šiau­lių oro uos­tas lai­ko­mas tik to­dėl, kad kaž­kam ne­pa­to­gu ga­din­ti sa­vo po­li­ti­nę kar­je­rą, nes bi­jo bū­ti sie­ja­mas su oro uos­to už­da­ry­mu? Rin­kė­jai ga­li pri­min­ti, o rin­ki­mai ne­to­li. Ko­dėl bi­jo­ma pri­pa­žin­ti, kad ne Sa­vi­val­dy­bės no­siai ir rau­me­nims plė­to­ti to­kį ob­jek­tą?

– Net ir bū­da­mas tos įmo­nės va­do­vu aš tai se­niai sa­kiau. Tai per di­de­lis, per bran­gus ob­jek­tas Sa­vi­val­dy­bei. Plius pa­tys po­li­ti­kai ne­su­si­ta­ria, ką to­liau da­ro­me su oro uos­tu, ar mies­tui iš vi­so rei­kia to­kio ob­jek­to. Ma­no nuo­mo­ne, mies­to rau­me­nys tik­rai per silp­ni to­kį ob­jek­tą iš­lai­ky­ti.

Jis kai­nuo­ja mies­tui, bet nie­kas ne­ju­da. Rei­kia priim­ti pa­pras­tą po­li­ti­nį spren­di­mą – ar no­ri­me tu­rė­ti tie­siog Šiau­lių oro uos­to lo­go­ti­pą, ku­riam rei­kia su­si­mo­kė­ti tam tik­rą mė­ne­si­nį mo­kes­tį, kad bū­tų su­mo­kė­ti ke­liems žmo­nėms at­ly­gi­ni­mai? Ar prii­ma­me spren­di­mą, kad mums to oro uos­to ne­rei­kia? Ta­da mies­tui nie­ko ne­kai­nuos. Ar­ba prii­ma­me tre­čią spren­di­mą, ku­ris yra ri­zi­kin­gas, in­ves­tuo­ja­me ir lei­džia­me dirb­ti.

Bu­vo pa­reng­tas 2007–2016 me­tų mies­to stra­te­gi­nis pla­nas, ku­ria­me bu­vo įra­šy­ta, kad per tuos de­vy­ne­rius me­tus į oro uos­to inf­rast­ruk­tū­rą, ter­mi­na­lo sta­ty­bą bus in­ves­tuo­ta apie 9,5 mi­li­jo­no eu­rų (su ES pa­ra­ma). Rea­li in­ves­ti­ci­ja bu­vo 400 tūks­tan­čių. Apie ko­kį pla­ną, apie ko­kią stra­te­gi­ją, apie ko­kį mies­to no­rą mes kal­ba­me?

– Ar dar­buo­to­jams dar iš­mo­ka­te al­gas?

– Net­ru­kus su­sto­si­me. Lėk­tu­vų nė­ra. Ru­si­ja su Tur­ki­ja pyks­ta­si, o tur­kai – mū­sų pa­grin­di­niai par­tne­riai. Gy­vu­liai ne­skrai­di­na­mi, nes juos pi­giau da­bar vež­ti lai­vais, kon­tei­ne­riais. Rin­ka pa­si­su­ko ir mes sto­ja­me.

Ga­lė­tu­me in­ves­tuo­to­jus pri­si­kvies­ti – bet juk inf­rast­ruk­tū­ros ne­tu­ri­me! Bu­vo praė­ju­siais me­tais ki­nai at­skri­dę. Pa­si­žiū­rė­jo ir pa­sa­kė, kad mū­sų pe­ro­nas toks, kad, ne­duok Die­ve, nu­si­lauš ša­si – mi­li­jo­nas iš kar­to! O kas už tai mo­kės? Mies­tas. Žmo­nės.

Vis­kas pa­si­kei­tė su nau­jo Ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­riaus atė­ji­mu, su jo po­žiū­riu, kad jis vis­ką ži­no ge­riau. Me­ras taip pat „per­si­jun­gė“, kad vis­ką ži­no ge­riau. Su prieš tai bu­vu­siu va­do­vu bu­vo la­bai pa­pras­ta dirb­ti, nes kai ky­la pro­ble­ma, skam­bi­ni, su­si­tin­ki, su­kvie­čia­mi žmo­nės, bu­vo klau­sia­ma – ko rei­kia, kaip pa­dė­ti. Da­bar atei­ni ir sa­ko: taip ne­ge­rai, čia ne taip.

O re­zul­ta­tas – Šiau­lių oro uos­to te­ri­to­ri­jo­je že­lia žo­lė ir au­ga me­džiai.

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.

Šiau­lių oro uos­to di­rek­to­rius And­rius Dau­jo­tas ne­be­vy­nio­ja žo­džių į va­tą – oro uos­tas mies­to Sa­vi­val­dy­bei per sun­ki už­duo­tis.

Šiau­lių mies­to sa­vi­val­dy­bės Ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­riaus An­ta­nas Bar­tu­lis džiau­gė­si iš ži­niask­lai­dos su­ži­no­jęs apie in­ves­tuo­to­ją, su ku­riuo pa­ts nė ne­kal­bė­jęs.

Vi­zi­ja – Šiau­lių oro uos­te re­mon­tuo­ja­mi „Boeing'ai“, rea­ly­bė – že­lian­ti žo­lė.


Vi­ce­mi­nist­ras: „Lau­kia­me Sa­vi­val­dy­bės spren­di­mų“

Šiau­lių oro uos­te trečiadienį lan­kė­si su­si­sie­ki­mo vi­ce­mi­nist­ras Ri­čar­das De­gu­tis. Po po­kal­bio su mies­to me­ru Ar­tū­ru Vi­soc­ku, oro uos­to įmo­nės va­do­vu And­riu­mi Dau­jo­tu ir oro uos­to inf­rast­ruk­tū­ros ap­žiū­ros su­reng­ta spau­dos kon­fe­ren­ci­ja.

