Naujasis dviračių takas – neįgaliajam sunkiai įveikiamas

Artūro STAPONKAUS nuotr.
Vytauto gatvėje gyvenantis Antanas Tuleikis į Ginkūnų kapines naujai sutvarkytu pėsčiųjų-dviračių taku važiuoja mažiausiai kartą per keletą savaičių. Statybininko išsilavinimą turinčiam šiauliečiui tako įrengimo spragos matomos kaip ant delno.
Tik neįgaliojo vežimėliu judantis šiaulietis Antanas Tuleikis į „Šiaulių kraštą“ kreipėsi nusivylęs pėsčiųjų ir dviračių tako vienos atkarpos Tilžės gatvėje, Šiauliuose, įrengimu. Didžiausius nepatogumus ir netgi grėsmę saugumui po šiemet baigto tako atnaujinimo vyras teigia patiriantis, kuomet vežimėliu vyksta į Ginkūnų kapines aplankyti ten palaidotos žmonos.

Takas su nuolydžiu į gatve

„Noriu iš anksto pasakyti, kad būsiu sutraiškytas po galiniais tralo ratais Tilžės gatvėje, atkarpoje tarp Purienų ir Vaidoto gatvių“, – laiške redakcijai rašo ponas Antanas.

Pasak judėjimo negalią turinčio vyro, prieš minėtą pėstiesiems ir dviračiams važiuoti įrengtą atkarpą jis neturi kitos išeities, kaip tik su savo neįgaliojo vežimėliu išsukti į kelio kraštą, mat važiuoti atnaujintu pėsčiųjų ir dviračių taku reikštų rizikuoti mažų mažiausiai nuvirsti ant šono, o dar daugiau – stačiu tako nuolydžiu nuslysti į gatvę.

Vykstame į A. Tuleikio paminėtą vietą. Vyras pademonstruoja, kiek fizinės jėgos tenka įdėti, kad minėtoje atkarpoje, ypač ties vienu Tilžės gatvės privataus namo išvažiavimu, ant šonų pakrypęs vežimėlis nenuvirstų ir neįgalus žmogus išlaikytų pusiausvyrą.

Kartą panašų siaubą jau patyrė. Važiuojant iš kapinių po lietaus, vežimėlis susvyravo taip, kad jame sėdintis vyras, kad ir kaip bandė išlaikyti pusiausvyrą, tik per plauką neišvirto ant grindinio.

Tai todėl daugiau nerizikuodamas iškristi ir dar kartą susižaloti A. Tuleikis šią naujojo tako atkarpą nusprendė aplenkti. Žino, kad tokią kelionės į kapines, į Kryžių kalną ar kitas reikalingas vietas taktiką pasirinkę ir kiti vežimėliais judantys žmonės, o kartais ir dviratininkai.

Kokia čiuožykla minėta vieta gali pavirsti žiemą, neįgalusis bijo net galvoti.

„Netikiu, kad buvo parengtas toks absurdiškas projektas ir pagal jį take, ties išvažiavimu iš namo kiemo, padarytas toks staigus nuolydis. Manau, kad tai kažkieno savivalė“, – sako prieš gerą dešimtmetį avarijoje, įvykusioje autostradoje Vilnius–Kaunas, sužalotas, Kauno klinikose ilgokai gydytas ir nuo tada tik vežimėliu judantis šiaulietis.

Vyras įsitikinęs, kad naujasis takas – pasityčiojimas iš neįgalių žmonių.

Šiauliečiui kyla daugybė klausimų, kodėl šioje vietoje nuolydis po atnaujinimo buvo ne sumažintas, o dar labiau padidintas. Ir kodėl kitose vietose ties išvažiavimais iš kiemų nuolydžius pavyko beveik panaikinti?

Statybininko išsilavinimą turintis ir kadaise statybų bendrovę „Bebras“ įkūręs A. Tuleikis neabejoja, kad, galvojant apie visos visuomenės, tarp jų ir neįgaliųjų, interesus, turėjo būti panaudotos specialios technologijos arba įrenginiai, jog iš aukštesnėje vietoje esančio kiemo gyventojai galėtų išvažiuoti nepatirdami nepatogumų ir kad neįgalieji pėsčiųjų–dviračių takų važiuotų nejausdami grėsmės.

Reikalauja pastatyti ženklą

Šiaulietis dėl probleminės vietos tikina šią vasarą kreipęsis į Šiaulių miesto savivaldybę, bandė atkreipti miesto šeimininkų dėmesį ir tikėjosi, kad, kol baigiamieji projekto įgyvendinimo taškai nesudėti, pavyks spragas sutvarkyti. Tačiau A. Tuleikis valdininkų reakcijos taip ir nesulaukė – jokio laiško, jokio skambučio, jokio pasiteiravimo: problema liko nepanaikinta.

„Kuo greičiau reikia take už Purienų gatvės pastatyti ryškų ženklą, kad toliau pėsčiųjų–dviračių taku draudžiama važiuoti triračiams, dviračiams ir neįgaliųjų vežimams. Nes jei žmogus dėl dviračių tako dangos iškreivinimo virs, krisdamas susižalos ar net užsimuš, tai giminėms, suradus gerą advokatą, kris ne tik dviračių tako projektuotojo, bet ir statybos darbų techninės priežiūros vadovo galvos. Ar neverta užbėgti nelaimei už akių?“, – apmaudo neslepia neįgalusis.