
Naujausios
Moderniojo meno virusas krėtė Šiaulius
Šešioliktą kartą Šiauliuose rengiamas moderniojo meno festivalis „Virus“ mieste šurmuliavo tris dienas. Šiemet festivalio rengėjai prasiskverbė į nenaudojamas verslo erdves ir daugiau dėmesio skyrė vizualiajam menui — parodoms, šokiui, kinui bei madai.
Janina VANSAUSKIENĖ
Parduotuvėje — poezijos performansas
Penktadienio vakarą bulvare, buvusios parduotuvės „Kristiana“ vitrinoje, užrašą “Parduodama“ porai valandų pakeitė degančios žvakės. Pro atviras stiklines parduotuvės duris sklido kažkuo pagardintos kavos kvapas, buriavosi Rolando Rastausko poezijos gerbėjai.
Nuo purškiančio lietaus slėpdamasis po kepure su snapeliu, nešinas kuprine prie nelauktai duris atvėrusios parduotuvės stabteli praeivis. Jis, kaip ir daugelis tą vakarą, užeina vidun, paima puodelį kavos. Gurkšnodamas iš jo, išeina į darganą bulvare ir pro vitrinas tarsi stebi žmones viduje, kol jie šnekučiuojasi, sėdasi aplink mikrofoną.
Kai laisvų vietų nelieka, dairydamasis, tarsi atsitiktinai atsidūręs tarp nepažįstamų žmonių, poetas pro juos prasiskverbia prie jam paliktos kėdės arčiau mikrofono. Nusiima kepurę, iš kuprinės išsitraukia pluoštelį eilėraščių ir sėdasi priešais laukiančius. Nenusimetęs nė palto, kaip ir visi čia atėjusieji.
„...Įeidamas į čia nusiplėšk rūbus“, -- įtaigus poeto balsas nutildo iki tol šurmuly skambėjusią liaudies dainos melodiją. R. Rastausko poezija “rūbus plėšė“ nuo kasdienybėje sudiržusių širdžių.
Mada žmonėms ir ufonautams
Dėmesys madai, rūbams ir jų kūrėjams — vienas iš pagrindinių festivalio „Virus“ akcentų. Šiemet savo kolekcijas demonstravo gabiausi aukštųjų mokyklų kostiumo dizaino studentai iš Šiaulių, Telšių, Vilniaus, Kauno ir svečiai iš Slovėnijos.
Septyniolikos jaunųjų dizainerių kolekcijos šeštadienio vakarą buvo pristatytos Šiaulių dailės galerijoje. Anot renginio vedėjo, tai — mada žmonėms ir ufonautams.
Jaunųjų dizainerių kolekcijas lydėjo trumpi video filmai, leidę žiūrovams labiau suprasti kūrėjo sumanymą ir idėją, bei susižavėjimo šūksniai. Vieni autoriai stebino pasirinktomis netradicinėmis medžiagomis ir technologijomis, kiti — kruopštumu ir rūbų išbaigtumu su netikėtu rakursu į kostiumo istoriją.
Nepakartojama „Virus“ aura
Festivalis prasidėjo lapkričio 17-ąją renginiais „Virus menas“ ir “Virus šokis“. Per festivalio atidarymą jaunieji menininkai pristatė savo darbus — vizualiųjų pasakojimų projektą, Lietuvos skulptorių parodą, medijų istorijas ir skulptūrinę premjerą “Balta“.
Lapkričio 18-ąją įvyko tarpdisciplinė konferencija: „ Kūrybiškumo galimybės kintančio socialumo kontekste„ .
Šeštadienį festivalio dalyviams rodyti geriausi festivalio „Maindfak“ filmai.
„Galimybė dalyvauti, klausytis ir matyti, mėgautis madų intrigomis, šokio plastika, vaizdų dinamika, intelektualų įžvalgomis, sukuria nepakartojamą “Virus“ festivalio aurą“, — tokiais įspūdžiais vėlų šeštadienio vakarą festivalio uždarymo vakarėlyje dalijosi Šiaulių universiteto studentai.
SKRYBELĖ: Vilniaus dailės akademijos studentė Kristina Valančiūtė savo kolekcijai kurti naudojo net stalo įrankius.
PERFORMANSAS: Poetas Rolandas Rastauskas savo kūrybą šiauliečiams skaitė nebeveikiančios parduotuvės patalpose.
KOSTIUMAS: Vilniaus dailės akademijoje studijuojančio telšiškio Mariaus Vepštos kolekcija, sukurta Napoleono laikų kostiumo ir senovinių šarvų motyvais buvo sutikta ovacijomis ir plojimais.
Jono TAMULIO nuotr.