Vi­ce­mi­nist­ras at­sa­kė ir į „Šiau­lių kraš­to“ klau­si­mus:

– Sa­vi­val­dy­bė­je bu­vo ke­lia­ma min­tis, gal vals­ty­bė pe­rim­tų Šiau­lių ci­vi­li­nį oro uos­tą? Koks yra mi­nis­te­ri­jos po­žiū­ris?

– Dis­ku­si­ja apie Šiau­lių oro uos­to per­spek­ty­vas vyks­ta ne vie­ne­rius me­tus, bet esa­me kur esa­me – tai Sa­vi­val­dy­bės įmo­nė.

Ar siū­ly­ti keis­ti sta­tu­są, pir­miau­sia tu­ri ap­si­spręs­ti Sa­vi­val­dy­bė. Mes lau­kia­me Sa­vi­val­dy­bės spren­di­mo. Jį nag­ri­nė­tu­me.

Trys oro uos­tai – Vil­niaus, Kau­no, Pa­lan­gos – yra su­jung­ti į vie­ną įmo­nę ir sėk­min­gai dir­ba. Bet, jei­gu vi­sa­me ši­ta­me pa­veiks­le bū­tų dar vie­nas oro uos­tas, si­tua­ci­ją tu­rė­tu­me stip­riai įver­tin­ti.

– Ką pa­ža­dė­jo­te me­rui?

– Vi­zi­tas bu­vo pa­žin­ti­nis. Kal­bė­si­mės to­liau.

– Ūkio mi­nis­te­ri­ja re­ko­men­da­vo su­teik­ti eu­ro­pi­nę pa­ra­mą pri­va­taus in­ves­tuo­to­jo, nuo­mo­jan­čio Šiau­lių oro uos­te an­ga­rą, pro­jek­tui – plė­to­ti or­lai­vių re­mon­tą ir prie­žiū­rą. Ką tai reiš­kia?

– Pir­miau­sia tu­riu pa­sa­ky­ti, kad ci­vi­li­nė­je avia­ci­jo­je, re­mian­tis eu­ro­pi­ne tei­se, la­bai stip­riai yra ap­ri­bo­ta vals­ty­bės pa­gal­ba ir eu­ro­pi­nių fon­dų pa­nau­do­ji­mas. Kal­ba­me ne tik apie Šiau­lių oro uos­tą – vi­są ci­vi­li­nės avia­ci­jos sek­to­rių.

Bet di­džiu­lis pliu­sas, kad Šiau­liai ga­li pa­si­nau­do­ti re­gio­ni­nio vys­ty­mo fi­nan­si­niais inst­ru­men­tais. Yra to­kia ga­li­my­bė, ypač or­lai­vių prie­žiū­ros ir ap­tar­na­vi­mo sek­to­riu­je.

Kal­bė­da­mi apie Šiau­lių oro uos­to to­les­nę plėt­rą, kal­ba­me apie du sek­to­rius: pa­grin­di­nį – kro­vi­niai ir ki­tą – or­lai­vių tech­ni­nį ap­tar­na­vi­mą.

Ma­nau, Šiau­liams bū­tų di­de­lis įvy­kis, jei­gu or­lai­vių re­mon­tas čia at­si­ras­tų. Tai su­teik­tų ga­li­my­bes ne tik oro uos­tui, bet ir mies­tui.

– Ar ga­li oro uos­to įmo­nė ti­kė­tis vals­ty­bės pa­ra­mos, in­ves­ti­ci­jų?

– Dėl vals­ty­bės pa­ra­mos čia ir va­ži­nė­ja­me, bet ji yra la­bai ri­bo­ja­ma.

Yra ga­li­my­bė, kad atei­nan­tis in­ves­tuo­to­jas pa­si­nau­do­tų fi­nan­si­nės pa­ra­mos inst­ru­men­tais, in­ves­tuo­tų, pa­dė­tų oro uos­tui.


Me­ras: „Tap­tų vals­ty­bės – žlug­tų“

Me­ras Ar­tū­ras Vi­soc­kas spau­dos kon­fe­ren­ci­jo­je tei­gė:

– Iš vals­ty­bės biu­dže­to oro uos­tas pa­ra­mos gau­ti ne­ga­li. Bet da­bar­ti­nis oro uos­to sta­tu­sas lei­džia gau­ti pa­ra­mą per re­gio­no pi­ni­gus, Sa­vi­val­dy­bės pi­ni­gus. Jei­gu jis tap­tų vals­ty­bi­nis – tai reikš­tų jo žlu­gi­mą. Iš es­mės ne­gud­rau­da­mas sa­kau: vals­ty­bės pi­ni­gais tvar­ky­tis šis oro uos­tas ne­ga­lė­tų.

Pag­rin­di­nis tiks­las, ku­rio sie­kia­me – tu­rė­ti įmo­nei ga­li­my­bę su­da­ry­ti il­ga­lai­kes su­tar­tis. Da­bar su vers­lu jų ne­ga­li su­da­ry­ti, nes ne­ži­no, ar pa­ti iš­liks. Jei­gu už­si­ga­ran­tuos ga­li­my­bę iš­lik­ti lai­ke – pri­va­čios in­ves­ti­ci­jos iš­spren­džia klau­si­mą.

Iš Vy­riau­sy­bės ti­ki­mės – kad su­ži­no­tų, gir­dė­tų, ma­ty­tų ir pa­dė­tų ši­tam oro uos­tui iš­lik­ti lai­ke.

Kal­bi­no Rū­ta JAN­KU­VIE­NĖ

Gied­riaus BA­RA­NAUS­KO nuo­tr.