Neeilinis Tarybos posėdis – dėl geležinkelio bėgių

Neeilinis Tarybos posėdis – dėl geležinkelio bėgių

Šiaulių miesto taryba gruodžio 13 dieną neeiliniame posėdyje spręs, ar kreiptis į Vyriausybę dėl geležinkelio atšakos į oro uostą atkūrimo iš valstybės biudžeto lėšų.

Rūta JANKUVIENĖ

ruta@skrastas.lt

Prarandamas laikas

Kreipimosi į Vyriausybę iniciatoriai – trys miesto Tarybos nariai: Gintaras Karalevičius, Aurimas Nausėda ir Artūras Visockas. Politikai įsitikinę, jog geležinkelio atšakai pinigų turi ieškoti Vyriausybė, o ne Savivaldybė.

Jie surinko 14 miesto Tarybos narių parašus, kad būtų skelbiamas neeilinis miesto Tarybo posėdis. Meras politikų valią įvykdė.

Vakar Tarybos komitetuose pristatydamas sprendimo projektą A. Nausėda tikino, jog geležinkelio atšakos atkūrimas iki Šiaulių oro uosto yra valstybinės svarbos reikalas. Pirmiausia dėl NATO krovinių gabenimo per oro uostą, praverstų atšaka ir Šiaulių logistikos centrui.

„Šiaulių kraštas“ rašė, jog Vyriausybės darbo grupė lankėsi Šiauliuose dėl galimybės NATO krovinius gabenti per Šiaulių oro uostą, o nuo jo geležinkeliu iki Klaipėdos jūrų uosto. Bet didžiausia kliūtis – nėra geležinkelio atšakos iki oro uosto. Kažkada ji buvo išardyta kaip metalo laužas.

A. Nausėdos teigimu, prarandamas laikas. Didžiausia Šiaulių varžovė dėl NATO krovinių Ryga turi jūrų ir oro uostus, geležinkelį.

Politikas tvirtino, jog Savivaldybės administracija iki gruodžio 1 dienos nesugebėjo pateikti Vyriausybės darbo grupei jokio atsakymo. Iki gruodžio 20 dienos Savivaldybės kreipimosi laukia Seimo nariai šiauliečiai, kurie užsiimtų lobizmu svarstant kitų metų valstybės biudžetą.

Meras siūlo pareiškimų neskelbti

„Klausimas yra parengtas paviršutiniškai, todėl greičiausiai baigsis tik mūsų vidiniais pasvarstymais, – sakė „Šiaulių kraštui“ meras Justinas Sartauskas. – Nėra projekto, nėra aišku, kiek krovinių būtų gabenama. Kalbėtis reikia su visomis institucijomis, o ne pareiškimus skelbti.“

Su bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovais meras tuo klausimu jau kalbėjosi. „Lietuvos geležinkeliai“ prisidėtų, bet pirmiausia klausia, kiek bus krovinių?

„Sutarėme, jog palauksime, kol pradės dirbti nauji susisiekimo ir krašto apsaugos ministrai“,– sakė meras.

Variantas atkurti geležinkelio atšaką iki oro uosto, J.Sartausko teigimu, numatytas pagal Logistikos centro techninį projektą. Bet jį dar reikia koreguoti, nes bendra projekto vertė viršija finansavimo galimybes.

Projektuotojai suskaičiavo, jog iš viso reikės 90 milijonų litų. Tokių pinigų nėra ir projektuotojų prašyta mažinti apimtis.

„Logistikos centrui europinės paramos gausime 32 milijonus litų, patys turime prisidėti 18 milijonų litų, dėl to dar kreipsimės į Finansų ministeriją“, – sakė J. Sartauskas.